دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

معاون وزیر آموزش و پرورش: 210 مدرسه آموزش استثنایی باید در كشور ساخته شود
 
گروه استان ها- معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس برآوردهای كارشناسی به 210 مدرسه ویژه آموزش كودكان استثنایی در كشور احتیاج داریم كه طی یك سال اخیر كلنگ ساخت 132 مدرسه به زمین خورده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش: 210 مدرسه آموزش استثنایی باید در كشور ساخته شود
گروه استان ها- معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس برآوردهای كارشناسی به 210 مدرسه ویژه آموزش كودكان استثنایی در كشور احتیاج داریم كه طی یك سال اخیر كلنگ ساخت 132 مدرسه به زمین خورده است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سید جواد حسینی عصر امروز در آیین كلنگ زنی برای احداث مدرسه 6 كلاسه استثنایی در شهرك مهرگان قزوین در جمع خبرنگاران با بیان اینكه سرانه استاندارد فضای آموزشی در دنیا 28 متر مربع است، اظهار داشت: سرانه فضای آموزش استثنایی در كشور 10 مترمربع به ازای هر كودك استثنایی است كه تقریباً یك سوم استاندارد جهانی است.

وی اضافه كرد: همچنین سرانه استاندارد فضای آموزشی در آموزش و پرورش عادی 8.3 متر است كه میزان این سرانه در كشور ما 64 درصد استاندارد جهانی و 5.3 متر مربع است. به همین خاطر باید خیرین و مؤسسه های خیریه بیشتر از گذشته به حوزه ساخت وساز مدرسه به ویژه در حوزه آموزش استثنایی ورود كنند.

21 هزار مدرسه پذیرای كودكان استثنایی هستند

رئیس سازمان آموزش استثنایی كشور با ذكر اینكه 1600 مدرسه محصل استثنایی در كل كشور داریم، ادامه داد: در كنار این مدارس 21 هزار مدرسه پذیرای كودكان استثنایی و 850 مدرسه پشتیبان آموزش این كودكان در كشور فعالیت می كنند كه 23 هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش استثنایی در 3 بعد آموزش، پرورش و حمایت وظیفه هدایت این محصلان را عهده دار هستند.

حسینی یادآور شد: در حال حاضر در هر كدام از مدارس استثنایی ما به طور متوسط 50 نفر و در هر كلاس درس 5.5 حضور دارند و به همین امكان آموزش حضوری در بسیاری از مواقع برای این دانش آموزان مهیا بوده است. ضمن اینكه بر اساس برآوردهای كارشناسی به 210 مدرسه ویژه آموزش كودكان استثنایی در كشور احتیاج داریم كه طی یك سال اخیر كلنگ ساخت 132 مدرسه به زمین خورده است.

رشد 25 برابری پوشش آموزشی محصلان استثنایی

رئیس سازمان آموزش استثنایی كشور با اشاره به لزوم توسعه شبكه های تدریس مجازی برای كودكان استثنایی گفت: برخی دانش آموزان استثنایی مانند كودكان مبتلا به اتیسم یا اختلالات حركتی پیش از وقوع بحران همه گیری كرونا هم نمی توانستند به مدرسه بیایند و برای رفع این مشكل 2 طرح آموزش منزل محور و بیمارستان محور را اجرایی كردیم.

حسینی از اختصاص سرانه بودجه 15 میلیون تومانی به هر دانش آموز مبتلا به اوتیسم خبر داد و افزود: دانش آموزان مبتلا به اتیسم به صورت تلفیقی از آموزش فراگیر مجازی و حضور در مدارس خاص تحصیل می كنند و میزان پوشش آموزشی و تحصیلی آنها از 15 سال قبل تاكنون 25 برابر شده است.

استاندار قزوین: انجمن "حامیان مدرسه" در مدارس دولتی استان ایجاد شود
حل مشكلات معلمان و دانش آموزان مدارس استثنایی استان قزوین در دستور كار است
كارگاه های آموزشی درس پژوهی در مدارس استثنایی قزوین برگزار می شود
پوشش 72 درصدی شاد برای كودكان استثنایی

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به وضعیت آموزش دانش آموزان استثنایی در شرایط كرونایی ادامه داد: در حال حاضر 72 درصد از دانش آموزان استثنایی ما به ویژه كودكان مبتلا به سندروم داون در شبكه شاد عضویت دارند و در حال حاضر پهنای باند استفاده از این شبكه را به اندازه كافی افزایش یافته و در ضمن نرم افزار گویا هم برای استفاده كودكان استثنایی به این شبكه الحاق شده است.

حسینی همچنین از راه اندازی پایگاه جامع محتوای آموزشی ویژه محصلان استثنایی خبر داد و یادآور شد: در این پایگاه 6 هزار محتوای درسی برای آموزش كودكان استثنایی مهیا شده كه این محتواها با رویكرد فعال سازی كلیه حواس دانش آموزان استثنایی و با استفاده از فیلم و ویدئو به آنها آموزش داده می شوند.

افتتاح سالن آموزش و توان بخشی كودكان اتیسم

مدیركل آموزش و پرورش استان قزوین هم با اشاره به افتتاح پیشرفته ترین سالن آموزش و توان بخشی كودكان اتیسمی كشور در شهرك مهرگان قزوین گفت: این مجموعه آموزشی و پرورشی كه ساخت آن در جهان كم نظیر است، با اختصاص 15 میلیارد تومان اعتبار و با مشاركت بخش خصوصی ساخته شده است.

حسنعلی اصغری اضافه كرد: ساخت این مجموعه در واقع یك طرح آموزشی، پژوهشی و توانبخشی به حساب می آید كه با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی و از طریق استقرار یك شبیه ساز چندحسی تلاش می كند مهارت های حركتی، رفتاری و یادگیری كودكان اتیسمی را تقویت كند.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۲۰:۲۲ - ۱۹/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۷