دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

196 هزار نسخه الكترونیكی در ایلام صادر شد
 
ایلام - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام گفت: امسال بیش از 196 هزار نسخه الكترونیكی در استان صادر شده است و در راستای اجرای این طرح ملی، هم اكنون 98 درصد مطب های طرف قرارداد سازمان به زیر ساخت های مورد نیاز مجهز هستند.
196 هزار نسخه الكترونیكی در ایلام صادر شد ایلام - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام گفت: امسال بیش از 196 هزار نسخه الكترونیكی در استان صادر شده است و در راستای اجرای این طرح ملی، هم اكنون 98 درصد مطب های طرف قرارداد سازمان به زیر ساخت های مورد نیاز مجهز هستند.

به گزارش ایرنا، دكتر علیرضا رمضانی شامگاه شنبه در نشست خبری مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی و مدیریت درمان ایلام اظهار داشت: چاپ و عرضه دفترچه جدید تامین اجتماعی از اول اسفندماه جاری متوقف و ارائه خدمات درمانی با كارت ملی انجام می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام تعداد مكان های درمانی طرف قرارداد سازمان در استان را 382 مركز عنوان كرد و افزود: این تعداد شامل 28 پزشك عمومی، 62 پزشك متخصص، 19 پزشك فوق تخصص، 25 دندانپزشك متخصص، 75 داروخانه، 18 رادیولوژی، 19 سنوگرافی، 23 فیزیوتراپی، 4 سی تی اسكن، 2 ام آر ای، 49 آزمایشگاه، 45 درمانگاه و 13 بیمارستان است.

رمضانی ادامه داد: در حال حاضر 22 پزشك عمومی، 9 دندانپزشك، 9 پزشك متخصص، 6 داروساز، یك نفر پزشك آزمایشگاهی، 3 ماما و 24 پرستار در مراكز ملكی سازمان تامین اجتماعی مشغول ارائه خدمت به بیمه شدگان هستند.

وی اضافه كرد: هم اكنون 70 درصد هزینه های درمان سرپایی و 90 درصد هزینه های بستری تحت پوشش بیمه هاست، همچنین هزینه درمان بیمارن خاص، سرطانی و صعب العلاج به صورت رایگان انجام می شود.

دكتر رمضانی تصریح كرد: روزانه حدود هزار و 800 بیمار به سه مركز ملكی سازمان تایمن اجتماعی استان شامل دی كیلینیك میلاد، درمانگاه شماره 2 و درمانگاه شهرستان دهلران جهت ارائه خدمات مراجعه می كنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام گفت: در حال حاضر تمام جراحی هایی كه در بیمارستان امام خمینی شهر ایلام انجام می شود در بیمارستان شهدای زاگرس بر حسب تشخیص پزشك صورت می گیرد و تلاش می شود بخش ccu به طور دائم در این مكان درمانی فعال شود.

مدیر كل تامین اجتماعی ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: از آنجا كه سازمان تامین اجتماعی بیمه بیكاری كرونا را بصورت متمركز در تهران پرداخت كرده است، آمار خاصی از افرادی كه در زمان كرونا ازبیمه بیكاری برخوردار شدند در سازمان تامین اجتماعی در دسترس نیست.

سهیلا ملكشاهی گفت: این آمار بصورت كشوری و متمركز وجود دارد و افراد نیز از طریق وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی معرفی می شوند همچنین آمار استان نیز از طریق اداره تعاون استان ایلام ارسال شده است.

وی افزود: بیمه بیكاری توسط اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی احصا می شود و ثبت نام نیز از طریق سامانه این اداره صورت می گیرد.

ملكشاهی یادآور شد: بر اساس اعلام تعاون، كار و رفاه اجتماعی ایلام، پنج هزار و 47 كارگر ایلامی كه همزمان با شیوع كرونا از اول اسفند 98 تا پایان تیر ماه 99 بیكار شده اند، مشمول دریافت بیمه بیكاری می شوند.

مدیر كل تامین اجتماعی ایلام ادامه داد: بر اساس اعلام تعاون، كار و رفاه اجتماعی ایلام همچنین هفت هزار و 89 نفر از كارگران استان ایلام با شیوع كرونا به دلیل مشكلات ناشی از تعطیلی كارگاه ها متقاضی دریافت مقرری بیمه بیكاری در سامانه مربوطه شدند.

