دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اختلافات خانوادگی بیشترین گزارش اورژانس اجتماعی
 
اختلافات حاد خانوادگی بیشترین گزارش را در اورژانس اجتماعی استان دارند.

معاون امور اجتماعی اداره كل بهزیستی استان همدان، به مناسبت هفته بهزیستی گفت:كلینیك حقوق كودكان بیشتر جنبه قضایی دارد و در راستای تحقق حقوق كودك با اولویت بحث های آموزشی فعالیت خواهد كرد. این كلینیك، خط رابط مفاد مندرج در پیمان نامه حقوق كودك و جامعه ما خواهد بود.

به گزارش ایسنا،زهره بختیاری درباره وضعیت مهدهای كودك استان، گفت: مهدهای كودك در مرحله گذار به آموزش وپرورش هستند و ما دیگر هیچ گونه وظیفه ای برای قانون گذاری در مهدهای كودك نداریم.

وی با بیان اینكه مهدها باید شرایط خانواده را ببینند و تابع قوانین باشند اما بهزیستی دیگر نمی تواند در این زمینه، مداخله كند، خاطرنشان كرد: اختلافات حاد خانوادگی بیشترین گزارش را در اورژانس اجتماعی استان، دارند.

معاون امور توانبخشی اداره كل بهزیستی استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینكه 71 مجهول سالمند در مراكز نگهداری شبانه روزی استان، نگهداری می شوند، اظهار كرد: برای بهبود زندگی معلولان اتفاقات خوبی رخ داده اما به سرعت تورم نرسیده است.

سیاوش رهبر با بیان اینكه بین 60 تا 70 درصد رشد مستمری داشتیم و یارانه مراكز شبانه روزی دوبرابر شده است، تصریح كرد: 19 مركز روزانه در استان داریم و هزار و 100 نفر از این مراكز خدمت می گیرند و در 13 مركز شبانه روزی بهزیستی هزار و 192 نفر نگهداری می شوند.

وی ادامه داد: چهار مركز سالمندان در استان همدان داریم كه 200 نفر در آن نگهداری می شوند و 71 مجهول سالمند در میان این افراد، وجود دارند.

معاون امور توانبخشی اداره كل بهزیستی با بیان اینكه دو مراكز نگهدای بیماران روان در همدان و یك مركز در ملایر وجود دارد، ادامه داد: 431 نفر در این مراكز نگهداری می شوند و روز به روز تعداد این افراد با ارجاع قضایی زیاد می شوند.
   تاریخ: ۱۴:۲۹ - ۲۷/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۹