دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

یك جراح ارتوپدی چگونه به شما كمك میكند؟
 
یك متخصص ارتوپدی اغلب، در تشخیص، درمان، پیشگیری و توانبخشی بیماری تخصص دارد و یك جراح ارتوپدی میتواند مشكلات را تشخیص، درمان و پیشگیری كند.
یك جراح ارتوپدی چگونه به شما كمك میكند؟
یك متخصص ارتوپدی اغلب، در تشخیص، درمان، پیشگیری و توانبخشی بیماری تخصص دارد و یك جراح ارتوپدی میتواند مشكلات را تشخیص، درمان و پیشگیری كند. - اخبار بازار -
در صورت آسیب یا درد مزمن، شروع درمان با جراح ارتوپدی ممكن است بهترین راه مراقبت باشد و در صورت درد مزمن ناشی از آرتروز یا بیماریهای دیگر، در ابتدا نیاز به مراجعه به یك متخصص ارتوپدی برای تشخیص، درمان و مدیریت درد است.

یك جراح ارتوپدی صلاحیت تشخیص مشكلات ارتوپدی، انجام یا تجویز درمانها و كمك به توان بخشی را بر عهده دارد. آنها همچنین میتوانند به شما كمك كنند تا استراتژی های طولانی مدت برای درمان بیماریها ، اختلالات و مشكلات مربوط به استخوانها ، مفاصل ، رباطها ، تاندونها و عضلات را دنبال كنید. طیف وسیعی از اقدامات از جمله جراحی مچ پا، زانو، مفصل ران، ستون فقرات، دست و گردن وجود دارد كه یك جراح ارتوپد میتواند انجام دهد. به طور معمول، آنها سعی می كنند یك مشكل را به جامع ترین روش ممكن درمان كنند، كه ممكن است شامل جراحی نباشد.

دلایل مراجعه به جراح ارتوپدی

معمولاً افراد به دلیل داشتن درد در مفصل، عضله یا استخوان، یا هرگونه اختلالات حركتی به پزشك ارتوپدی مراجعه میكنند. اگر بدن شما درد میكند، سفت است، در اكثر موارد متورم است، یا اگر از ناحیه مفاصل، استخوانها، عضلات یا رباطها آسیب دیده اید ، ممكن است بخواهید به یك جراح ارتوپدی مراجعه كنید.در ادامه سایت پی جو را به شما معرفی میكنیم كه در آن میتوانید لیست كاملی از پزشكان متخصص ارتوپدی شیراز، اصفهان ، تهران و سایر شهرهای ایران را مشاهده نمایید.

از دلایل دیگر كه ممكن است شما به یك پزشك ارتوپدی مراجعه كنید این است كه دامنه حركت شما كم شده است. پزشكان ارتوپدی میتوانند به شما كمك كنند تا با روشهای خاصی توانایی حركت خود را بدست آورید. اگر آسیب جدی دیده اید، این پزشكان میتوانند به شما در بهبودی و همچنین جلوگیری از آسیبهای بعدی كمك كنند. به همین دلیل است كه ورزشكاران اغلب با جراحان ارتوپدی سر و كار دارند. از آسیبهای رایج و اندك كه یك جراح ارتوپد ممكن است درمان كند عبارتند از:

رباطهای پاره یا شكستهتاندونهای پاره یا شكستهاستخوانهای شكسته كه فقط با گچ گیری بهبود نمی یابندشكستگی ستون فقرات یا مفصل ران در اثر پوكی استخوان برای مراجعه به یك جراح ارتوپد صرفا نیازی به وجود آسیب دیدگی نیست. بسیاری از مردم به دلیل درد طولانی مدت، یا از دست دادن تحرك خود، به این پزشكان میكنند. ممكن است به دلیل آسیب دیدگی در گذشته و یا بتدریج، این مشكلات ایجاد شده باشند. برای درمان مشكلات استخوان و بافت نرم (رباطها و تاندونها) به دلیل بیماریهای طولانی مدت، مانند :

آرتروزبورسیتدرد مزمن عضلات و مفاصلتومورهای غیر سرطانی (خوش خیم)تومورهای سرطانی كه از استخوان شروع میشوند (ساركوم)تومورهای سرطانی كه از قسمتهای دیگر بدن به استخوان گسترش می یابند (متاستاتیك)سرطانهای خون مانند سرطان در گیركننده سلولهای پلاسما كه میتواند استخوانها را ضعیف كندممكن است به یك جراح ارتوپدی مراجعه كنید. برنامه درمانی شما ممكن است شامل جراحی، دارو یا فیزیوتراپی باشد.لیست كامل فیزیوتراپی شیراز، اصفهان وسایر شهرهای ایران را درسایت پی جو مشاهده نمایید.

