دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

چهار هزار معلول در فردیس خدمات توانبخشی دریافت می كنند
 
كرج - ایرنا - رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس اعلام كرد كه چهارهزارو409 معلول جسمی حركتی و ذهنی در این شهرستان خدمات توانبخشی دریافت می كنند.
 چهار هزار معلول در فردیس خدمات توانبخشی دریافت می كنند كرج - ایرنا - رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس اعلام كرد كه چهارهزارو409 معلول جسمی حركتی و ذهنی در این شهرستان خدمات توانبخشی دریافت می كنند.

احمد محمد زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد یك هزار و 968 نفر معلول جسمی حركتی ، یك هزار و 313 نفر معلول ذهنی، شنوایی 645 نفر، صوت و گفتار 578 نفر ، اعصاب و روان 462 نفر و بینایی 431 نفر هستند.

وی به میزان معلولیت افراد تحت پوشش اشاره كرد و گفت: از مجموع چهار هزارو409 نفر، تعداد یك هزار و 167 نفر دارای معلولیت كم ، یك هزار و 656 نفر متوسط ، یك هزار و 910 نفر معلولیت شدید و 588 نفر با معلولیت بسیار شدید شناخته شده اند.

محمدزاده بیان داشت: اكنون تعداد 10 مركز غیردولتی توانبخشی، سه مركز شبانه روزی برای بیماران اعصاب و روان با ظرفیت 187 مددجو ، 2 مركز شبانه روزی سالمندان با ظرفیت 77 مددجو، چهار مركز شبانه روزی برای معلولان ذهنی در این شهرستان فعالیت دارند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس گفت: امسال برای 134 نفر از مددجویان زیر پوشش بهزیستی فردیس اشتغال ایجاد شده است .

وی با بیان اینكه اعتبارات و امكانات بهزیستی به تنهایی پاسخگوی نیازهای جامعه هدف نیست، اظهار داشت: انتظار می رود خیرین در حد وسع و توان خود اداره بهزیستی فردیس را یاری نمایند؛ البته تاكنون نیز بخشی از اقدامات صورت گرفته با حمایت و مساعدت خیرین انجام شده است.

محمدزاده افزود: اكنون ساخت پنج واحد مسكونی برای خانوارهای دارای چند معلول با مشاركت بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان البرز و یك فرد خیر در شهرستان فردیس در حال ساخت است.

برچسب ها
- درمان ناشنوایی
- نابینایی
- البرز
- فردیس
- سازمان بهزیستی كشور
- معلولان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۷:۵۵ - ۲۰/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۹