دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

ركورد تزریق روزانه واكسن در كشور
 
ركورد تزریق روزانه واكسن در كشور
ركورد تزریق روزانه واكسن در كشور

فریبا خان احمدی / بالاخره وعده تزریق نیم میلیون دوز واكسن در یك روز محقق شد. وعده ای كه وزیر بهداشت چند هفته پیش قولش را داده بود. اگر این سرعت به طور مداوم ادامه یابد چهار ماه زمان برای واكسیناسیون كلیه گروه های هدف و جمعیت بالای 17 سال ایران لازم است. اگر جمعیت تاكنون واكسن زده شده را كم كنیم در 100 روز آینده همه افراد بالای 18 سال دوز اول واكسن را دریافت خواهند كرد منتها با توجه به اینكه بیشتر واكسن های مورد استفاده واكسن هایی با فاصله تزریق حدوداً یك ماهه برای تزریق دوز دوم هستند از ماه دوم زمان تزریق دوز دوم فرا می رسد و در نتیجه برای واكسیناسیون جمعیت هدف 60 میلیونی بین 6 تا 7 ماه زمان لازم است.
بنابر تازه ترین آمار روزانه وزارت بهداشت تاكنون 10 میلیون و 741 هزار و 956 نفر دوز اول واكسن كرونا و دو میلیون و 844 هزار و 250 نفر نیز دوز دوم را تزریق كرده اند و مجموع واكسن های تزریق شده در كشور به 13 میلیون و 586 هزار و 206 دوز رسید.
در 24 ساعت منتهی به روز گذشته 505 هزار دوز واكسن تزریق شده است. شایان ذكر است امكان ثبت نام تزریق واكسن كووید19 برای بیماران نادر و بیماران دیابتی دریافت كننده انسولین، از دوشنبه شب (11مرداد) در سامانه salamat.gov.ir ایجاد شد. به گزارش ایسنا، امكان ثبت نام حدود پانصد هزار نفر از بیماران نادر یا دیابتی دریافت كننده انسولین 18 سال به بالا در سراسر كشور و بدون اولویت سنی از طریق سامانه salamat.gov.ir فراهم شد. متقاضیان باید توجه داشته باشند، امكان انتخاب سال تولد پایین تر از 1355 هم وجود دارد ولی اگر كد ملی فرد ثبت نام كننده در فهرست بیماران نباشد و شرط سنی رعایت نشده باشد، فرد امكان ثبت نام نخواهد داشت. همچنین امكان ثبت نام و دریافت آنی نوبت تزریق واكسن تمامی معلولان سراسر كشور با درجه شدید و خیلی شدید كه كد ملی آنها از سوی سازمان بهزیستی به مركز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ارسال شده در سامانه مذكور فراهم شده است. محل، روز و ساعت دریافت واكسن توسط خود افراد انتخاب می شود و نیازی به انتظار برای دریافت نوبت نیست.
منبع خبر:
روزنامه ایران
   تاریخ: ۲۲:۳۳ - ۱۲/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۲۹۰