دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

90 درصد ساختمان های كرج برای تردد معلولان مناسب سازی نشده است
 
كرج - مدیركل بهزیستی استان البرز گفت: بیش از 90 درصد ساختمان های عمومی شهر كرج برای رفت و آمد معلولان از جمله جانبازان استان مناسب سازی نشده است.
90 درصد ساختمان های كرج برای تردد معلولان مناسب سازی نشده است كرج - مدیركل بهزیستی استان البرز گفت: بیش از 90 درصد ساختمان های عمومی شهر كرج برای رفت و آمد معلولان از جمله جانبازان استان مناسب سازی نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله حیدری پیش از ظهر سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه در خصوص برنامه های هفته بهزیستی این نهاد در استان البرز اظهار كرد: غبارروبی مزار شهدا در نخستین روز این هفته به منظور پاسداشت شهدای این مرز و بوم انجام می شود.

وی بیان كرد: شعار امسال بهزیستی گام دوم و هوشمند سازی محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده ها است و برنامه های مختلفی در سطح استان در هفته جاری صورت خواهد گرفت.

دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی در البرز افتتاح می شود

مدیركل بهزیستی استان البرز با اشاره به اقدام مهم بهزیستی البرز در هفته جاری تصریح كرد: در یك اقدام مهم دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی در البرز افتتاح می شود.

وی ادامه داد: به دلیل استراتژیك بودن و با توجه به مهاجرپذیری و گسترش حاشیه نشینی در اطراف شهرهای استان و قرارگیری در معرض آسیب های اجتماعی نیاز به بهره برداری از این مركز بود كه این امر در هفته بهزیستی به صورت ویدئوكنفرانس انجام می شود.

حیدری با بیان اینكه افتتاح دو خانه كوچك توان بخشی در شهرستان كرج انجام می شود، گفت: مركز نگهداری دختران و پسران ذهنی بالای 14 سال و خوابگاه شبانه روزی دختران و پسران فاقد سرپرست مؤثر و بی سرپرست یا فاقد سرپرست در شهرستان نظرآباد از دیگر اقدامات هفته پیش رو است.

واگذاری 24 واحد مسكونی به مددجویان زیر پوشش بهزیستی البرز

وی با اشاره به واگذاری 24 واحد مسكونی به مددجویان زیر پوشش بهزیستی استان در هفته جاری اظهار كرد: این تعداد مسكن آماده افتتاح از مجموع 140 واحد مسكونی است كه بهزیستی البرز در دست ساخت دارد.

مدیركل بهزیستی استان البرز بیان كرد: همچنین افتتاح كلینیك مددكاری اجتماعی در شهرستان كرج هم از دیگر خدماتی است كه در این هفته انجام می شود.

وی تصریح كرد: در تمامی مراكز تحت پوشش بهزیستی از جمله كلینیكی و پاراكلینیكی، مشاوره ای، روانشناسی، فیزیوتراپی، كاردرمانی و دیگر موارد در هفته بهزیستی خدمات در این هفته به صورت رایگان به مردم و جامعه هدف بهزیستی ارائه می شود.

حیدری در خصوص خدمات حوزه معاونت مشاركت های مردمی بهزیستی البرز، خاطرنشان كرد: در زمینه اشتغال بالغ بر 106 میلیارد تومان ابلاغ و تخصیص داده شده است و رشد 40 درصدی منابع دولتی در این مورد داشته ایم، در این مورد 2 هزار و 125 نفر سهمیه ایجاد اشتغال داریم و 65 درصد وام ها تبدیل به شغل می شود.

وی گفت: با كمك خیرین و پازل همدلی در كل كشور رتبه دوم در سال 99 كسب كردیم كه 40 میلیارد تومان كمك نقدی و غیر نقدی از خیرین دریافت كردیم و در سال جاری این كمك ها تاكنون 13 میلیارد تومان بوده است.

رتبه دوم كشوری بهزیستی البرز در پیشگیری از معلولیت

مدیركل بهزیستی استان البرز اظهار كرد: در بخش پیشگیری از معلولیت سال گذشته حائز رتبه دو كشوری شده ایم و در سال 99 دو مركز جامع ترك اعتیاد برای افراد دارای سوءمصرف مواد ایجاد شد.

وی بیان كرد: سال گذشته در قالب جمع آوری معتادان متجاهر بالغ در مراكز ماده 19 بالغ بر یك هزار و 123 نفر ساماندهی شد و این آمار در سه ماهه نخست امسال بالغ بر 150 نفر بوده است.

حیدری درباره ی فعالیت های انجام شده در حوزه پیشگیری تصریح كرد: غربالگری بینایی و شنوایی 112 درصد انجام شده و سال گذشته 63 هزار كودك 3 تا 6 سال غربالگری شدند.

وی با بیان اینكه در شهرهای بالای 50 هزار نفر اورژانس اجتماعی داریم و امسال 11 هزار تماس با این مركز داشتیم، خاطرنشان كرد: برای كودكان كار باید همه پای كار آیند و جمع آوری مشكلی حل نمی كند، چراكه علت شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه است و باید به خانواده ها و بحث توانمندی ها آنها توجه شود.

طرح اقدام و عمل برای ساماندهی كودكان كار

مدیركل بهزیستی استان البرز گفت: در مورد كودكان كار در نظر داریم كه طرح اقدام و عمل را با كمك شهرداری و شورای شهر كرج در این شهر اجرایی كنیم.

وی با بیان اینكه بیش از 70 درصد كودكان كار در كشور و به ویژه شهر كرج اتباع غیر ایرانی هستند، اظهار كرد: این افراد فاقد مجوز اقامت هستند و به صورت غیرقانونی وارد كشور شده اند و طبق دستورالعمل ها نمی توانند وارد مراكز شبانه روزی تحت پوشش بهزیستی شوند اما می توانند از خدمات مراكز روزانه ما بهره مند شوند.

حیدری در خصوص اهمیت مناسب سازی معابر شهری بیان كرد: در این مورد سال قبل مكاتبه ای با سازمان بازرسی داشتیم و در صورت كوتاهی دستگاه های مسئول با بهزیستی در این مورد، نهادهای اجرایی كم كار به بازرسی استان معرفی خواهند شد.

وی تصریح كرد: بیش از 90 درصد ساختمان های عمومی شهر كرج برای رفت و آمد معلولان از جمله جانبازان استان مناسب سازی نشده است، در سطح محلات هم در اطراف نقاط مسكونی خیلی نقاط معابر مناسب سازی نشده است.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۳:۱۵ - ۲۲/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۹