دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

افزایش ضریب نفوذ خدمات پیشگیرانه با بهره گیری از مراكز مثبت زندگی
 
تهران- ایرنا- معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی مركز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: امسال ضریب نفوذ خدمات خود را به ویژه در سطوح پیشگیری با بهره گیری از مراكز مثبت زندگی افزایش می یابد.
افزایش ضریب نفوذ خدمات پیشگیرانه با بهره گیری از مراكز مثبت زندگی تهران- ایرنا- معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی مركز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: امسال ضریب نفوذ خدمات خود را به ویژه در سطوح پیشگیری با بهره گیری از مراكز مثبت زندگی افزایش می یابد.

آرزو ذكایی فر روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینكه سازمان بهزیستی با هدف ارائه خدمات در محلات و رویكرد فعال و همچنین ارائه خدمات خانواده محوری از سال گذشته مراكز مثبت زندگی را در محلات راه اندازی كرده است، این مراكز ظرفیت ویژه ای را برای ارائه خدمات آگاه سازی در اختیار این سازمان قرار داده است.

وی خاطرنشان كرد: اكنون بیش از دو هزار و 500 مركز مثبت زندگی فعال و بیش از 700 پایگاه سلامت روانی اجتماعی فعال در سطح محلات وجود دارد.

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی تاكید كرد: بنابراین با استفاده از این ظرفیت ها ما امسال ضریب نفوذ خدمات خود را به ویژه در سطوح پیشگیری سطح اول و خدمات آگاه سازی خود را افزایش خواهیم داد كه یكی از آنها از طریق برگزاری پویش تاب آوری اجتماعی با هدف پیشگیری از خشونت خانگی و خودكشی است كه امیدواریم امسال اجرایی شود.

اجرای كمپین تاب آوری اجتماعی در فرودگاه مهرآباد در سال گذشته

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی یادآور شد: سال گذشته بیش از دو میلیون نفر از پویش تاب آوری بهره مند شدند. یك بخش از این پویش مربوط به تهیه موشن گرافی و كلیپ هایی بود كه در فضای مجازی برای آحاد جامعه منتشر شد و بخش دیگر كمپین هایی بود كه در محلات برگزار شد.

ذكایی فر افزود: یكی از این كمپین ها در تهران در فرودگاه مهرآباد برگزار شد چون زمان پیك مسافرت ها بود و از همه اقشار در این مكان رفت و آمد می كردند و به نظرمان رسید كه بهترین فضا است كه می توانیم كمپین را برگزار كنیم. ارائه محصولات و تولیدات آموزشی تفریحی طراحی شده هدفمند با رویكرد افزایش رفتار همدلانه و پیشگیری از خشونت ویژه مسافران كودك و توزیع بروشور آموزشی كنترل خشم و فرزندپروری مثبت ویژه والدین، توزیع كتاب فرزندپروری بین مسافران دارای فرزند كودك و نوجوان و برگزاری مسابقه پیامكی جهت ترغیب والدین به مطالعه كتب مذكور و اهدای جایزه به برگزیدگان از اقداماتی بود كه در این كمپین انجام شد.

وی اضافه كرد: به صورت كلی نیز كمپین تاب آوری اجتماعی در محلات سال گذشته در همه استان ها به صورت سراسری برگزار شد. این كمپین در محلات و مناطق پرتردد اجرایی شد و بالغ بر دو میلیون نفر از كمپین استفاده كردند.

برچسب ها
- تاب آوری
- مراكز مثبت زندگی
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۰۰ - ۲۰/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۳