متخصص ارتوپدی چه كاری انجام می دهد؟

آسیبهای ارتوپدی ممكن است شامل كمر و گردن درد، آسیبهای مربوط به ورزش یا مسائلی مانند سندرم تونل كارپ باشد. پزشك ارتوپدی آسیبها را ارزیابی میكند تا دریابد كه كدام استخوانها، عضلات، تاندونها و رباطها تحت تأثیر قرار گرفته اند و این آسیبها در چه حدی هستند. غالباً در اولین مراجعه به مطب، روی شما ارزیابی كاملی انجام میشود و پزشك ارتوپدی تعدادی سوال درباره درد و سبك زندگی شما میپرسد. گرچه اغلب بیماران به درمان اضافی نیاز دارند، متخصص ارتوپدی میتواند با تشخیص شدت آسیب دیدگی شما، روش مناسبی را برای بهبودی ارائه دهد.

برنامه ای برای درمان ارتوپدی بیمار

متخصصان ارتوپدی بر اساس نیازهای خاص شما، برنامه بهبودی شما را تعیین می كنند. برخی از این روشها عبارتند از :

عمل جراحی : در برخی موارد، جراحی برای اصلاح مسئله و جلوگیری از آسیب بیشتر ضروری است.فیزیوتراپی : فیزیوتراپی میتواند برای كمك به بیماران در بكارگیری بهتر از ناحیه آسیب دیده و بهبودی توصیه شود.ورزش : ورزش میتواند به طور خاص برای كمك به بهبودی، تقویت بدن و برای جلوگیری از آسیب مجدد تجویز شود.دارو : بسیاری از بیماران دریافتند كه داروها میتوانند به بهبودی كمك كنند. متخصص ارتوپد ممكن است برای كمك به كاهش درد در هنگام كار با روشهایی برای كمك به بهبودی، مسكن یا شل كننده عضلات تجویز كند. ماساژ / طب سوزنی : ماساژ و طب سوزنی هر دو میتوانند در ترغیب بدن به بهبود و كاهش درد مفید باشند.لیست كامل كلینك طب سوزنی شیراز، اصفهان و سایر شهرهای ایران را در سایت پی جو مشاهده نمایید.آیا باید به یك متخصص ارتوپدی مراجعه كنیم یا یك جراح ارتوپدی؟

اگر آسیب دیده اید یا دردی مزمن یا شدید دارید بطوریكه احساس میكنید باید سریعاً برطرف شود، شروع درمان با جراح ارتوپدی ممكن است بهترین راه مراقبت باشد. اگر دچار درد مزمن ناشی از آرتروز یا بیماری دیگری هستید و امیدوارید كه نیاز به جراحی نباشد، ممكن است ابتدا به یك متخصص ارتوپدی مراجعه كنید كه میتواند به تشخیص، درمان و مدیریت درد كمك كند. یك ارتوپد میتواند به تعیین دلایل درد مزمن و اقدامات پیشگیرانه برای به حداقل رساندن درد كمك كند، مانند تجویز عكسهای مدیریت درد یا ارجاع شما به فیزیوتراپی پس از تصویربرداری تشخیصی. در نهایت اگر جراحی ضروری تشخیص داده شود، یك متخصص ارتوپد میتواند شما را به یك جراح ارتوپدی جهت انجام عمل ارجاع دهد.



انجام رادیوگرافی

اگر به دنبال متخصصان و جراحان ارتوپدی در شهرهای مختلف ایران هستید، از طریق سایت پی جو به عنوان یك سایت مرجع در معرفی پزشكان در سراسر ایران، میتوانید بهترین دوره درمانی را كه، با توجه به نیازهای شما طراحی شده است، پیدا كنید.

"این مطلب تبلیغاتی است"
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۰۸:۵۳ - ۱۲/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۶