دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

رایزنی برای بازسازی «شیرخوارگاه آمنه»
 
مدیر بهزیستی شهرستان شمیرانات ضمن تشریح وضعیت «شیرخوارگاه آمنه»، از بازسازی ساختمان این شیرخوارگاه خبر داد.
رایزنی برای بازسازی «شیرخوارگاه آمنه» علیرضا عمادی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینكه شیرخوارگاه آمنه در سال 1347 افتتاح شده است، اظهار كرد: بیش از 50 سال از عمر این ساختمان می گذرد و بالطبع نیاز است تغییرات و بازسازی داشته باشد، البته طی این سالها این ساختمان بازسازی شده، اما به نظر باز هم نیاز به بازسازی دارد. البته هدف ما بازسازی كامل نیست، زیرا این موضوع اتفاقی نشدنی است به ویژه اینكه ما در استان شیرخوارگاهی با نام شبیر با حدود 300 نفر ظرفیت داریم و لذا از نظر اقتصادی بازسازی كامل این ساختمان منطقی نیست.

وی با تاكید بر اینكه مشكل عمده شیرخوارگاه آمنه بازسازی و بهسازی آن است، گفت: به طور مثال بخش نوزادانِ این ساختمان در طبقه دوم قرار دارد و لازم است تا این بخش به طبقه همكف منتقل شود، چراكه در صورت بروز مشكل و اتفاق اورژانسی، فاصله این بخش با حیاط ساختمان، می تواند مشكلاتی را به همراه داشته باشد.

عمادی با بیان اینكه حدود 94 كودك در شیرخوارگاه آمنه حضور دارند، تصریح كرد: این درحالیست كه تعداد فرزندان این شیرخوارگاه در 2 ماه گذشته حدود 140 نفر بود. از میان 94 كودك شیرخوارگاه آمنه، حدود 15 نفر از این كودكان (كیس توانبخشی) هستند و حدود 5 نفر از آنها دچار بیماری های خاص هستند. اكثر كودكان این شیرخوارگاه بدسرپرست هستند كه تعداد آنها حدود 81 كودك است.

مدیر بهزیستی شهرستان شمیرانات با اشاره به اینكه باتوجه به قدمت ساختمان، درحال رایزنی برای بازسازی شیرخوارگاه آمنه هستیم، یادآور شد: یكی دیگر از اهداف ما ایجاد بخش بینابینی به شیرخوارگاه است؛ در حال حاضر نوزادانی هستند كه دچار بیماری هایی مانند ایدز، بیماری های ذهنی و... هستند و افرادی كه درخواست حضانت فرزندان را دارند، به دنبال فرزندان سالم هستند، در این راستا لازم است بر روی فرهنگ سازی جامعه كار شود كه حتی اگر خانواده ها حضانت كودكی با بیماری خاص و مشكلات توانبخشی را برعهده گرفتند هم یك خیر جمعی صورت گرفته است.

عمادی تاكید كرد: در بسیاری از مواقع كودكانی كه دچار بیماری های خاصی هستند در بهزیستی ماندگار می شوند.

مدیر بهزیستی شهرستان شمیرانات گفت: برخی از كودكان شیرخوارگاه دچار معلولیت های بسیار شدید هستند كه باید به شیرخوارگاه های خاص منتقل شوند، اما در این میان كودكانی هم هستند كه می توان با كمك خدمات توانبخشی آنها را بهبود بخشید، در این راستا قصد داریم با راه اندازی بخش توانبخشی در شیرخوارگاه، خدمات توانبخشی برای این كودكان از دوران نوزادی آغاز شود.

عمادی در ادامه در باره موضوع نیروی انسانی این شیرخوارگاه نیز عنوان كرد: در سال گذشته آزمون اداری و استخدامی برگزار و افرادی جذب شیرخوارگاه شدند، اما اكثر آنها انصراف دادند. اكثر آنها دارای لیسانس و فوق لیسانس بودند و با دید دیگری وارد این كار شدند اما زمانی كه به عنوان مربی با سختی كار شیرخوارگاه مواجه شدند، انصراف دادند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت شیرخوارگاه آمنه بیان كرد: اصولا هر 6 كودك نیاز به یك مربی و یك كمك مربی دارد، این درحالیست كه ما با استاندارد فاصله بسیاری داریم. اما پیگیر هستیم تا بتوانیم نیروی انسانی را تامین كنیم و البته این موضوع همكاری سازمان امور اداری استخدامی را هم می طلبد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۳:۴۴ - ۱۸/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۹