دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

شیوع كووید19 در كرج از مرز قرمز گذشت
 
كرج - ایرنا -معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه كرج گفت: شیوع بیماری كووید19 در شهرستان كرج شدیدتر ازدوره های قبل بوده و این شهرستان از مرز قرمز گذشت.
شیوع كووید19 در كرج از مرز قرمز گذشت كرج - ایرنا -معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه كرج گفت: شیوع بیماری كووید19 در شهرستان كرج شدیدتر ازدوره های قبل بوده و این شهرستان از مرز قرمز گذشت.

غفور قاسم پور شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: همانگونه كه هشدار داده بودیم موج كرونای دلتای سهمگین تر از دوره های پیشین كرج را در نوردیده و روز به روز به تعداد بیماران كه متقاضی بستری شدن در بیمارستان های كرج هستند، اضافه می شود.

وی با بیان اینكه حتی افراد واكسینه شده نیز در خطر ابتلا قرار دارند، ادامه داد: وضعیت بیماری نگران كننده است و شیوع آن نیز با سرعت بالا و افسار گسیخته بسیاری از شهروندان كرجی و خانواده هایشان را گرفتار و داغدار كرده است.

قاسم پورگفت: به رغم اینكه هشدار دادیم یكی از مكان های پرخطر قابل سرایت رستوران ها است؛ هنوز هم عده زیادی به رستوران می روند و این یك هشدار جدی است و حتی آنهایی كه دز اول واكسن را زدند به دلیل قدرت سرایت بالا مستعد ابتلا هستند. بنابراین از حضور در اماكن تجمعی و سربسته به جد پرهیز كنند.

وی از اصناف نیز خواست كركره های مشاغل غیر ضروری را پایین بكشند وتوصیه ها وبخشنامه های ابلاغ شده را اجرایی كنند.

قاسم پور برگزاری مراسم مختلف، همایش ها، اجتماعات و همین طور مراسم عروسی و عزا را در شرایط فعلی خطرناك توصیف و اعلام كرد: تمام فعالیت هایی كه ایجاد اجتماعات را در پی داشته باشد ممنوع است.
قاسم پور از ادارات نیز خواست تا بخشنامه فعالیت با حداقل ظرفیت حضور كاركنان را در كرج اجرایی كنند.
در پی افزایش ابتلا و موج پنجم شیوع كرونا و بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی كرونا تنها گروه شغلی یك در شهرهای قرمز امكان فعالیت دارند و فعالیت مشاغل گروه های 2، سه و چهار در شهرهای قرمز ممنوع است.
بر اساس اطلاعیه ها انتظار می رود كه اصناف با افزایش مسوولیت پذیری اجتماعی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و افزایش آن به سطح بیش از 90 درصد، موجب قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس در جامعه شوند. بدیهی است اتاق ها و اتحادیه های صنفی نیز با تشدید بازرسی، نظارت و برخورد قاطع با واحدهای اندك خاطی، موجب ضمانت در اجرای بیش از پیش رعایت دستورالعمل های بهداشتی خواهند بود.

فهرست مشاغل گروه یك شامل، كارخانه ها و كارگاه های تولیدی، مراكز صنعتی و معدنی، كشاورزی، شیلات، كشتارگاه، انبار و سردخانه عمومی، مراكز زیر ساختی و حیاتی، مراكز تامین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت های تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاه ها و جایگاه های سوخت،حمل و نقل عمومی كالا و مسافر برون شهری شامل ریلی، هوایی، جاده ای و دریایی، كرایه خودرو بدون راننده، پاركینگ عمومی،مراكز نظامی، انتظامی و امنیتی،فروشگاه های مواد غذایی، زنجیره ای، سوپرماركت ها، میوه فروشی ها و سبزی فروشی ها، میادین میوه و تره بار، مراكز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات پروتئینی و خدمات وابسته، مراكز تولید و عرضه فرآورده های لبنی و نانوایی (تولید فراورده های نانوایی)، مراكز بهداشتی، درمانی، اورژانس و تامین آمبولانس دولتی و خصوصی و مشاغل مشابه،داروخانه ها، مراكز و فروشگاه های دامپزشكی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی و بذر است .

همچنین مراكز تهیه، تولید و طبخ مواد غذایی و خوراكی آماده و صرفا بیرون بر (شامل تمام گروه های غذایی سرد، گرم، آشامیدنی، بستنی و آبمیوه، خشكبار، شیرینی و مشاغل مشابه)،خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الكترونیك و فعالیت های پستی، شركت های خدمات اینترنتی (اعم از تامین كنندگان اینترنت، فروشگاه های اینترنتی و شركت های خدماتی مبتنی بر اینترنت) ،رسانه های مكتوب و بر خط و مشاغل مشابه،مراكز نگهداری خدماتی سالمندان، معلولان، جانبازان، مراكز توان بخشی و مراقبتی و آسایشگاه ها، تعمیرگاه های انواع خودرو، لوازم خانگی، الكتریكی، الكترونیكی، رایانه، تاسیساتی، كلیه خدمات فنی و كارواش، فروشگاه های انواع قطعات، لوازم یدكی، الكتریكی، الكترونیكی، صیادی، كشاورزی و تاسیساتی و سایر ملزومات مورد نیاز تولید،فروشگاه های انواع مصالح ساختمانی از قبیل گچ، سیمان، سرامیك، لوله و اتصالات)، محصولات فولادی (آهن و آلومینیوم) و پاساژهای تخصصی نظیر لاستیك، قطعات یدكی، آهن آلات، كامپیوتر (به استثناء پوشاك، كیف، كفش و موبایل) و آهن آلات،كارگاه های صنعتی و ساختمانی (مانند جوشكاری و تراشكاری و مشابه آن)،چاپخانه ها،لیتوگراف، تایپ و تكثیر و دفاتر فنی مرتبط، دفاتر آگهی تبلیغاتی، فروشندگان كاغذ و مقوا،خشكشویی ها ،مراكز فروش عینك های طبی،فروش گل و گیاه تزیینی و طبیعی در فهرست گروه یك هستند.

طی روزهای گذشته بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با كرونا موج پنجم همه گیری ویروس كرونا آغاز شده است و برای كنترل آن بار دیگر محدودیت های تردد در كشور اعمال می شود.

اكنون سه شهرستان تابعه استان البرز قرمز تیره ، سه شهرستان قرمز و یك شهرستان نارنجی است.

رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسك و موادضدعفونی كننده و ماندن درخانه ها از مهمترین توصیه ها برای مهار كرونا است.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- كرج
- محدودیت های كرونا
پروندهٔ خبری
- مدیریت استانی كرونا
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۲۳:۳۵ - ۱۵/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۳