دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

اختلاف و مشاجره های خانوادگی طی دوران كرونا در استان سمنان سه برابر شد
 
سمنان- ایرنا- مدیركل بهزیستی استان سمنان گفت: بنا بر تعداد تماس ها با خطوط 1480 و 123، آمار اختلاف و مشاجره های خانوادگی در استان سمنان طی دوران كرونا سه برابر افزایش یافت.
اختلاف و مشاجره های خانوادگی طی دوران كرونا در استان سمنان سه برابر شد سمنان- ایرنا- مدیركل بهزیستی استان سمنان گفت: بنا بر تعداد تماس ها با خطوط 1480 و 123، آمار اختلاف و مشاجره های خانوادگی در استان سمنان طی دوران كرونا سه برابر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، علیرضا ایزدپور روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته بهزیستی در سالن شهید شاهورانی اداره كل بهزیستی استان سمنان با بیان اینكه 30 مركز مشاوره خانواده در استان فعال است گفت: تعداد مشاوره های خط 1480 در دوران كرونا افزایش یافت و میزان ساعت كار مشاوران نیز با چهار ساعت افزایش از ساعت 20 به ساعت 24 تغییر كرد.

ایزدپور گفت: در حال حاضر تعداد كابین های پاسخگویی اورژانس اجتماعی (خط 123) از 2 كابین به چهار كابین افزایش یافت و كارشناسان به صورت 24 ساعته در حال رسیدگی به اتفاقاتی مانند خودكشی،كودك آزاری و همسرآزاری هستند.

مدیركل بهزیستی استان سمنان در خصوص رسیدگی به مهدكودك هایی كه به دلیل كرونا آسیب دیدند بیان كرد: با صاحبان املاك این مهدكودك ها مذاكره شد و تعداد زیادی از آنان 50 درصد اجاره بها یا بیش از آن را بخشیدند.

2 مركز در استان سمنان 80 كودك كار و خیابانی را زیر پوشش دارند

ایزدپور در ادامه گفت: 2 مركز غیردولتی در استان سمنان، 80 كودك كار و كودك خیابانی را كه عمدتا از اتباع خارجی هستند زیر پوشش و حمایت دارند.

وی با بیان اینكه یك مركز دولتی نیز در زمینه كودكان كار و كودكان خیابانی استان فعالیت می كند ابراز داشت: هدف این است كه در ابتدا خانواده این كودكان توانمندسازی شوند تا بتوانند مانع حضور فرزند خود در محیط های كاری نامناسب شوند.

وی افزود: ساماندهی كودكان خیابانی و كودكان كار از عهده یك دستگاه اجرایی خارج است و باید دستگاه های مختلف مانند شهرداری، دادگستری، فرمانداری ها و بهزیستی در ساماندهی این كودكان همكاری كنند.

مدیركل بهزیستی استان سمنان با بیان اینكه یكهزار نفر در مراكز شبانه روزی استان سمنان مقیم هستند گفت: حتی یك نفر از سالمندان، معلولان و مقیمان خانه های اعتیاد، از ابتدای اسفند 98 تا مرداد 99 به كرونا مبتلا نشدند و بیش از 100 شیوه نامه بهداشتی در پیشگیری از ابتلای این افراد به كرونا اجرا شد.

آمار فوت ساكنان خانه سالمندان در سال 99 كمتر از سال های پیش از كرونا بود

ایزدپور با بیان اینكه در مراكز شبانه روزی سالمندان، 350 سالمند نگهداری می شوند افزود: آمار فوتی این افراد نسبت به سال های پیش از كرونا كمتر بود.

وی افزود: 20 نفر از سالمندان بر اثر ابتلا به كرونا تا كنون در بیمارستان ها بستری شدند و 2 نفر از آنان جان باختند.

مدیركل بهزیستی استان سمنان با بیان اینكه 10 مركز نگهداری از سالمندان در استان سمنان فعال است گفت: واكسیناسیون مرحله اول برای ساكنان خانه های سالمندان استان به طور كامل انجام شد و مرحله دوم نیز به زودی آغاز می شود.

