دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

نشست " بررسی علمی – اجرایی طرح رشد و تكامل همه جانبه دوران اولیه كودكی " برگزار شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

نشست " بررسی علمی – اجرایی طرح رشد و تكامل همه جانبه دوران اولیه كودكی " برگزار شد

نشست " بررسی علمی - اجرایی طرح رشد و تكامل همه جانبه دوران اولیه كودكی " با حضور متخصصان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها از جمله عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.

به گزارش وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، این طرح از سه سال پیش به صورت پایلوت در چهاردانگه اسلامشهر در حال اجرا است و این نشست براساس نیازسنجی اقدامات انجام شده و بمنظور رفع مشكلات جهت اجرای طرح در سطح ملی، با حمایت وزارت بهداشت برگزار شد.

دكتر پیام روشنفكر عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی طی سخنانی در این نشست با ارائه گزارشی از نتایج بررسی یك نمونه ی 330 نفری از نمرات ASQ كودكان در 12 ماهگی اعلام كرد كه این بررسی نشان دهنده ی نتایج امیدوار كننده ای از بالابودن نمرات در هر 5 حیطه ی تكاملی (ارتباطات، حركات ریز و درشت، حل مسئله، شخصیت فردی-اجتماعی) است.

وی تاكید داشت كه با مقایسه ی این نمرات با گروه كنترل با اطمینان بیشتری از اثربخشی طرح می توان یاد كرد.

وی همچنین شمایی از وضعیت اقتصادی-اجتماعی خانوارهای مورد بررسی ارائه داد و براساس یافته های نمونه ی مورد بررسی، نكاتی را در مورد وضعیت مراقبتهای بارداری و نحوه ی زایمان مادران و مداخلات مورد نیاز در سطح بیمارستان و برنامه های مراقبتی توضیح داد.

انتهای پیام/



تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۴:۵۵ - ۱۳/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۶