وی افزود: همچنین 503 نفر در استان مشمول دریافت مقرری بیمه بیكاری از ابتدای مرداد تا پایان دی امسال شده اند.

ملكشاهی در خصوص نظارت سازمان تامین اجتماعی از كارگاه ها نیز گفت: نظارت و تعهداتی كه كارفرما نسبت به كارگران دارند از 2 طریق بررسی می شوند به این صورت كه نظارت ابتدا از اصنافی صورت می گیرد كه قانون به تامین اجتماعی اجازه داده با مراجعه بازرسان از محل كار، وجود یا عدم وجود كارگران و در خصوص ترك محل كارشان مورد تایید قرار می گیرند سپس شروع و آغاز به كار كارگران توسط كارفرمایان مورد بررسی و تحقیق بازرسان تامین اجتناعی قرار می گیرد. وی افزود: علاوه بر این از طریق بازرسی دفاتر قانونی مطابق ماده 47 قانون تامین اجتماعی كارفرماها مكلفند دفاتر قانونی خود را در اختیار بازرسان تامین اجتماعی قرار دهند و با استفاده از نظارت و حسابرسی كه از دفاتر قانونی این كارگاه ها انجام می شود كلیه حق و حقوق كارگران و تعهداتی كه كارفرمایان نسبت به كارگران دارند مورد بررسی قرار می گیرند.

مدیر كل تامین اجتماعی ایلام در خصوص كارگاه های آسیب دیده از كرونا نیز اظهار داشت: در شرایط كرونا كارگاه هایی كه لیست بیمه كاركنان خود را در فرصت تعیین شده ارسال نكردند، 20 درصد بیمه سهم كارفرمای آنها امهال شد كه از بین كارگاه ها 15 كارگاه اعلام شد كه از كرونا آسیب دیدند.

ملكشاهی یادآور شد:كارگاه هایی مانند حوزه گردشگری، رستوران ها و تالارهای پذیرایی و كارگاه های آسیب دیده با پرداخت 10 درصد از حق بیمه خود و مابقی كه 20 درصد سهم كارفرما بود تا پایان اردیبهشت امهال شد.

وی در خصوص فعالان رسانه نیز گفت: استفاده از 20 درصد سهم كارفرمایی یكی از امكاناتی است كه فعالان رسانه و افرادی كه رابطه مزد بگیری دارند و از آن استفاده می كنند و موضوع سخت و زیان آور بودن این مشاغل بوضوح در بخشنامه اعلام شده و كار خبرنگاران بعنوان كار سخت و زیان آور قلمداد می شود.

ملكشاهی ادامه داد: این افراد 20 درصد سهم كارفرمایی را پرداخت نمی كنند و تنها از 10 درصد حق بیمه استفاده می كنند همچنین خبرنگارانی كه در اثر كرونا شغل خود را از دست داده بودند مانند سایر مشاغل از بیمه بیكاری كه توسط اداره كار اعلام شد از این بیمه بهره مند شدند.

مدیر كل تامین اجتماعی ایلام در خصوص حذف دفترچه های كاغذی نیز اظهار داشت: همزمان با سراسر كشور از اول اسفند ماه دفترچه های كاغذی حذف می شوند.

ملكشاهی در ادامه در خصوص بازنشستگی قبل از موعد گفت: در سازمان تامین اجتماعی این طرح بازنشستگی قبل از موعد نه تنها در تامین اجتماعی یا ایران بلكه در تمام كشورها نیز بازنشستگی های پیش از موعد، صندوق های بازنشستگی را به مخاطره می اندازند زیرا با بازنشسگی قبل از موعد 10 سال زودتر بازنشسته می شوند و با توجه به سن امید به زندگی و توان ادامه كار روانه بازارهای دیگر می شوند و مانع اشتغال جوانان می شوند.

برچسب ها
- سازمان تامین اجتماعی
- كرونا
- ایلام
- طرح نسخه الكترونیكی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۰:۲۲ - ۱۹/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۶