دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

تبعات بی توجهی به آسیب های اجتماعی از كرونا خطرناك تر است
 
جاسك - فرماندار جاسك گفت: تبعات بی توجهی به آسیب های اجتماعی از كرونا خطرناك تر است.
تبعات بی توجهی به آسیب های اجتماعی از كرونا خطرناك تر است جاسك - فرماندار جاسك گفت: تبعات بی توجهی به آسیب های اجتماعی از كرونا خطرناك تر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رادمهر صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با تاكید بر اینكه، عبور از بحران كرونا به تلاش در رعایت پروتكل های بهداشتی و توجه به عوامل اجتماعی در افراد نیاز دارد، اظهار كرد: چنانچه آسیب های اجتماعی به موقع مرتفع نشود می تواند از ویروس كرونا هم بدتر باشد، پس نیاز است كه به عوامل اجتماعی افراد توجه ویژه ای كرد.

رادمهر با بیان اینكه تعیین كننده فعالیت ها و حمایت های اجتماعی بیشتر از عوامل بیولوژیك در سلامتی و تندرستی ما انسان ها نقش دارد، تاكید كرد: باید برای مرتفع كردن برخی از مسائل اجتماعی از ظرفیت سمن ها و خیرین در كنار دستگاهای مرتبط استفاده شود.

وی با اشاره به اینكه برای مرتفع كردن برخی مسائل اجتماعی باید برنامه های مناسب ارائه شود، گفت: كارگروه اجتماعی وفرهنگی مهم ترین كارگروهی است كه می تواند با تشكیل گروه های مختلف به بررسی و ارائه راهكار برون رفت از آسیب های اجتماعی وحل مسائل فرهنگی بپردازد.

رادمهر، تصمیم گیری، برنامه ریزی، هدایت، هماهنگی و نظارت بر نحوه فعالیت ها را از مهمترین وظایف كارگروه فرهنگی اجتماعی دانست وخاطر نشان كرد: جامعه موفق جامعه ای است كه بتواند ازسرمایه های اجتماعی خود به نحوه مطلوب استفاده كند و با بهره گیری از نظر اساتید، روحانیون، فرهنگیان و فرهیختگان جهت توسعه فرهنگی و اجتماعی گامهای موثری بردارد.

وی با اشاره به اینكه، از آنجایكه، پزشكان و روانشناسان، استرس را یكی از عوامل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و در نهایت افزایش ابتلا به كرونا می دانند، اضافه كرد و افزود: اگر بدن ما از سلامت روانی بالایی برخوردار باشد زمینه ابتلا به سایر بیماری ها از جمله كرونا نیز كاهش پیدا می كند، پس نیاز است كه جهت شناسایی آسیب های اجتماعی در جلسات كارگروه اجتماعی فرهنگی چالش های این حوزه مورد بررسی و برای پیشگیری از آن برنامه هایی تدوین گردد.

فرماندار جاسك تاكید كرد: تمام دستگاها نیز سلامتی افراد جامعه در دستوركار خود قرار دهند، و شرایط به نحوی پیش ببرند كه هر یك از ادارات و دستگاههای شهرستان با استفاده از ظرفیت ها مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان بر عوامل اجتماعی و محیطی كه بر سلامت مردم موثر است بپردازند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۰:۰۸ - ۲۱/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۳