دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

راه اندازی سامانه خودارزیابی آسیب های روانی كرونا
 
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، احمد حاجبی، در خصوص آسیب های روانی دوران كرونا، گفت: به موازات گسترش كووید 19 در جهان، آثار این همه گیری بر سلامت روان آحاد جامعه به شكل استرس و اضطراب نمایان شده و این آثار در گروه خاصی از جمعیت از جمله سالمندان، بیماران و كودكان و زنان، بارزتر است. از ...
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، احمد حاجبی، در خصوص آسیب های روانی دوران كرونا، گفت: به موازات گسترش كووید 19 در جهان، آثار این همه گیری بر سلامت روان آحاد جامعه به شكل استرس و اضطراب نمایان شده و این آثار در گروه خاصی از جمعیت از جمله سالمندان، بیماران و كودكان و زنان، بارزتر است. از طرفی پایبندی به پروتكل های بهداشتی و محدودیت در تعاملات اجتماعی، به تدریج باعث شكل گیری احساس انزوا و تنهایی در بین بسیاری از افراد شده است.

وی افزود: دپارتمان سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت، در طی 16 ماه گذشته در راستای ارائه خدمات در حوزه سلامت روان در گروه های هدف مختلف مداخلات متعددی را طراحی و ارائه كرده است.

حاجبی گفت: سال گذشته دفتر سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی، پلتفرم سلامت روان و حمایت های روانی را راه اندازی كرد و به تبع آن، دپارتمان سلامت روان وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با الگوبرداری از آن، نسخه ایرانی و بومی شده را با همكاری دفتر سازمان بهداشت جهانی در ایران راه اندازی كرده و نتیجه این فعالیت، پلتفرم خودارزیابی روانشناختی در راستای خودمراقبتی سلامت روان در شرایط پاندمی كووید 19 است.

وی افزود: این پلتفرم با آدرس salamat.gov.ir در دسترس عموم جامعه بوده و برای ورود به آن، نیاز به وارد كردن مشخصات هویتی نیست و افراد می توانند با مطرح كردن مشكلات روانشناختی خود، اطلاعات لازم در خصوص دریافت مشاوره و مراجعه به مراكز بهداشتی و درمانی را دریافت كنند.
منبع خبر:
دانشجو
   تاریخ: ۱۰:۴۸ - ۰۸/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۰