دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

بهبودیافتگان كرونا هم به تزریق واكسن نیاز دارند؟
 
واكسیناسیون گروه های سنی، شغلی و افراد در معرض خطر در كشور آغاز شده است و این سؤال برای برخی افراد پیش می آید كه آیا تزریق واكسن كرونا به افرادی كه سابقه ابتلا به این بیماری را داشته اند نیز توصیه می شود؟
بهبودیافتگان كرونا هم به تزریق واكسن نیاز دارند؟
واكسیناسیون گروه های سنی، شغلی و افراد در معرض خطر در كشور آغاز شده است و این سؤال برای برخی افراد پیش می آید كه آیا تزریق واكسن كرونا به افرادی كه سابقه ابتلا به این بیماری را داشته اند نیز توصیه می شود؟ - اخبار اجتماعی -
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ واكسیناسیون گروه های سنی، شغلی و افراد در معرض خطر در كشور آغاز شده است و این سؤال برای برخی افراد پیش می آید كه آیا تزریق واكسن كرونا به افرادی كه سابقه ابتلا به این بیماری را داشته اند نیز توصیه می شود؟

سازمان جهانی بهداشت توصیه كرده است كه حتی افرادی كه قبلاً به بیماری كرونا مبتلا شده اند نیز باید واكسن كرونا را تزریق كنند زیرا هنوز به طور دقیق مشخص نیست كه ایمنی طبیعی ناشی از ابتلا به بیماری كرونا، تا چه مدت پس از بهبودی، دوام دارد.

چه مدت پس از بهبودی می توان واكسن كرونا تزریق كرد؟

مركز كنترل و پیگشگیری از بیماری های ایالات متحده اعلام كرده است كه افراد بهبودیافته نیز باید واكسن كرونا تزریق كنند اما افرادی كه در دوره ابتلای خود به این بیماری، از پلاسمای بهبودیافتگان كرونا یا داروهای آنتی بادی مونوكلونال(مانند توسیلیزومب) دریافت كرده اند باید 90 روز بگذرد تا بتوانند واكسن كرونا را تزریق كنند.

افرادی كه در حال حاضر به بیماری كرونا مبتلا هستند نباید واكسن كرونا را تزریق كنند و بسیاری از متخصصین نیز توصیه می كنند افراد بهبودیافته حدود چهار هفته پس از رفع علائم بیماری كرونا، برای تزریق واكسن اقدام كنند.

نوبت دهی واكسن كرونا برای معلولان آغاز شد
بیماران دیابتی مصرف كننده دارو نیز واكسن كرونا دریافت می كنند/ كمبود سرم برطرف می شود
سامانه نوبت دهی واكسن كرونا برای خبرنگاران فعال شد
عوارض واكسن كرونا تا چند روز پس از تزریق ادامه پیدا می كند؟
آیا پس از تزریق واكسن كرونا می توانیم پروتكل های بهداشتی را كنار بگذاریم؟
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۴:۰۳ - ۱۲/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۲۵۲