دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

پیشگیری از تولد بیش از 7 هزار نوزاد دارای معلولیت/ حمایت از خانواده های كم برخوردار برای انجام آزمایش های ژنتیك
 
معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور درباره اهمیت آزمایش های غربالگری و ژنتیك، توضیحاتی داد.


فاطمه رضوان مدنی معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لزوم و اهمیت آزمایش های غربالگری و ژنتیك، اظهار كرد: در خصوص پیشگیری از تولد كودكان دارای معلولیت از سال 92 تا شش ماهه اول سال 99 بیش از 7 هزار و 300 مورد برای سقط معرفی شده است.

وی درباره اقدامات بهزیستی در تسهیل گری انجام آزمایش های غربالگری برای خانواده های كم برخوردار، بیان كرد: خانواده هایی كه از نظر اقتصادی نیازمند هستند مورد حمایت سازمان بهزیستی قرار گرفته اند كه در پرداخت هزینه های مشاوره ژنتیك و انجام آزمایش های ژنتیك این امر صورت گرفته است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور ادامه داد: آزمایش های ژنتیك دارای تعرفه های بالا هستند و بسیاری از خانواده های اقشار كم درآمد نیاز به حمایت در این زمینه دارند.

رضوان مدنی گفت: در سال 99 كل اعتباراتی كه سازمان جهت انجام مشاوره ژنتیك داشته، 39 میلیارد تومان بوده است كه تمامی این اعتبار در راستای حمایت از خانواده های نیازمند و كم درآمد به استان ها تخصیص داده شده است.

وی خاطرنشان كرد: جهت انجام مشاوره گاهی نیاز به انجام آزمایش های پاراكلینیك دیگری است كه سازمان بهزیستی حمایت لازم را در زمینه پرداخت هزینه های مربوط به این آزمایش ها را انجام می دهد.

بیشتر بخوانید

- بیش از 6 هزار جنین دارای معلولیت سقط شده اند/ صرفه جویی 1890 میلیارد تومانی در هزینه توانبخشی
   تاریخ: ۰۸:۱۳ - ۲۱/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۰