دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

مهارت كنترل خشم در جامعه ضعیف شده است
 
رئیس كل دادگستری آذربایجان غربی گفت: 45درصد از پرونده های شعب اداره كل پرونده های جرایم قابل گذشت هستند.
مهارت كنترل خشم در جامعه ضعیف شده است ناصر عتباتی امروز 14 تیر در نشست مشترك معاونین مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منكر استان كه در سالن جلسات سپاه شهدا استان برگزار شد، افزود: حدود 45 درصد ازپرونده های موجود در شعب اداره كل جرایم استان قابل گذشت هستند كه نشان می دهد مهارت برقراری ارتباط و كنترل خشم در جامعه ضعیف شده است.

وی با اشاره به اینكه در سال گذشته 590هزار فقره پرونده در تشكیلات قضایی آذربایجان غربی تشكیل شد، تصریح كرد: متاسفانه وضعیت زندان های استان قابل قبول نیست و 2.5 برابر میانگین كشور زندانی در استان داریم.

عتباتی با اشاره به اینكه قسمت عمده جرایم و آسیب های اجتماعی شكل گرفته در استان با ریشه یابی و آموزش قابل پیشگیری هستند، اظهاركرد: در حال حاضر هر مجموعه دولتی و غیر دولتی، سیاسی و انتظامی دارای یك مجموعه فرهنگی است كه باید ازاین ظرفیت درجهت سالم سازی روابط و مناسبات اجتماعی بهره بگیریم.

رییس كل دادگستری آذربایجان غربی خاطرنشان كرد: در حال حاضر یكی از ایرادات و اشكالات جامعه این است كه متاسفانه جامعه نسبت به یك سری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی بی تفاوت شده كه این بی تفاوتی نگران كننده است.

عتباتی یاد آورشد: در مسئله امر به معروف و نهی از منكر نباید تنها نگاهمان معطوف به حوزه عفاف و حجاب باشد بلكه باید در تمامی حوزه ها از جمله مباحث حقوق شهروندی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ورود كرد.

وی با اشاره به اینكه در بسیاری از جوامع به دنبال عوامل پیشگیرانه هستند، افزود: این درحال است كه كشور ما دارای یك ظرفیت ارزنده اعتقادی و فرهنگی به نام امر به معروف و نهی از منكر است كه در صورت احیا و حساسیت نشان دادن به این وظیفه همگانی می توان بسیاری از مشكلات را حل و از بروز برخی مشكلات و آسیب ها جلوگیری كرد.

عتباتی ادامه داد: در آذربایجان غربی طبق بررسی ها توهین، دعوای ساده و تهدید جز جرایم اول استان هستند كه با یك امر به معروف و نهی از منكر می شود این آمار را كاهش داد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۴:۴۶ - ۱۴/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۴