دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

ظرفیت بیمارستان ها تكمیل شد/ باید منتظر پیك ششم باشیم
 
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دكتر محسنی بندپی عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با برنامه «رویداد» رادیو گفتگو درمورد طرح جامع تحول مقابله با كرونا در دولت سیزدهم گفتگوی تلفنی كرد. بندپی با اذعان به عدم التزام گروه ها و دستگاه های مختلف به منشورنامه مقابله با كرونا گفت: ...


به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دكتر محسنی بندپی عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با برنامه «رویداد» رادیو گفتگو درمورد طرح جامع تحول مقابله با كرونا در دولت سیزدهم گفتگوی تلفنی كرد.

بندپی با اذعان به عدم التزام گروه ها و دستگاه های مختلف به منشورنامه مقابله با كرونا گفت: آنچه كه ملت ما بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز دارد اقدامات عملی و التزام دستگاه های اجرایی به اجرای قوانین و پروتكل های پیشگیرانه است.

وی با اشاره به اینكه ظرفیت تمام تخت های بیمارستان های نوشهر و چالوس تكمیل شده گفت: در حال حاضر وضعیت به قدری وخیم شده كه تمام بخش های جراحی و حتی بخش فیزیوتراپی بیمارستان را هم به بیماران كرونایی اختصاص داده شده است.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأكید كرد: ما اگر همه تخت ها را هم به بیماران كرونایی اختصاص دهیم باز هم مشكلی حل نمی شود مگر اینكه به بحث پیشگیری و منشأ تولید بیماری را كه در دورهمی ها و تجمعات است به عنوان اولویت نخست بپردازیم و كاری كنیم كه انتقال بیماری كنترل شود در غیراین صورت باید منتظر پیك ششم و هفتم باشیم.

بندپی یادآور شد: در كشور هایی هم كه واكسیناسیون در حد قابل قبولی اجرا شده همچنان برخی شهر ها در قرنطینه كامل به سر می برند.

وی با تأكید بر اینكه وزارت كشور تنها برای پیشگیری از تردد در شهر های مختلف به اعمال جریمه اتومبیل ها اكتفا نكند گفت: اتومبیل ها باید به مبدأ خود بازگردند.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینكه اراده حاكمیت باید بر كنترل این بیماری باشد گفت: البته در این مسیر ممكن است گروه ها و دستگاه ها آسیب ببینند، اما این آسیب دیدگی در مقایسه با اینكه اعضای خانواده ها از بین بروند خیلی كمتر است.

بندپی یادآورشد: تجربه به ما ثابت كرد كه روش های قبلی در كنترل بیماری كرونا موفقیت آمیز نبوده و بلكه فضا را هم برای جهش های جدید فراهم كرده لذا باید یك اراده جدی در این مسیر شكل بگیرد تا جلوی پیشرفت این بیماری را بگیرد در غیراین صورت پیك ششم و هفتم و هشتم پیش بینی می شود.
منبع خبر:
دانشجو
   تاریخ: ۱۹:۰۱ - ۱۷/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۶