دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

بستری شدن 752 بیمار كرونایی در بیمارستان نورافشار
 
تهران - ایرنا - رئیس بیمارستان فوق تخصصی نورافشار تهران از بستری شدن 752 بیمار مبتلا به كرونا از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه خبر داد.
بستری شدن 752 بیمار كرونایی در بیمارستان نورافشار تهران - ایرنا - رئیس بیمارستان فوق تخصصی نورافشار تهران از بستری شدن 752 بیمار مبتلا به كرونا از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از جمعیت هلال احمر، سیدبهمن سبحانی درمورد اهم اقدامات انجام شده این بیمارستان از ابتدای سال 1400 تا پایان خرداد ماه در حوزه مقابله با كرونا گفت: كل مراجعات به اورژانس بیمارستان نورافشار در بهار جاری 7 هزار و 18 نفر بود كه از این تعداد 6 هزار و 300 نفر با علائم بیماری كووید 19 مراجعه كرده اند.

وی افزود: كل بستری انجام شده در این بیمارستان از ابتدای سال جاری 1662 نفر بوده كه 752 نفر از بیماران بستری شده مبتلا به كووید 19بودند. از این تعداد 662 نفر بهبود یافته و 105 نفر نیز در این بیمارستان بر اثر ابتلا به كرونا در سه ماه نخست امسال جان خود را از دست داده اند.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی نورافشار تهران خاطرنشان كرد: در این مدت تعداد قابل توجهی عمل جراحی در زمینه های مختلف ارتوپدی، مغز و اعصاب، لاپاراسكوپی پیشرفته و اورولوژی انجام شده و 442 نفر از بیماران شامل افراد مبتلا به كرونا و سایر موارد نیز در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان بستری شده اند.

سبحانی ادامه داد: در این بازه زمانی بیمارستان 60 پرونده مراجعه كننده در حوزه توانبخشی كودكان داشته كه خدمات رایگان به این بیماران ارائه شده است. همچنین خدمات مشمول تخفیف هم در این مجموعه در اختیار شهروندان قرار گرفته تا افراد نیازمند در درمان با مشكل مواجه نشوند.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی نورافشار تصریح كرد: بیمارستان فوق تخصصی موقوفه و خیریه نورافشار وابسته به جمعیت هلال احمر بزرگ ترین بیمارستان توانبخشی خاورمیانه واقع در تهران است كه در این بیمارستان فوق تخصصی، خدمات تشخیصی، خدمات درمانی پلی كلینیكی، اطفال، ارتوپدی، جراحی، تغذیه، ارولوژی، طب سوزنی، پزشكی ورزشی، گوش و حلق و بینی، زنان نیز انجام و ارائه می شود و این بیمارستان دارای بخش های مراقبت های ویژه، خدمات توانبخشی، آب درمانی، فیزیوتراپی، كاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی، ارتز و پروتز و بخش های بستری نیز است.

سبحانی گفت: همچنین در این بیمارستان خیریه خدمات بسته های نوین بازتوانی برای جانبازان و معلولان دارای مشكلات عضلانی اسكلتی مانند آرتروز، مشكلات ستون فقرات، پاركینسونی، ام اسی و بیماران و معلولان دارای سكته مغزی در دستور كار پزشكان قرار دارد كه در این بسته های نوین بازتوانی، خدمات بازتوانی قلبی، بیماری های عروق محیطی، ریوی، بیماران قطع عضو و بازتوانی به جانبازان و معلولین مراجعه كننده ارائه می شود.

به گزارش ایرنا، ویروس كرونا عامل بیماری كووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت كوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری كه سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید كرد.

بر اساس آمار رسمی كشورها، تاكنون حدود 175 میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی به این ویروس مبتلا شده و بیش از سه میلیون و 777 هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

از ابتدای شیوع كرونا در كشور(اسفند 98) تا كنون 84 هزار و 792 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- بیمارستان نور افشار
- جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۲۹ - ۱۴/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۷