دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

ارائه خدمات توانبخشی از راه دور برای بیماران كوویدی دچار اختلالات اعصاب و روان
 
رئیس بیمارستان روانپزشكی رازی از راه اندازی خدمات توانبخشی از راه دور برای بیماران كوویدی دچار اختلالات اعصاب و روان خبر داد.


امید رضایی رئیس مركز آموزشی و درمانی روانپزشكی رازی، وابسته به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینكه در ایام كرونا، مثل همه بیمارستان ها این پاندمی، گریبانگیر ما هم شد، اظهار كرد: با بضاعت اندكی كه از روز های اول داشتیم، سیاست گذاری های خوبی توسط مدیران و مسئولان بیمارستان و حمایت دانشگاه علوم پزشكی، صورت گرفت؛ به نحوی كه از همان ابتدای كار از بیماران، تست های مختلفی گرفته می شود تا چنانچه بیمار، علامتی از كرونا دارد وارد بخش های بیمارستان نشود.

او ادامه داد: از همان ابتدای پاندمی كووید، بخش بزرگی با ظرفیت حدود 80 بیمار، به بیمارانی اختصاص داده شد كه علائم مشكوك به كرونا داشتند. در این بخش، بیماران علاوه بر درمان مخصوص بیماری روحی و روانی خود، توسط متخصصان داخلی و عفونی كه در بیمارستان بودند، درمان شده و بعد از آنكه تست های بیمار منفی می شد، بیمار از آن بخش خارج و به بخش های دیگر منتقل می شد تا ادامه درمان را انجام دهد و در صورت لزوم، مراقبت های پس از كرونا را دریافت كند.

رئیس مركز آموزشی و درمانی روانپزشكی رازی بیان كرد: برخی از بیماران مبتلا به كرونا پس از بهبودی، دچار اضطراب و نگرانی شدید می شدند، زیرا مدام فكر می كردند كه دچار بیماری پیچیده و خطرناكی شده اند؛ از سوی دیگر به شدت نگران بودند كه مبادا عزیزانشان مبتلا شوند و همین جا بود كه كم كم این ایده به وجود آمد كه می توانیم بیمارانی را كه پس از ابتلا به كرونا، دچار علائم روانی شده اند و نیاز به دریافت خدمات روان دارند، پوشش دهیم.

رضایی افزود: كم كم سیستم درمانگاهی، پذیرش و اورژانس بیمارستان رازی، كارآمدتر شد و پرسنل ما برای سرویس دهی سرپایی به بیمارانی كه پس از ابتلا به كووید افسرده و مضطرب بودند، آگاه تر شدند و پس از گذشت یك سال ونیم از پاندمی كرونا تجربه بسیار خوبی در مورد درمان بیماران دچار مشكلات روانی و مبتلا به كرونا داریم.

رئیس مركز آموزشی و درمانی روانپزشكی رازی گفت: سیستم درمانی ما كارآمد شده است و در كنار متخصصان ثابت بیمارستان مثل روانپزشك و متخصص داخلی و اعصاب و روان، با ایجاد بخش اختصاصی پست كووید، متخصص عفونی و بیهوشی و ریه نیز به مجموعه اضافه شدند و یك بخش كامل با تجهیزات لازم را داریم و از همین طریق اعلام می كنم كه بیمارستان روانپزشكی رازی، آماده خدمات رسانی به بیمارانی است كه پس از ابتلا به كرونا دچار مشكلات عصبی یا اختلالات روانی شده اند.

او بیان كرد: در این بیمارستان چند ماه است كه خدمات توانبخشی از راه دور هم ارائه می شود و كسانی كه نمی توانند حضوری به بیمارستان مراجعه كنند، می توانند از طریق ارتباط مجازی با مجموعه بیمارستان، به صورت غیرحضوری، راهنمایی ها و خدمات درمانی عصبی روانی را دریافت كنند.

بیشتر بخوانید

- درمان مشكلات روانی بیماران پَساكرونایی در مراكز توانبخشی انتهای پیام /
   تاریخ: ۰۸:۳۰ - ۱۴/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۸