دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

چگونه از كودكان در برابر اخبار ناگوار مراقبت كنیم؟ ( اینفوگرافیك)
 
توصیه می شود موقع شنیدن اخبار شوكه كننده و ناگهانی كنار فرزندتان باشید و با آرامش و توضیحات از سهمگین بودن حادثه كاهش دهید.


به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، شاید برای شما هم پیش آمده است كه با خبر های ناگوار و تلخ رو به رو شده اید و برای صحبت كردن با فرزند خود و انتقال این نوع خبر ها با مشكل رو به رو شده باشید، همچنین ممكن است فرزند شما در خصوص اخبار منفی این روز ها مانند اخبار مربوط به كرونا سوال پرسیده باشد؛ بنابراین شما باید راهكار های لازم برای مراقبت از فرزندان در برابر اخبار تلخ و ناگوار را بدانید.

چگونه از كودكان در برابر اخبار ناگوار مراقبت كنیم؟

در مرحله اول توصیه می شود تا جایی كه امكان دارد اجازه ندهید كودك زیر 10 سال، اخبار های تلخ و شوكه كننده را رصد كند. البته نقش والدین در مرحله اول بسیار حائز اهمیت است؛ در صورتی كه خبر شوكه كننده ای شنیدید در مورد آن جلوی فرزند خود صحبت نكنید.

با توجه با افزایش خبرها، سعی كنید تا حد امكان در حضور كودك اخبار را به میزان زیاد دنبال نكنید. البته باز هم رفتار والدین در این زمینه بسیار مهم است؛ در واقع طوری رفتار نكنید كه فرزند شما احساس كند مخفی كاری می كنید.

توصیه می شود موقع شنیدن اخبار شوكه كننده و ناگهانی كنار فرزندتان باشید و با آرامش و توضیحات از سهمگین بودن حادثه كاهش دهید. بهتر است برای آرامش ذهن فرزند خود از اتفاق های خوبی كه در اطرافتان صورت گرفته؛ مثال بزنید؛ همچنین می توانید با فعالیت یا بازی جدید حواس فرزند خود را به موضوع دیگری معطوف كنید.

معطوف كردن ذهن كودك به سمت یك موضوع دیگر بهترین گزینه برای كنترل استرس، حفظ آرامش ذهنی و كاهش پیامد خبر شوكه كننده محسوب می شود؛ بنابراین می توانید در مكانی كه فرزند شما احساس آرامش دارد حضور پیدا كنید و از او بخواهید تا صحبت كند. صحبت كردن باعث می شود ذهن او خالی شود و احساس آرامش بیشتری داشته باشد.

توصیه می شود مثال هایی از خودتان برای كنترل احساس در قالب داستان تعریف كنید تا بتوانید ذهن فرزند خود را آرام تر كنید. در صورتی كه موفق نشدید شرایط روحی فرزندتان را آرام تر كنید؛ حتما از متخصصان روانشناسی كمك بگیرید.

چگونه از كودكان در برابر اخبار ناگوار مراقبت كنیم؟ ( اینفوگرافیك)
   تاریخ: ۱۹:۲۳ - ۱۲/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۵