دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

« بهزیستی در گام دوم: هوشمند سازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده»
 
« بهزیستی در گام دوم: هوشمند سازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده»
افزایش بیش از 50 درصدی اعتبار تسهیلات اشتغال در سال جاری
صباغی _مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینكه تعهد اشتغال امسال بهزیستی استان 899 نفر است، افزود: اعتبار اشتغال در سال جاری به 44 میلیارد و 900 میلیون تومان افزایش یافته است.
علی عرب نژاد با بیان اینكه در سال گذشته، 31 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات اشتغال به بهزیستی استان اختصاص یافته است، گفت: همچنین برای 887 نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی افزود: برنامه های هفته بهزیستی امسال با شعار بهزیستی در گام دوم، هوشمند سازی، محله محوری، سلامت اجتماعی در خانواده برگزار خواهد شد.
مدیركل بهزیستی استان با یادآوری اینكه این نهاد بیش از 70 وظیفه دارد افزود: در سال گذشته 121 هزار و 820 نفر از بهزیستی خراسان جنوبی خدمات گرفته اند. وی با بیان اینكه 42 هزار و 564 خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند، گفت: متاسفانه از سه سال گذشته 3 هزار و 608 نفر پشت نوبت خدمات و دریافت مستمری هستند. عرب نژاد یادآور شد: حوزه پیشگری طرح مشاركت اجتماعی پس از شیوع كرونا اجرا كرد كه در این راستا 200 میلیارد ریال اعتبار نیز هزینه شده است.
مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای مشاوره ژنتیك برای یك هزار و 835 نفر با اعتباری بیش از 17 میلیارد ریال، ادامه داد: برنامه ملی غربالگری بینایی كودكان سه تا شش سال برای 31 هزار و 453 كودك غربالگری انجام و بیش از دو میلیارد و 87 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

راه اندازی مركز تخصصی درمانی افراد دارای سوء مصرف مواد
عرب نژاد: ضمن اشاره به راه اندازی مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینكه چرخه درمان اعتیاد در بهزیستی بسیار متفاوت است، عنوان كرد: طی سال گذشته با تمام سختی ها مركز تخصصی و جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مبنی بر تداوم درمان در استان راه اندازی شد كه 336 معتاد متجاهر از ابان ماه 99 تاكنون از خدمات این مركز استفاده كرده اند. وی یادآور شد: همچنین بر اساس تفاهم نامه با قوه قضاییه از آبان ماه سال گذشته 580 زوج به سامانه تصمیم مراجعه و خدمات مختلف از جمله آموزش و مشاوره را دریافت كرده اند. وی با اشاره به غربالگری شنوایی100 درصدی نوزادان و كودكان استان بیان كرد: از مجموع كودكان تعداد 171 كودك به مرحله تشخیص راه یافتند و از این تعداد 43 كودك كم شنوا شناسایی شد.مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی از مصاحبه و رصد 13 هزار و 855 معلول در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته چهار هزار و 664 مورد تجهیزات توانبخشی بین نیازمندان توزیع شده است. وی بیان كرد: تعداد دو مركز توانبخشی مبتنی بر خانواده در شهرستان های بیرجند و قاین وجود دارد كه به تعداد 178 نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن توسط مراقبین آموزش دیده خدمات ارائه می دهند.

فعالیت 35 مركز روزانه برای خدمات دهی به معلولان
وی یاد آور شد: در سال 99 تعداد 838 نفر از معلولان واجد شرایط تحت حمایت بهزیستی، به طور مستمر از خدمات حضوری و غیرحضوری در 35 مركز روزانه بهره مند شدند.عرب نژاد با اشاره فعالیت تعداد 17 مركز شبانه روزی در استان ادامه داد: تعداد 715 نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن در این مراكز خدمات مراقبتی بصورت شبانه روزی دریافت می كنند. وی با بیان اینكه در حال حاضر 10 خودروی سیار اورژانس اجتماعی در استان وجود دارد، عنوان كرد: تعداد 2 هزار و 722 نفر در سال گذشته از این خودروهای سیار خدمات گرفته اند.

كودك و همسر آزاری در صدر تماس های 123
مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینكه بیشترین تماس ها با سامانه 123 در حوزه كودك آزاری و همسر آزاری بوده است، عنوان كرد: در سال 92 خدمت گیرندگان تلفنی بهزیستی از خط 123، سه هزار و 129 نفر بوده در حالی كه در سال 99 این رقم به حدود 10 هزار و 89 نفر رسیده كه نشان از اعتماد مردم است. وی با اشاره به طرح امداد بگیر یا نذر خانواده جایگزین خاطر نشان كرد: تعداد 337 كودك به خانواده ها واگذار شده اند و برابر مصوبه شورای معاونین كشور ماهانه یك میلیون و 200 هزار تومان یارانه از تیرماه برای این كودكان نیز پرداخت می شود.
عرب نژاد با اشاره به اینكه تا پایان سال 99 دو هزار و 279 واحد مسكونی تحویل و 707 واحد در دست احداث است، عنوان كرد: تعداد 81 واحد مسكونی نیز در سال جاری در استان به بهره برداری رسیده كه یك واحد از این 81 واحد در روستای نصرآباد خوسف در هفته بهزیستی بهمراه 2075 واحد در كل كشور به صورت همزمان از طریق ارتباط ویدئوكنفرانسی با رئیس سازمان بهزیستی كشور افتتاح خواهد شد. وی ادامه داد: مبلغ 11 میلیارد و 275 میلیون ریال كمك بلاعوض نیز از سوی بهزیستی برای احداث این 81 واحد پرداخت شده است.
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۱۲:۱۷ - ۲۳/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۵