دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

هدف گذاری ایجاد 10 هزار شغل برای معلولان
 
رئیس ستاد اجرائی فرمان حضرت امام از هدف گذاری ایجاد 10 هزار شغل برای معلولان مناطق كم برخوردار خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صداوسیما، آقای محمد مخبر در آیین انعقاد تفاهم نامه همكاری های مشترك میان بنیاد 15 خبرداد ستاد اجرائی و سازمان بهزیستی برای تحویل 27 هزار ویلچر به معلولان مناطق كم برخوردار اشتغال معلولان را مهم خواند و افزود: هدف گذاری ایجاد 10 هزار شغل برای معلولان در دستور كار است كه به همت بنیاد بركت و سازمان بهزیستی تاكنون 3300 شغل محقق شده است.

{$sepehr_media_6704589_600_340}
وی بر استفاده از ظرفیت های كشور از جمله خیریه ها و موسسات مردم نهاد برای ایجاد اشتغال جهت معلولان تاكید كرد و گفت: خیریه ها اگر امكانات در اختیار داشته باشند، پیگیركار ها خواهند بود و باید امكانات لازم به آنان واگذار شود.

مخبر همچنین در این مراسم، دستور تحویل 110 جهیزیه به زوج های معلول را كه از سوی مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان درخواست شده بود صادر كرد.

مخبر با بیان اینكه معلولیت جسمی، توانایی نداشتن نیست افزود: چه بسیار افراد سالمی كه با بهترین زندگی و دارایی و داشتن خودرو های لوكس، یك دیپلم هم نمی توانند بگیرند.

وی اضافه كرد: حتی اگر این افراد مدركی بگیرند، خاصیتی ندارند، اما دكتر محمودنژاد (مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان) كه خود نیز معلول است، با آن شرایط سخت و در منطقه محروم، می تواند به جایی برسد كه جمعیت چند ده هزار نفری را كمك كند.

مخبر آغاز درمان 10 هزار زوج نابارور از سوی بنیاد 15 خرداد را كه یكی از معضلات خانواده هاست، اقدام ارزشمندی بیان كرد و گفت: اهداء این 27 هزار ویلچر و وسایل كمك توانبخشی به معلولان، این امكان را به آنان می دهد كه از یكسری مواهب كشور برخوردار شوند.

یادآور می شود اهداء 110 جهیزیه، درخواست محمدنژاد مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان از ستاد اجرائی بود كه رئیس این ستاد دستور تحویل این جهیزیه ها را به بنیاد بركت، بنیاد احسان و بنیاد 15 خرداد صادر كرد.
   تاریخ: ۱۱:۴۹ - ۲۲/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۷