دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

95 درصد از كودكان كار در استان فارس ایرانی نیستند
 
گروه استان ها_ مدیركل بهزیستی استان فارس گفت: 95 درصد كودكانی كه در معابر مشغول به كار هستند تبعه كشور ایران نیستند و بهزیستی در راستای جمع آوری آن ها تلاش های زیادی را انجام داده است.
95 درصد از كودكان كار در استان فارس ایرانی نیستند
گروه استان ها_ مدیركل بهزیستی استان فارس گفت: 95 درصد كودكانی كه در معابر مشغول به كار هستند تبعه كشور ایران نیستند و بهزیستی در راستای جمع آوری آن ها تلاش های زیادی را انجام داده است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سید محمد صادق كشفی نژاد صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران درباره روند ساماندهی كودكان كار و خیابانی اظهار داشت: طرح حمایت از كودكان كار و خیابانی از اواسط سال 1399 شروع شده و خانواده های آن ها مورد حمایت و چرخه توانبخشی قرار گرفته اند.

وی افزود: 95 درصد كودكانی كه در معابر مشغول به كار هستند تبعه كشور ایران نیستند و بهزیستی در راستای جمع آوری آن ها تلاش های زیادی را انجام داده است.

مدیركل بهزیستی استان فارس ادامه داد: تدابیر قانونی برای هدایت این افراد در منزل و جلوگیری از كار نمایشی كه دارد صورت می گیرد، كافی نیست بلكه شركای اجتماعی ما مسئولیت های دیگری دارند كه باید عمل كنند.

كشفی نژاد با تأكید بر اینكه كودكان كار اغلب به علت فقر مجبور به حضور در خیابان ها می شوند تصریح كرد: در این میان وظیفه نهاد هایی نظیر بهزیستی این است كه با شناسایی و جذب این كودكان در مراكز خود زمینه ارائه انواع خدمات حمایتی به آنان را فراهم كند.

وی بیان كرد: در 3 ماهه نخست امسال 149 كودك توسط بهزیستی جمع آوری و ساماندهی شده است كه این آمار در سال گذشته بالای 167 نفر بوده است.

مدیركل بهزیستی استان فارس گفت: 48 فرزند بی سرپرست در یك سال گذشته در استان به خانواده های واجد شرایط واگذار شدند و 500 خانواده نیز در نوبت پذیرش فرزندخوانده هستند.

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس: برطرف كردن مشكلات "كودكان كار" در برنامه كاری مجلس شورای اسلامی قرار دارد
مجید مجیدی "پویش مردمی حمایت از كودكان كار" راه اندازی می كند/ اهدای نشان "فرّ" فرهنگستان هنر به كارگردان "خورشید" و نصیریان
«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»|كودكان كار مجازی؛ كودك آزاری مدرن در فضای مجازی
وی بیان كرد: 1900 زن سرپرست خانوار تحت پوشش داریم كه از 350 هزار تومان تا یك میلیون و 500 هزار تومان مستمری می گیرند و این نهاد در كنار مستمری كمك های موردی هم نیز به آن ها ارائه می دهد.

كشفی نژاد با اشاره به اینكه 5 هزار و 870 نفر بیمه شده شهری و اجتماعی در استان داریم، گفت: همچنین تمامی خانوار های تحت پوشش بهزیستی از بیمه برخوردارند.

این مقام مسئول با ابراز نگرانی از اینكه سن اعتیاد پایین آمده است بیان كرد: شیوع اعتیاد و مصرف موادمخدر در بین دانش آموزان زنگ خطری كه باید جدی گرفته شود و تاكنون آماری در این باره به ما داده نشده است.

وی با اشاره به اینكه یكی از مهمترین فعالیت اداره كل بهزیستی فارس، تامین مسكن برای افراد تحت پوشش بوده و یك هزار و 27 واحد مسكونی در دست احداث داریم، بیان كرد: در 3 ماهه امسال 194 واحد مسكونی احداث و تحویل مددجویان شده است و در همین هفته بهزیستی شاهد تحویل 54 واحد مسكونی به خانواده ها هستیم.

كشفی نژاد بیان كرد: مبلغ كمك ها در سال جاری از 35 میلیون تومان تا 140 میلیون تومان برای احداث مسكن است.

وی در مورد واكسیناسیون معلولان، تصریح كرد: در انجام واكسیناسیون سیاست گذار از سوی ستاد كرونای كشور است و بر اساس اولویت های ستاد كار واكسیناسیون انجام گرفته است و ما منتظر هستیم بر اساس نیازسنجی ها افراد دارای معلولیت نیز واكسینه شوند.

مدیركل بهزیستی استان فارس با اشاره به اینكه 80 هزار نفر مستمری بگیر مددجوی بهزیستی در استان داریم، ادامه داد: جمعیت نزدیك به 400 هزار نفر در این نهاد دارای پرونده هستند.

وی با بیان اینكه بهزیستی استان فارس برای رسیدگی به جمعیت 285 هزارنفر از معلولینی كه احتیاج به رسیدگی دارند نیازمند بودجه بیشتری است، بیان كرد: آن مبلغ بودجه 1400 با هدفی كه برای سازمان بهزیستی مشخص شده است فاصله زیادی دارد.

كشفی نژاد بیان كرد: سطح تسهیلات برای امسال از 50 مسلیون تومان به 100 میلیون تومان افزایش یافته است و ما منتظر بانك مركزی هستیم تا كمك بیشتری در این راستا داشته باشند.

وی با بیان اینكه بیشترین مراوادات ما در این سازمان مربوط به مبحث كودك آزاری است، تصریح كرد: 22 مركز اورژانس شبانه روزی اجتماعی، 30 مركز شبه خانواده، 6 پایگاه خدمات اورژانس اجتماعی تحت نظر معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان فارس در حال فعالیت هستند.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۱:۴۴ - ۲۲/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۶