دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

در كنار حمایت از تولید واكسن داخل باید به خرید واكسن نیز توجه شود
 
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: خسارت های تاخیر در واكسیانسیون، بسیار فراتر از هزینه تامین واكسن است باید در كنار حمایت از تولید واكسن داخل به خرید واكسن نیز توجه شود.
در كنار حمایت از تولید واكسن داخل باید به خرید واكسن نیز توجه شودبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محسن هاشمی در ابتدای سیصد و نهمین جلسه شورا افزود: متاسفانه پیك پنجم كرونا در تهران در حال رشد است و آمار قربانیان كرونا در تهران به مرز صدنفر در روز رسیده است كه نشان می دهد، توجه نكردن به توصیه های دلسوزانه مبنی بر كنترل فعالیت های انتخاباتی و برگزار نكردن انتخابات شورا ها در استان هایی كه وضعیت مناسبی از نظر شیوع كرونا ندارند به چه نتایجی منجر می گردد.
هاشمی ادامه داد: در این شرایط از نظر مدیریت پروژه واكسیانسیون نیز با مشكلاتی مواجه هستیم و با تحقق نیافتن وعده های مكرر مسئولان وزارت بهداشت، پدیده های نامناسبی، چون ازدحام در سفر ایرانیان به ارمنستان و سایر كشور ها برای واكسیانسیون رخ داده است كه در شان نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران نیست.
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگرچه واكسن تولید داخل، موضوع افتخار آفرین و مهمی است، اما باید توجه داشت كه این فرایند نیازمند تجهیزات ویژه، زیرساختها، مواد اولیه و فن آوری بالایی است كه ممكن است با مشكلات متنوع و متعددی بدلیل تحریم ها و حساسیت ایمنی و سلامتی پروژه مواجه شود و باید در كنار حمایت از واكسن تولید داخل از سایر منابع نیز واكسن كرونا را تامین می كردیم تا در شرایطی كه بسیاری از كشور های جهان از جمله كشور های همسایه در واكسناسیون از مرز 50 درصد عبور كرده اند ما در مرز 5 درصد نباشیم.
هاشمی گفت: خسارت های فراوان اقتصادی، انسانی و روانی ناشی از تاخیر در واكسیانسیون، بسیار فراتر از هزینه تامین واكسن است و ماه هایی كه بدلیل ابهام در استراتژی ومواضع ستاد ملی مبارزه با كرونا و وزارت بهداشت، در پروژه تامین واكسن تاخیر بوجود آمده است، صدمات جبران ناپذیری به خانواده ها واقتصاد كشور وارد كرده است.
وی ادامه داد: در كنار این موضوع، از اصحاب رسانه انتظار داریم در موضوع كرونا و واكسن، با نگاه سیاسی برخورد نكرده و حمایت وانتقاد را در فضای كارشناسی طرح كنند تا با ایجاد دوقطبی های كاذب وتخریبی یا تبلیغی، سلامت عمومی تحت الشعاع مسائل سیاسی قرار نگیرد.
   تاریخ: ۱۱:۱۴ - ۲۰/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۶۷