دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

نخستین مركز خدمات سلامت روان جامعه نگر در شیراز گشایش یافت
 
شیراز-ایرنا-نخستین مركز خدمات سلامت روان جامعه نگر، در هشتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، در شهرك حجت آباد شیراز با زیر پوشش قرار دادن 2 مركز خدمات جامع سلامت «بهارستان و مفتایی» افتتاح شد.
نخستین مركز خدمات سلامت روان جامعه نگر در شیراز گشایش یافت شیراز-ایرنا-نخستین مركز خدمات سلامت روان جامعه نگر، در هشتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، در شهرك حجت آباد شیراز با زیر پوشش قرار دادن 2 مركز خدمات جامع سلامت «بهارستان و مفتایی» افتتاح شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز، یكشنبه در آیین افتتاح این طرح گفت: خدمات تخصصی این مركز با حضور تیمی متشكل از روانپزشك، روانشناس، مددكار اجتماعی، پزشك عمومی و كار درمانگر در قالب سه بسته مشاركتی، ویزیت در منزل و توانبخشی، به افراد دارای اختلالات شدید روانپزشكی ارجاع شده از سطح پایه ،ارائه می شود.

عبدالرسول همتی افزود: تحقیقات نشان می دهد به طور نسبی از هر چهار نفر، یك نفر دچار یك یا چند اختلال روانپزشكی است ( 6/23 درصد) و شیوع اختلالات شدید روانپزشكی نیز، نزدیك به یك درصد است، با این حال دو سوم افراد مبتلا، از مداخلات موردنیاز بهره مند نمی شوند و بسیاری از خدمات ارائه شده نیز بدون كیفیت مطلوب هستند.

وی ادامه داد: اختلالات روانپزشكی، هزینه قابل ملاحظه ای را به خانواده ها تحمیل می كند و این مهم در یك پژوهش علمی مشخص شده و نشان داده شده است كه بیماری های روانپزشكی در مقایسه با سایر بیماری ها، مهمترین عامل ناتوانی در سنین بین 10 تا 40 سالگی هستند.

همتی اضافه كرد: با هدف افزایش كمی و كیفی ارائه خدمات مراقبتی در اختلالات شدید روانپزشكی، طرح ملی "سامان» با همكاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و وزارت كشور، در 15 استان كشور از جمله استان فارس به اجرا درآمده است.

وی، هدف از اجرای طرح سامان را ارتقای سلامت و كیفیت زندگی بیماران شدید روانپزشكی عنوان كرد و اظهار داشت: در مرحله نخست اجرا، طرح به صورت آزمایشی در سه بسته پایه، تخصصی و اقدام جامعه نگر در مناطق محروم و حاشیه شهر شیراز انجام می شود.

برچسب ها
- افتتاح طرح
- شیراز
- دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز
- فارس
- دهه فجر
پروندهٔ خبری
- كارنامه دولتمردان در دیار فارس
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۸:۳۸ - ۱۹/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۰