دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

فعالیت 11 مركز مشاوره ژنتیك در استان سمنان
 
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره كل بهزیستی استان سمنان، علیرضا ایزدپور با نماینده و جمعی از متخصصین ژنتیك استان سمنان دیدار كرد.

مدیركل بهزیستی استان سمنان در این دیدار در ابتدا ضمن خوش آمدگویی به میهمانان و تقدیر از ایشان منظور فعالیت در عرصه ژنتیك و پیشگیری از معلولیت ها، هدف از این دیدار را ارتقای و افزایش خدمات ژنتیك در راستای اهداف بهزیستی در استان بیان و اظهار كرد: برنامه پیشگیری از معلولیت ها به منظور جلوگیری از ایجاد اختلالات ژنتیكی و مادرزادی و افزایش آگاهی عموم جامعه با پیگیری سازمان بهزیستی كشور اجرایی شده است.

ایزدپور زمینه فعالیت برنامه پیشگیری از معلولیت ها را ارائه خدمات مشاوره ژنتیك جهت آحاد جامعه در زمینه ای پیش از ازدواج، قبل و پس از بارداری و دیگر فعالیت ها بیان كرد و افزود: در راستای ارتقای همكاری ها با این برنامه ارائه خدمات رایگان مشاوره ژنتیك و پرداخت كمك هزینه انجام آزمایش ها طبق دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان بهزیستی كشور به افراد دارای شرایط نیز پرداخت می شود.

مدیركل بهزیستی استان سمنان تعداد مراكز مشاوره ژنتیك استان را 6 مركز در قالب یك مركز دولتی در شهرستان شاهرود و پنج مركز غیردولتی در شهرستان های سمنان، گرمسار و شاهرود اعلام و  تعداد مراجعه كنندگان به مراكز مشاوره ژنتیك یك هزار و 211 ، تعداد دریافت كنندگان مشاوره ژنتیك رایگان را 290 نفر و تعداد دریافت كنندگان كمك هزینه آزمایش ها ژنتیك را 385 نفر در سال گذشته بیان كرد.

به گزارش فارس، در ادامه خدمات و انتظارات در خصوص راه های افزایش همكاری ها و ارتقاء برنامه پیشگیری از معلولیت ها در استان به بحث و تبادل نظر پرداخته و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد

انتهای پیام/74007/ز/م/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۴:۲۶ - ۱۴/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۵