دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

نرخ معلولیت در گرگان بیشتر از میانگین كشوری است
 
نرخ معلولیت در گرگان بیشتر از میانگین كشوری است
مدیر بهزیستی گرگان گفت: حدود 11 هزار و 400 معلول در شهر گرگان وجود دارد كه 2.4 جمعیت را شامل می شود و متاسفانه نرخ معلولیت در شهرستان یك درصد بیشتر از كشور است.
محمد شایسته بعدازظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهاركرد: در حال حاضر در گرگان حدود 12 هزار و 800 خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند كه با توجه جمعیت 50 هزار نفری این شهرستان، این تعداد 10 درصد جمعیت را شامل می شود.

مدیر بهزیستی گرگان ادامه داد: حدود 6 هزار و 50 خانوار از جامعه هدف ما مستمری بگیر هستند كه با توجه به افزایش حقوقی كه در سال جاری اتفاق افتاد، حداقل حقوق یك خانواده تك نفره 350 هزار تومان و یك خانواده پنج نفر به بیش از یك میلیون و 100 هزار تومان رسیده است.

وی افزود: حدود 11 هزار و 400 معلول در شهر گرگان وجود دارد كه 2.4 جمعیت را شامل می شود و متاسفانه نرخ معلولیت در شهرستان یك درصد بیشتر از كشور است.

شایسته در ارتباط با یارانه مراكز شبانه روزی معلولان، ابراز كرد: این یارانه به نسبت درجه بندی مراكز و وظیفه مندی كه وجود دارد در سال جاری حدود 80 الی 90 درصد افزایش پیدا كرده است.

وی در ارتباط با مسكن معلولان بیان كرد: سال گذشته كمك هزینه ساخت مسكن برای مددجویان بهزیستی افزایش قابل توجهی داشت كه بر این اساس برای ساخت مسكن خانواده های چند معلول روستایی مبلغ 85 میلیون تومان و خانواده چند معلول شهری 140 میلیون تومان جهت ساخت و خرید توسط بهزیستی با كمك بنیاد مسكن پرداخت می شود.

مدیر بهزیستی گرگان افزود: همچنین سهم بهزیستی برای ساخت مسكن خانواده های تك معلول و زنان سرپرست خانوار 50 میلیون تومان است كه در سال 1400 این اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینكه در سال 99 حدود هشت میلیارد تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد، تصریح كرد: این تسهیلات به صورت قرض الحسنه با سود پنج درصد و بازپرداخت هفت ساله به بیش از 160 طرح اشتغالزایی كه در كمیته اشتغال شهرستان مصوب شده بود تعلق گرفت تا به بانك های عامل معرفی شدند.

شایسته در ارتباط با بحث حقوق و مزایای كاركنان بهزیستی گفت: متاسفانه حداقل حقوق كاركنان بهزیستی با توجه وظیفه مندی و سختی كاری كه وجود دارد در حد و شان آنها نیست و از نمایندگان مجلس انتظار می رود تا این موضوع را در صحن علنی مجلس پیگیری كنند.
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۱۹:۲۴ - ۲۶/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۵۲