دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

نشست كمیته فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

نشست كمیته فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد

جلسه كمیته فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با محوریت « بررسی سند اسلامی شدن دانشگاه ها » و به همت مدیریت امور فرهنگی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بنقل از مفدا؛ در این نشست، مدیر امور فرهنگی دانشگاه، كارشناس مسئول فرهنگی دانشگاه، مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، مسئول بسیج دانشجویی، نمایندگان مجمع اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه، نماینده شورای صنفی در دفتر اداره فرهنگی این دانشگاه شركت داشتند.

در ابتدای جلسه " یوسف رضایی" مدیر امور فرهنگی دانشگاه طی سخنانی گفت: بر اساس مصوبه جلسه شورای فرهنگی دانشگاه مبنی بر بازخوانی سند اسلامی شدن دانشگاه ها و تعیین برنامه های عملیاتی توسط اداره فرهنگی این نشست برگزار شد.

وی افزود؛ موضوع فرهنگ نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا اساس اسلام مبتنی بر فرهنگ آن است، فرهنگ اسلامی مبتنی بر آموزه هایی است كه از سوی خداوند متعال به دست انسان رسیده و وسیله ای است كه مسیر او را برای رسیدن به كمال و رشد انسانی هموار تر می كند. دانشگاه نیز به عنوان عنصری كه وظیفه آموزش و رشد علمی جامعه را بر عهده دارد، بایستی تمام اركان خود را در جهت انسان سازی و سعادت دنیوی و اخروی انسان به كار بگیرد.

رضایی تصریح كرد: این موضوع در حكومت اسلامی، اهمیت بیشتری پیدا می كند، به طوری كه دانشگاه علاوه بر توسعه علم و پژوهش، در رشد اخلاق، معنویات، فضائل اخلاقی و همچنین بالندگی فكری، نقش بسزایی را ایفا می كند.

در ادامه این نشست، سایر اعضای كمیته فرهنگی به تبادل نظر پیرامون راهبردهای سند اسلامی شدن دانشگاه ها و موضوعاتی همچون « ارزیابی شاخص ها، اساتید مشاور، محیط زیست، دانشجویان ورودی جدید و عفاف و حجاب » پرداختند.

در این جلسه مقرر شد تا برنامه عملیاتی هر یك از اعضاء براساس راهبردهای سند اسلامی شدن دانشگاه ها تا تاریخ 23 تیرماه جاری به كمیته فرهنگی دانشگاه ارسال شود.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: طیبی- نعیمی پور
   تاریخ: ۱۲:۴۷ - ۲۲/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۴۴