دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

40 مركز مثبت زندگی در البرز فعال است
 
كرج - ایرنا -مدیر كل بهزیستی البرز از فعالیت 40 مركز مثبت زندگی در این استان خبرداد و گفت: این مراكز با هدف ارایه خدمات محله محوری به متقاضیان و رفاه حال آنان راه اندازی شده است.
40 مركز مثبت زندگی در البرز فعال است كرج - ایرنا -مدیر كل بهزیستی البرز از فعالیت 40 مركز مثبت زندگی در این استان خبرداد و گفت: این مراكز با هدف ارایه خدمات محله محوری به متقاضیان و رفاه حال آنان راه اندازی شده است.

اسدالله حیدری روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی افزود: استحكام بخشی به زندگی خانواده ها و بررسی مشكلات اجتماعی از مهمترین اهداف راه اندازی این مراكز است.

وی بیان داشت: شعار امسال بهزیستی گام دوم و هوشمند سازی محله محوری سلامت اجتماعی در خانواده ها است.

حیدری گفت: براین اساس با راه اندازی سامانه های مختلف از جمله سامانه فرزندخواندگی و دانشجویی اقدامات موثری در زمینه ارایه خدمات بهتر داشتیم.

وی بیان داشت: سلامت خانواده ركن است و تلاش در راستای استحكام آن برای ارایه خدمات تخصصی در وضعیت اقتصادی امروز و تلاطم موجود، حایز اهمیت است.
حیدری گفت: طرح بهبود و مراقبت از خانواده با توجه به آمار بالای طلاق به ویژه در پنج سال اول زندگی مد نظر قرار گرفته است.

حیدری یادآورشد: افتتاح دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی در البرز به واسطه مهاجرپذیری و حاشیه نشینی نیز مورد توجه است.
افتتاح 2 خانه كوچك توانبخشی، مركز نگهداری كودكان ذهنی بالای 14 سال ،راه اندازی خوابگاه كودكان فاقد سرپرست و بد سرپرست از دیگر اقداماتی بود كه مدیر كل بهزیستی در قالب عملكرد این استان به آن اشاره داشت.

وی افزود:واگذاری 24 واحد مسكونی ، مركز جامع خدمات روانشناختی دولتی برای اولین بار افتتاح كلینیك مددكاری بهزیستی با خدمات رایگان از دیگر اقدامات برای بهتر زیستن جامعه هدف است.

حیدری مهمترین عملكرد بهزیستی البرز را در حوزه اشتغال برشمرد و گفت: رشد 40 درصدی منابع دولتی را در این زمینه داشتیم و 106 میلیاد تومان پرداخت شده است.

وی بیان داشت: 2هزار و 125 نفر سهمیه ایجاد اشتغال داریم و 65 درصد وام ها تبدیل به شغل می شود.

مدیر كل بهزیستی ادامه داد: در حوزه تامین مسكن هم 140 واحد در دست ساخت داریم.

وی با اشاره به اهمیت مشاركت اجتماعی گفت: سرانه كمك خیرین بالا است در سال گذشته 40 میلیارد تومان خیرین كمك كردند و امسال كمك آنان 13 میلیارد تومان بوده است.

حیدری افزود: در بخش پیشگیری از معلولیت رتبه 2 كشوری را داشتیم و در موضوع درمان آسیب دیدگان اجتماعی خدمات ارایه شده است .

مدیر كل بهزیستی البرز بیان داشت: در البرز سال گذشته 2 مركز جامع ترك اعتیاد ایجاد شد.

وی یاد آورشد:امسال 9 هزار و 188 نفر در كمپ های ترك اعتیادخدمات درمانی دریافت كردند .

حیدری ادامه داد: موضوع ماده 16 از مباحث مهم است كه اردوگاه معتادین متجاهر نبود كه این مهم راه اندازی شده است.

وی اضافه كرد: سال گذشته یك هزار و 231 معتاد متجاهر جمع شدند.

حیدری در خصوص فعالیت های انجام شده در حوزه پیشگیری نیز گفت: غربالگری بینایی و شنوایی 112 درصد انجام شده و سال گذشته63 هزار كودك 3 تا 6 سال غربالگری شدند.
وی اظهار داشت: در شهرهای بالای 50 هزار نفر اورژانس اجتماعی داریم و امسال 11 هزار تماس با این مركز داشتیم.
حیدری افزود: برای كودكان كار باید همه پای كار آیندو جمع اوری مشكلی حل نمی كند چرا كه معلول شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه هستند.

وی گفت: 55 مركز شبانه روزی توانبخشی ،19 مركز با 961 سالمند، 18 مركز اعصاب روان با قریب به یك هزار و 300 نفر در البرز به جامعه هدف بهزیستی خدمات می دهند.

حیدری گفت: در بحث توانمند سازی معلولین رتبه 8 داریم و در تلاش برای جلب رضایت هرچه بیشتر این قشر خواهیم بود.

برچسب ها
- كودكان كار
- مسكن
- استان البرز
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۳۱ - ۲۲/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۸