دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

جریان مباهله، الگویی برای پیشرفت و همدلی در خانواده است
 
در نشست مجازی "كلبه آرامش" و بمناسبت روز مباهله و خانواده، مطرح شد؛

جریان مباهله، الگویی برای پیشرفت و همدلی در خانواده است

مدرس دانشگاه و كارشناس مسایل خانواده در نشست مجازی "كلبه آرامش" كه بمناسبت روز مباهله و خانواده برگزار شد، جریان مباهله را الگویی برای همدلی و پیشرفت در خانواده خواند، و مباحث استحكام خانواده را اولویت سلامت جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا دهقان، همچنین در این نشست، ضرورت بازنگری موضوعات خانواده سالم و سلامت روان را كه مولد جامعه سالم است، مورد تاكید قرار داد.

وی با گرامی داشت روز مباهله و خانواده گفت: در جریان مباهله، انسان یك خانواده معصوم را می بیند كه هماهنگ با هم برای پیشبرد اسلام تلاش می كنند، یك خانواده شیعه نیز باید، هماهنگی و همدلی معنوی و مسلمانی را در سرلوحه برنامه های خود قرار دهد.

این استاد و مشاور ازدواج و خانواده افزود: در جریان مباهله، حضرت زهرا (س) برای گسترش اسلام و حقانیت آن در كنار همسر و پدر خویش قرار گرفت، وقتی كه پیامبر (ص) از میان امت، اهلبیت خود را به میدان می آورد كه یكی از آنها بانوی گرامی اسلام است، یعنی اینكه این افراد، از جمله صدیقه طاهره، الگو و شاخص جامعه اسلامی هستند و این مهم بیانگر نقش مهم دختر، زن و مادر در جامعه و خانواده است كه امروزه می بینیم نوك پیكان تبلیغات و رسانه های بیگانه، نقش مادر و زن در جامعه را نشانه رفته اند و دشمنان در نظر دارند، اثرگذاری فهم و نقش مادر را اشتباه جلوه دهند .

دهقان همچنین اظهار كرد: آگاهی از نقش زن در خانواده سبب می شود تا مرد، زن را سرشار از عاطفه نگه دارد و مادر با هویت اصیل و جایگاه حقیقی خود این عاطفه، آرامشگری و سلامت روان را به فرزندان پدر و جامعه انعكاس صحیح دهد.

وی افزود: مباهله بیانگر پیوند خانوادگی و همدلی است و امیدواریم با اصلاح بین اعضای خانواده، كسب مهارت های زندگی، همدلی و آگاهی در جریان استحكام خانواده و سلامت اجتماعی گام برداریم.

گفتنی است، نشست مجازی كلبه آرامش، به شركت كنندگان خود، گواهی نامه شركت در نشست را اعطا خواهد كرد.

انتهای پیام/



تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۱:۴۸ - ۱۶/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۲۵۱