دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

این علائم بیانگر هوش بالای كودكان است
 
نتایج تحقیقات نشان می دهد كه بسیاری از ویژگی های شخصیتی ما از دوران كودكی تا بزرگسالی قابل ردیابی هستند. به عنوان مثال، تسلط كلامی در كودكی چندین دهه بعد نشانه ای از هوش بالاتر است.
این علائم بیانگر هوش بالای كودكان است به نقل از سایكولوژی نیوز، محققان دریافتند، كودكان پرحرف در بزرگسالی از نظر كلامی روان هستند، كودكان فروتن در بزرگسالی خود را كوچك می بینند و كودكان تكانشی به بزرگسالان تكانشی تبدیل می شوند.

این نتایج از تحقیق بر روی 2400 كودك در هاوایی با رتبه بندی شخصیت آنان حاصل شده است. 144 نفر از این تعداد حدود 40 سال بعد ردیابی و با آنان مصاحبه شد.

دكتركریستوفر ای ناو، محقق این تحقیق اظهار كرد: شخصیت افراد در بزرگسالی تحت تاثیر شخصیت كودكی است و این امر اهمیت درك شخصیت را نشان می دهد زیرا در هر زمان و شرایطی همراه ماست.

چهار ویژگی شخصیتی كه محققان در كودكان مورد بررسی قرار دادند، روانی كلام، سازگاری، تكانش پذیری و فروتنی بود.

نتایج نشان داد كه بزرگسالان صفات بسیاری از دوران كودكی خود از چهار دهه قبل داشتند.

كودكان سازگار به بزرگسالان شاد و كنجكاو تبدیل شدند. بااین حال، آنانی كه در كودكی سازگار نبودند، افرادی خجالتی شدند و درباره خود موارد منفی می گفتند.

افرادی كه در دوران كودكی خود را كمتر از دیگران برآورد می كردند در بزرگسالی خود را حقیر و متزلزل می دانستند.

تسلط كلامی در كودكان به رفتارهای ماهرانه و مسلط در بزرگسالی تبدیل می شود. افرادی كه در كودكی از نظر كلامی مسلط نبودند وقتی در بزرگسالی با مشكلات روبرو شدند، تسلیم شده و از دیگران مشاوره گرفتند.

سرانجام، كودكان تكانشی به بزرگسالانی تبدیل شدند كه با صدای بلند صحبت می كردند و علایق گسترده ای داشتند. كودكانی كه به عنوان افراد غیر تكانشی رتبه بندی شدند به بزرگسالانی تبدیل شدند كه عموما ترسو یا كمرو بودند و اغلب ابراز ناامنی می كردند.

دكتر ناو گفت: شخصیت در درون ما زندگی می كند و بخشی از ما و بیولوژی ماست.

رویدادهای زندگی همچنان بر رفتارهای ما تاثیر می گذارد و باید قدرت شخصیت را در درك رفتارهای آینده تصدیق كنیم.

این مطالعه در نشریه Social Psychological and Personality Science منتشر شده است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۳۹ - ۱۱/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۴