دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

ضرورت حمایت از تنها مركز توانبخشی جزیره قشم
 
ضرورت حمایت از تنها مركز توانبخشی جزیره قشم

ضرورت حمایت از تنها مركز توانبخشی جزیره قشم معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از بخش های مختلف مركز توانبخشی هلر و دیدار با مدیر این مركز بر ضرورت حمایت از این مركز به عنوان تنها مركز توانبخشی جزیره قشم تاكید كرد.
نوآوران آنلاین-به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم مهدی زارعی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در این دیدار تَوانبَخشی را به معنای بازتوانی و بازگرداندن توانایی های یك فرد به حالت حداكثر استقلال خواند و گفت: قاعدتا در مراكز توانبخشی به فرد توانخواه كمك می شود تا توانایی از دست رفته خود را پس از یك واقعه، بیماری یا آسیب كه منجر به محدودیت عملكردی وی شده است، مجدداً به دست آورد.
به گفته وی توانبخشی حوزه علمی بسیار وسیعی در مجموعه خدمات بهداشتی و درمانی محسوب می شود و به افراد كمك می كند تا پس از ابتلا به مشكلاتی نظیر سكته مغزی، ضایعات نخاعی، جراحی های ارتوپدی، ضربه مغزی، سوختگی، كم شنوایی، اختلال پردازش مركزی شنوایی، مشكلات تعادل و غیره تا حد امكان بر مشكل خود غلبه نموده و استقلال عملكردی قبلی را بازیابد.
زارعی از مسئولان مركز توانبخشی هلر خواست كه در ارائه خدمات به افراد توانخواه در هر شرایط، وضعیت روحی و روانی افراد را در نظر بگیرند و حفظ كرامت انسانی را سرلوحه برخوردها و رفتارهای خود قرار دهند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از بخش های مختلف مركز توانبخشی هلر از قبیل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، طب فیزیكی و توانبخشی، فیزیوتراپی، كاردرمانی، گفتار درمانی، مددكاری اجتماعی و مشاوره توانبخشی با پرسنل شاغل و مراجعه كنندگان این مركز گفت و گو كرد.
براساس این گزارش مدیر مركز توانبخشی هلر نیز در دیدار با معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گزارشی از روند فعالیت های این مركز ارائه و خواستار هم افزایی سازمان ها و دستگاه های مرتبط در جهت ارتقاء كیفیت و كمیت خدمات این مركز شد.
گفتنی است در این بازدید اعلام شد كه در تهیه كتاب برای كارورزان و اجرای برنامه های شاد برای كودكان توانخواه این مركز از سوی سازمان منطقه آزاد قشم مساعدت های لازم صورت خواهد گرفت، مضاف بر اینكه در سال 1394 یك دستگاه شنوایی سنجی نیز از سوی این سازمان به مركز توانبخشی هلر اهداء شده است.
روستای هلر از توابع بخش مركزی شهرستان قشم در حومه بندر درگهان و18 كیلومتری شهر قشم قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال 1395، جمعیت آن پنج هزار و 828 نفر بوده است.
   تاریخ: ۱۹:۴۵ - ۲۱/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۱