دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

اختصاص تبلت رایگان به دانش آموزان با نیاز های ویژه
 
معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور از اختصاص تبلت رایگان به دانش آموزان با نیاز های ویژه فاقد تبلت در كشور خبر داد.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از كرمانشاه، سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور با بیان اینكه در عصر كرونا 600 دانش آموز با نیاز های ویژه در كشور تبلت رایگان دریافت كرده اند، گفت : دانش آموزانی كه در حوزه آموزش و پرورش استثنایی مشغول تحصیل بوده و تبلت ندارند، تبلت رایگان دریافت خواهند كرد.

او با اشاره به نیازسنجی صورت گرفته در كشور برای ایجاد مدارس استثنایی، گفت : بر اساس این نیازسنجی باید 210 مدرسه برای دانش آموزان با نیاز های ویژه دركشور ساخته می شد كه از اسفند سال 1398 كار ساخت این نوع مدارس را در كشور آغاز كردیم و امروز این مدرسه در شهرستان گیلانغرب یكصد و چهل و هشتمین مدرسه ای است كه در كشور در قالب طرح از "خشت تا بهشت" افتتاح شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور اشاره ای به اقدامات انجام شده در طول دوران حضورش در آموزش و پرورش استثنایی كشور در یك سال گذشته داشت و افزود: زمان ورودم به آموزش و پرورش استثنایی 1521 مدرسه استثنایی در كشور داشتیم كه امروز این تعداد به 1720 مورد رسیده است.

حسینی افزود: در یك سال گذشته تعداد مراكز اختلالات یادگیری از 675 مركز به 775 مركز در كشور رسیده است. ضمن اینكه تعداد سالن های ورزشی برای دانش آموزان با نیاز های ویژه نیز از 30 سالن به 43 سالن و تعداد مراكز مشاوره كشور از هشت مركز به 53 مركز افزایش پیدا كرده است.

او با اشاره به در برنامه بودن ایحاد اتاق های چندحسی مبتنی بر هوش مصنوعی برای دانش آموزان استثنایی در كشور، گفت: ساخت این نوع اتاق ها با توجه به اینكه كودكان اتیسمی 20 برابر صدا ها را بیشتر از سایرین می شنوند، برای آموزش دانش آموزان اتیسمی ضروری است.

او سپس با اشاره به نیاز آموزش و پرورش استثنایی به ایجاد اتاق های سنجش آكوستیك دائمی در استان ها برای انجام كار سنجش دانش آموزان در طول سال، گفت: پارسال با وجود كرونا 99.6 درصد دانش آموزان ورودی به پایه اول تحصیلی در طرح سنجش سلامت شركت كردند كه با ایجاد اتاق های سنجش دائمی این میزان به 100 درصد خواهد رسید.

حسینی با بیان اینكه ایجاد مراكز جامع توانبخشی، مشاوره ای، تشخیصی را در كشور در برنامه داریم، افزود: هم اكنون هفت مركز اینچنینی در كشور راه اندازی شده كه قول راه اندازی هشتمین مركز را در استان كرمانشاه با اعتبار حداقل دو میلیارد تومان می دهم.

او سپس با بیان اینكه برای استاندارد سازی تجهیزات آموزش و پرورش استثنایی به اعتبارات زیادی نیاز است، افزود: پارسال از بخش های مختلف دولتی 140 میلیارد تومان برای تهیه تجهیزات گرفتیم كه با تلاش های صورت گرفته امسال موفق شدیم برای تهیه تجهیزات آموزش و پرورش استثنایی ردیف بودجه بگیریم.

او ادامه داد: امسال دست كم 40 میلیارد ریال اعتبار در حوزه استاندارد سازی تجهیزات به آموزش و پرورش استثنایی استان كرمانشاه اختصاص داده خواهد شد.

معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور در این سفر برای دانش آموزان با نیاز های ویژه استان كرمانشاه 50 دستگاه تبلت به همراه آورده بود .
   تاریخ: ۱۸:۲۲ - ۱۴/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۹