دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

آغاز اجرای طرح ملی " تهیه و تولید محتوای آموزشی محیط زیست، ویژه مربیان و والدین كودكان 3 تا 4 ساله كشور "
 
توسط دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

آغاز اجرای طرح ملی " تهیه و تولید محتوای آموزشی محیط زیست، ویژه مربیان و والدین كودكان 3 تا 4 ساله كشور "

فیلم مصاحبه رئیس دانشگاه

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، اعلام كرد كه با توجه به لزوم حفظ محیط زیست، طرح ملی تهیه و تولید محتوای آموزشی جهت آموزش كودكان 3 تا 4 ساله در این زمینه، توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی كه دارای رسالت سلامت محور در حوزه اجتماعی و محیط زیست می باشد، اجرا می شود.

دكتر حمیدرضا خانكه در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه، با اعلام آغاز اجرای پروژه تهیه محتوای آموزشی زیست محیطی برای مربیان و والدین كودكان 3 تا 4 ساله، توسط دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، ابراز امیدواری كرد كه شاهد بهبود شرایط زندگی مان با محیط زیستی متنوع و توسعه پذیر باشیم، چرا كه توسعه پایدار مرهون مشاركت همه عناصر جامعه خصوصا آموزش كودكان است.

وی ضمن تشكر از دكتر نجم السادات موسوی عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و ابداع كننده دوره های آموزشی محیط زیستی برای دانشجویان و كودكان و دیگر اعضای هیات علمی این دانشگاه، قدردانی از آموزش و پرورش بابت پذیرش این مداخله ملی، و معلمان و مربیانی كه با قشر آینده ساز كشور كار می كنند، گفت: لازم است همه مردم كشورمان مانند سایر كشورهای دنیا، در خصوص حفاظت از محیط زیست، آموزش ببینند و زندگی با محیط زیست را یاد بگیرند. و شروع این آموزش در سنین پائین تر، این نوید را به ما می دهد كه آینده ای روشن تر داشته باشیم و نسل آینده از افرادی حامی محیط زیست كه سلامت خودشان و سلامت جامعه را تضمین می كنند، تشكیل شود.

دكتر خانكه اظهار داشت: براساس جامع ترین تعریف از سلامت، كه از سوی سازمان جهانی بهداشت ارائه شده، سلامت دارای ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و حتی معنوی است و در نتیجه، زندگی انسان و سلامت انسان در گرو ارتباط منطقی با محیط زیست و احترام به مسایل زیست محیطی است.

وی به توصیه های مذهبی و دینی مان نیز در این خصوص اشاره كرد و افزود: خداوند فلسفه خلقت انسان را تكامل مطرح كرده كه این تكامل در قالب ارتباط منطقی با سایر عناصر خلقت و بخصوص محیط زیست است، در صورتی كه متاسفانه طی سالهای اخیر، دستكاری ها در محیط زیست رودخانه ها، دریاها، كوه ها، تخریب جنگل ها، بیابان زایی و حوزه های مختلف، توسعه شهرنشینی و عدم آموزش مردم برای زندگی مسالمت آمیز با محیط زیست، منجر به خسارت های پایدار و جبران ناپذیری شده است.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تصریح كرد: این درحالی است كه نسل آینده ما حق دارد در محیطی سالم با سایر عناصر خلقت و با محیط زیست طبیعی زندگی كند و از این موهبت الهی بهره مند بشود. و اگر در شرایط كنونی، مداخلات سریع انجام نشود، این تغییرات و تخریب محیط زیست، آینده بسیار غیرمطمئنی را برای نسل های آینده ایجاد خواهد كرد كه قابل تامین نیست و شاید در آینده ای دور كره زمین قابل سكونت برای انسان نباشد و جامعه انسانی در معرض انقراض قرار بگیرد. لذا، لازم است تمام آحاد جامعه بشری و حوزه های مختلف تلاش خود را برای حفاظت از محیط زیست انجام بدهند.

دكتر خانكه افزود: كشورهای مترقی و كشورهای توسعه یافته مانند امریكا و چین سهم زیادی از گازهای گلخانه ای را تولید كرده و تغییر اقلیم ایجاد می كنند و دستكاری های كلان در محیط زیست باعث تخریب شدید در این حوزه شده، و در كشور ما نیز متاسفانه دست اندازی هایی كه به منابع طبیعی شده، جنگل خواری، كوه خواری، و تعدی و فسادی كه در این حوزه وجود دارد، تاثیر بسیار جبران ناپذیری بر محیط زیست ایجاد كرده است.

وی در پایان سخنانش، با تاكید بر مشاركت همه آحاد مردم در حفظ محیط زیست و استفاده بهینه از منابع طبیعی، تهیه و تولید محتوای آموزشی جهت آموزش مربیان و والدین كودكان پیش از دبستان را اقدام پسندیده ای دانست كه می تواند آگاهی نسل آینده را نسبت به ضرورت حفاظت از محیط زیست و اهمیت آن در زندگی بشر را ارتقاء ببخشد.

گفتنی است؛ دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با 23 گروه آموزشی و 9 مركز تحقیقات تحت نظارت وزارت بهداشت، علاوه بر تعلیم و تربیت نیروی متخصص در رشته های سه حوزه سلامت (توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روانی)، انواع خدمات حیطه فعالیت خود را به بیماران و نیازمندان جامعه ارائه می دهد و در طراحی و اجرای پروژه های ملی و منطقه ای نیز مشاركت دارد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۲:۱۶ - ۱۲/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۱