ایزدپور بیان كرد: در مجموع تعداد فوتی های ناشی ازكرونا بین افراد تحت پوشش بهزیستی استان سمنان، كمتر از 10 مورد است.

وی با بیان اینكه سال گذشته با وجود كرونا طرح های زیادی در سازمان بهزیستی كشور افتتاح شد بیان كرد: 2 هزار و 400 مركز«+زندگی» در كشور افتتاح شد كه 22 مركز در استان سمنان قرار دارد.

مدیركل بهزیستی استان سمنان گفت: یك مركز جامع ترك اعتیاد نیز سال گذشته در استان سمنان افتتاح شد.

ایزدپور گفت: 13 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان سمنان هستند كه بیشتر آنان معلولان جسمی و حركتی هستند.

وی افزود: 10 هزار مستمری بگیر توانبخشی و اجتماعی زیر پوشش بهزیستی استان سمنان هستند و مستمری ماهانه این افراد از ابتدای سال جاری از یك میلیون و 850 هزار ریال به ازای هر نفر به سه میلیون ریال و مستمری خانواده های چهارنفره نیز به حدود 10 میلیون ریال در ماه رسید.

237 خانه برای مددجویان سمنان در حال ساخت است

مدیركل بهزیستی استان سمنان گفت: 200 واحد مسكونی مددجویان در سال 99 با مشاركت های مردمی تكمیل و تحویل شد و در حال حاضر نیز 237 مسكن در حال ساخت است.

ایزدپور تاكید كرد: بیش از 600 مورد اشتغال برای مددجویان بهزیستی استان سمنان ایجاد شد و به 100 نفر پس از ترك اعتیاد وام اشتغال زایی پرداخت شد.

وی افزود: در سال 98 كمك های نقدی، غیرنقدی و خدماتی خیران استان، 50 میلیارد ریال بود و میزان این كمك ها در سال 99 به بیش از 200 میلیارد ریال رسید.

مدیركل بهزیستی استان سمنان گفت: كارفرمایانی كه معلولان را به كار می گیرند، امسال به ازای هر معلول یك میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت می كنند.

ایزدپور ادامه داد: اعتیاد بیماری است كه تمامی ابعادجسمی،روحی، فكری و معنوی انسان را تخریب می كند و برای درمان آن باید پزشك، مددكار، روانشناس و خانواده با كمك یكدیگر تلاش كنند.

وی بیان كرد: 600 میلیون ریال در طرح پازل همدلی در استان جمع آوری شد و با اضافه شدن كمك های ملی، مبلغ یك میلیارد و 300 میلیون ریال صرف خرید لوازم التحریر برای دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی استان سمنان شد.

بیشترین تقاضای فرزندخواندگی برای كودكان زیر 2 سال است

مدیركل بهزیستی استان سمنان گفت: اكنون 150 زوج متقاضی فرزندخواندگی پشت نوبت هستند و سال گذشته تنها 22 مورد واگذاری فرزندخوانده در استان سمنان انجام شد.

ایزدپور در خصوص دلیل این میزان واگذاری كم گفت: برخی متقاضیان شرایط مناسب برای دریافت فرزندخوانده را ندارند و بیشتر آنان متقاضی سرپرستی كودكان زیر 2 سال هستند.

22 الی 28 تیر همزمان با چهل و یكمین سالروز تاسیس سازمان بهزیستی در سال 1359، هفته بهزیستی نام دارد.

شعار سال سازمان بهزیستی كشور، «بهزیستی در گام دوم، هوشمندسازی، محله محوری، سلامت اجتماعی در خانواده» كه با توجه به رویكرد بهزیستی در سال های اخیر و سال پیش رو انتخاب شده است.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- سمنان
- سالمندان
- اشتغال زایی
- اداره كل بهزیستی استان سمنان
- اورژانس اجتماعی
- كودكان كار
- اعتیاد
- معلولان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۲۴ - ۲۲/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۷