دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

«شب شعر و موسیقی ایران» در جهاددانشگاهی برگزار شد
 
شب شعر و موسیقی ایران به مناسبت دهه فجر به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و با همكاری شورای فرهنگی دانشگاه های استان و بنیاد شهید برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایثار از یاسوج، احد جمالی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری كهگیلویه و بویراحمد شب گذشته، 18 بهمن ماه در وبینار شب شعر و موسیقی ایران، اظهار كرد: پیروزی انقلاب اسلامی مرهون از خودگذشتگی و ایثار مردان و زنان ایران بود و امشب خانم كوكب حاتمی كه در این مراسم دعوت شده اند بیش از 5 سال و نیم از عمر شریف شان را در زندان های ساواك گذرانیده اند اما تسلیم طاغوت ستم شاهی نشده اند و حضور این بانوی محترم فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در این شب شعر باعث افتخار همه ماست، چراكه اگر ایثار اینان نبود این انقلاب به ثمر نمی رسید.
در ادامه این مراسم كوكب حاتمی كه بیش از 5 سال در زندان طاغوت بود و امروز نویسنده 9 جلد كتاب درقالب شعرهای مختلف است نیز بار دیگر با اشاره به فجر انقلاب اسلامی، تصریح كرد: نور و انسانیت به رهبری امام خمینی(ره) و جوانان انقلابی بر كفر و ظلم ستم پیروز شد كه ره آورد آن انقلاب اسلامی است كه ما در آن زندگی می كنیم و امروزه متاسفانه به زن و جایگاه آن چندان اهمیتی كه باید داده شود، نمی شود و كارهای فرهنگی در زمینه اهمیت به جایگاه زن چندان مناسب نبوده است.
حاتمی خاطرنشان كرد: سوره ای از قرآن بنام نسایا همان زن است كه در آن بر اهمیت دادن به جایگاه زن تاكید شده و اگر به آموزه های قرآن عمل می كردید، شاهد گسترش طلاق به این حد در جامعه نبودیم، چراكه گاها مرد فكر می كند باید زن خود را ذلیل كند و نگذارد در اجتماع باشد كه این تفكر با اسلام كاملا در تضاد است.
وی بیان كرد: پیشرفت هر جامعه مرهون زنان آنهاست و باید متولیان حوزه های فرهنگی مشكلات زنان را بررسی و به حل آنان كمك كنند خصوصا زنان سرپرست خانوار را حمایت كنند و برگزاری چنین شب شعرهای جز كارهای فرهنگی محسوب می شود؛ چراكه از حضور بانوان در آن بهره كافی برده شده است.
همچنین، نادیا صداقت، مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری كهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی هم دوش مردان بودند و امروزه نیز در عرصه خانواده و اقتصاد فعال هستند و باید جایگاه آنان در همه عرصه ها دیده شود.
وی ابراز كرد: فاطمه زهرا(س) خود یك زن بود كه وجود ایشان مایه افتخار همه بانوان در جامعه اسلامی است و باید سرمشق بانوان باشد.
یادآور می شود، در پایان این نشست حاضرین سروده های خود را در وصف نقش زن در انقلاب سرودند و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.
   تاریخ: ۰۹:۳۸ - ۱۹/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۹