دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

راه میانبر كاهش آسیب های اجتماعی، رسیدگی به حاشیه شهرها است
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست «كارگروه مدیریت آسیب های اجتماعی و مسائل دانش آموزان در مناطق حاشیه نشین»، راه میانبر برای كاهش آسیب های اجتماعی را رسیدگی به حاشیه شهر ها دانست.
براه میانبر كاهش آسیب های اجتماعی، رسیدگی به حاشیه شهرها استه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، آقای علیرضا كاظمی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهدای هفتم تیر به ویژه سیدالشهدای این روز، شهید بهشتی و عرض خیر مقدم به اعضاء كارگروه مدیریت آسیب های اجتماعی و مسائل دانش آموزان در مناطق حاشیه نشین گفت: تشكر می كنم از شكل گیری و توجه به مسائل حاشیه نشینی كه بسیار ارزشمند است و اثرات بسیاری را برای نظام تعلیم و تربیت نیز دارد.

وی ادامه داد: در حوزه فعالیت ما كار، بسیار جدی و با برنامه آغاز شد ه، و در مدت بسیار كوتاهی به چارچوب اقدامی در مجموعه آموزش و پرورش منجر شده است.

آقای كاظمی گفت: آسیب های حاشیه شهر ها استخراج شده و در یك اقدام سریع، چالش ها مشخص شده اند، كه به یك چارچوب اقدام و عمل دست پیدا كرده ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: یكی از راه های میانبر كاهش آسیب های اجتماعی توجه به حاشیه شهر ها است كه مركز ثقل آسیب های اجتماعی در سطح كشور هستند.

آقای كاظمی ادامه داد: یكی از مهمترین كارگروه های این بخش، كارگروه آموزش است كه می تواند در كاهش آسیب های اجتماعی نقش بسیار مؤثری را ایفا كند.

وی با بیان اینكه ترك تحصیل نخستین آسیب حاشیه شهرهاست، افزود اقدامات لازم در این زمینه در صورت گرفته است و با تمركز بر حاشیه شهر برنامه ریزی های مناسب برای اول مهر انجام خواهد شد. همچنین در این زمینه ما چند فعالیت و كار انجام داده ایم كه عبارتند از؛ ایجاد یك سامانه پایشی كه خروجی های خوبی از آن دریافت شده است؛ تمركز بر تشكیل كانون یاریگران زندگی در مدارس حاشیه شهر با استفاده از خود دانش آموزان، و همچنین كتابخانه های مدارس حاشیه شهررا تجهیز كرده ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توسعه و تجهیز كتابخانه های مدارس حاشیه شهر ها گفت: این امر با مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده و یك میلیارد تومان كتاب دراین گونه مدارس توزیع شده كه به طور متوسط در هر منطقه 28الی 30میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: طرح ملی نماد با اولویت در مدارس حاشیه شهر توسعه داده خواهد شد و این مورد در دستور كار است كه مدارس حاشیه شهر را به طرح نماد وصل خواهیم كرد و توانمندسازی دانش آموزان در حاشیه شهر ها باید در اولویت قرارگیرد.

آقای كاظمی با اشاره به وظایف دستگاه های مختلف در كاهش آسیب های اجتماعی گفت: اگر دستگاه ها تمركز و توجه خود را بر روی حاشیه شهر ها بگذارند، دستاورد های بسیار خوبی در حوزه كاهش آسیب های اجتماعی حاصل خواهد شد.
   تاریخ: ۰۹:۴۶ - ۰۸/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۸