دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پدیده بلاك كردن؛ پرخاشگری پنهان
 
یك روانشناس، در رابطه با پدیده بلاك كردن، به عنوان یك نوع از تنبیه در دنیای مدرن توضیحاتی داد.


به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یكی از مشكلاتی كه در اغلب ارتباطات اجتماعی امروز وجود دارد این است كه متاسفانه همان قدر كه بعضاً برخی از افراد، شیوه درست ارتباط برقرار كردن را بلد نیستند، همان قدر هم بلد نیستند یك رابطه ای را كه به قصد ازدواج بوده، اما به دلایلی تفاهم حاصل نشده و به شكست انجامیده است را به درستی تمام كنند.
فاطمه كوهپایه زاده روانشناس، در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با پدیده بلاك كردن بعد از قطع رابطه در شبكه های اجتماعی اظهار كرد: این روزها، یكی از رفتار های شایع، " بلاك كردن "، پس از قطع شدن یك رابطه، به خاطر وجود مشكلات است كه به نوعی می توان به آن، عنوان " پرخاشگری پنهان " را داد كه این روز ها گروهی از افراد از آن استفاده می كنند تا به طرف مقابلشان گوش مالی دهند یا او را تهدید كنند و یا او را از زندگی خود كنار بگذارند.

بیشتر بخوانید

- روانشناس نماها؛ دلالانی كه از درد و رنج مردم كسب درآمد می كنند/ خریدن غم در ازای یك مشت شادی كاذب وی بیان كرد: به نظر می رسد كه این بلاك كردن، به نوعی تنبیه مدرن و یا نوعی بیان غیر مستقیم خشونت و خصومت باشد كه فرد بلاك شده در چنین وضعیتی عملا نمی داند چطور باید از افكار و احساسات فرد مقابل سر در بیاورد، چرا كه در اغلب مواقع، فردی كه عمل بلاك كردن را انجام داده است نه تنها با طرف مقابل خود، صحبت نكرده بلكه احساساتش را نیز به طور آشكار بیان نمی كند و در حقیقت، شما هیچ تصوری از آن چه كه او دقیقا می خواهد، ندارید.

پدیده بلاك كردن بعد از قطع رابطه در شبكه های اجتماعی

این روانشناس تصریح كرد: این ابهام و سردرگمی كه نتیجه یك رفتار پرخاشگرانه و غیر بالغانه است در خود یك پیام پنهان دارد و آن این است كه " تا چند دقیقه قبل دوستت داشتم و تو قسمتی از زندگی من بودی، اما حالا كه به هر دلیلی با تو مشكل دارم دیگه نمی خواهم وجود داشته باشی. " و در حقیقت، این رفتار نشان دهنده عدم بلوغ و بدتنظیمی هیجان است.

رفتار درست چیست؟

وی گفت: در چنین شرایطی، افراد باید رفتارهای درستی از خود نشان دهند كه از آن جمله می توان به صحبت كردن، خداحافظی كردن و فوراً وارد رابطه جدید نشدن اشاره كرد.

با یكدیگر صحبت كنید

این روانشناس ادامه داد: احساس عمیق " از دست دادن " بعد از تمام شدن رابطه عاطفی بسیار دردآور است. بنابراین، افراد در چنین شرایطی باید به حرمت روزهای خوب رابطه شان، به فردی كه قبلاً برایشان عزیز بوده است و به او علاقه داشته اند، فرصت صحبت كردن بدهند و به جای هر نوع پرخاشگری، حتی با خود او، از احساس خود صحبت كنند.

خداحافظی كنید

وی افزود: افراد در این شرایط، باید به رسم انسانیت، به جای بلاك كردن، با فرد مقابل خود خداحافظی كنند و برای او و خودشان آرزوی آرامش و خوشبختی كنند و داستان ارتباط خود را بدین صورت پایان دهند.

پدیده بلاك كردن بعد از قطع رابطه در شبكه های اجتماعی

كوهپایه زاده در پایان با اشاره به اینكه افراد در چنین شرایطی نباید فوراً وارد رابطه جدید با فرد دیگری شوند، خاطرنشان كرد: افراد باید توجه كنند تا مدتی كه سوگوار عشق قبلی شان هستند به دنبال جایگزین نگردند و تا زمانی كه ارتباط قبلی به آن ها جهت می دهد به هیچ عنوان، رابطه جدیدی را برقرار نكنند.

بیشتر بخوانید

- دو راهی تجرد یا تاهل/ مشكلات پیش روی ازدواج جوانان چیست؟
   تاریخ: ۲۲:۱۰ - ۰۵/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۸