دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

نقش موثر كلینیك های توانبخشی در كمك به توانیابان
 
مدیر كل بهزیستی كرمان گفت: بر كسی پوشیده نیست كه كلینیك های توانبخشی از پیشرفت و گسترش كم توانی بسیاری از افراد دارای معلولیت جلوگیری می كنند.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از كرمان، عباس صادق زاده، مدیر كل بهزیستی استان كرمان با اشاره به اهمیت توانبخشی در ساختار وظایف ذاتی بهزیستی گفت: متأسفانه فعالیت كلینیك های توانبخشی در یك تصمیم عجولانه و غیر كارشناسی از سال 91 از فعالیت های بهزیستی حذف شده است.

او افزود: از آنجایی كه تجمیع بیش از ده منطقه محروم از سی منطقه محروم شناسایی شده در سطح كشور در استان كرمان بود با تلاش های انجام شده تاكنون توانسته ایم با از خودگذشتگی همكاران در این حوزه، كلینیك های توانبخشی استان را حفظ كنیم.

صادق زاده تصریح كرد: خدمات قابل قبولی در این زمینه در برخی مناطق محروم به جامعه هدف ارائه كرده ایم.

او با اشاره به اینكه فعالیت های كلینیك های توانبخشی برند سازمان بهزیستی محسوب می شوند، بیان داشت: در این بخش توانسته ایم تا از پیشرفت و گسترش كم توانی بسیاری از افراد دارای معلولیت جلوگیری كنیم.

صادق زاده افزود: از آنجایی كه همكاران حوزه توانبخشی از بی حاشیه ترین افراد در این مجموعه هستند و خدمات ارزشمند آنان تكمیل كننده توانمند سازی جامعه هدف بهزیستی است، لذا توجه به مسائل و مشكلات آنان از وظایف مجموعه مدیریتی سازمان است.

او خواستار بالا بردن سطح كارایی كلینیك ها از یك سو و درآمد زا كردن این مراكز با همكاری و تعامل سازنده بین مجموعه كارشناسان و مدیران شد.
   تاریخ: ۲۲:۲۶ - ۲۰/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۹