دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

واكسیناسیون دانشجویان، از طریق معاونت های دانشجویی، آموزشی و درمان دانشگاه در حال پیگیری است
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

واكسیناسیون دانشجویان، از طریق معاونت های دانشجویی، آموزشی و درمان دانشگاه در حال پیگیری است

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز شنبه در نشستی با حضور معاونان دانشجویی، آموزشی، درمان و مدیران آموزش، اداره پرستاری و روابط عمومی دانشگاه، اعلام كرد: تمام تلاش ما بر اینست كه تا آغاز ترم آینده تحصیلی، همه دانشجویان در محل سكونتشان، واكسن كرونا را دریافت كنند و در راستای این اولویت تمام تلاش خود را مصروف خواهیم كرد. و از آنجاییكه این دانشگاه فاقد حوزه معاونت بهداشتی و سهمیه مستقیم واكسن می باشد، تامین واكسن بسختی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه در این نشست كه بمنظور هماهنگی نهایی برای چگونگی اجرای برنامه واكسیناسیون دانشجویان برگزار شد، تاكید كرد: با توجه به شرایط كرونایی كشور، صلاح نیست كه دانشجویان ساكن در شهرستان ها برای دریافت واكسن، به تهران مراجعه كنند، لذا مكاتبات لازم با معاونین بهداشتی و دانشجویی وزارت بهداشت، تماس های تلفنی مكرر و روسای دانشگاه ها، معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور انجام شده و با هماهنگی معاونت دانشجویی و معاونت آموزشی دانشگاه و ارائه معرفی نامه، دانشجویان می توانند دریافت واكسن را از طریق دانشگاه علوم پزشكی مركز استان محل سكونتشان پیگیری كنند.

رئیس دانشگاه تصریح كرد: طبق نظر ستاد ملی كرونا و شرایط فعلی بسیار خطرناك اپیدمی احتمالا كلاس های درس در ترم آینده بصورت تلفیقی مجازی و در صورت ضرورت و امكان حضوری برگزار می شود و دانشجویان برای شركت در دوره های كارورزی و كارگاه های آموزشی، حضور در مراكز درمانی و اقامت در خوابگاه های دانشگاه، لازمست واكسن كرونا را بصورت كامل دریافت كرده و كارت واكسیناسیون داشته باشند.

وی افزود: با پیگیری فعال معاونت های آموزشی ، دانشجویی و درمان دانشگاه نسبت به تهیه واكسن برای دانشجویان ساكن تهران و شهرستانی و تلقیح آن براساس جدول زمانبندی مشخص، اقدام می شود.

وی خطاب به معاونان و مدیران آموزشی و دانشجویی تاكید كرد كه برنامه زمانبندی دقیق و فشرده ای برای برگزاری واحدهای عملی، دوره های كارورزی و كارگاه های آموزشی و بازگشایی خوابگاه ها تدوین شود. بگونه ای كه خللی در فرایند تحصیل و مهارت آموزی دانشجویان ایجاد نشود.

وی تصریح كرد كه اولویت تمام برنامه های دانشگاه استمرار فعالیت های آموزشی دانشجویان با كیفیت مناسب بر اساس تقویم آموزشی است و آرزوی ما بازگشایی كامل دانشگاه ها و حضور فرزندانمان در ستاد دانشگاه است.

دكتر خانكه همچنین با اشاره به اینكه می توان تهدید كرونا را به فرصتی برای توسعه دانشگاه تبدیل كرد، افزود: می توانیم با تشكیل كمیته مجازی سازی، نقاط قوت و ضعف این شیوه را شناسایی كرده و با تقویت نقاط قوت، فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی مجازی و حضوری دانشگاه را توسعه داد و به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم پیش برویم.

وی، تهیه محتواهای آموزشی و فیلم های آموزشی از دروس عملی در رشته های مختلف، و بارگذاری آنها روی سایت دانشگاه را روشی موثر و كاربردی برای ارتقای آموزش از راه دور، بویژه برای واحدهای عملی دانست.

رئیس دانشگاه، اظهار داشت: محتواهای آموزشی و فیلم های آموزشی بارگذاری شده روی سایت دانشگاه، این امكان را برای دانشجویان فراهم می كند كه در زمان های دلخواه، و با چند بار مرور مطالب آموزشی، نتیجه لازم را دریافت كنند.

دكتر خانكه با اعلام آمادگی خود برای ارتباط مداوم با بدنه دانشجویی كه به دفعات اعلام شده و از معاونان نیز خواسته كه ارتباط با دانشجویان را حفظ كنند، افزود: لزوم حفظ ارتباط مداوم با دانشجویان و پیگیری فعال مشكلات آنها از ضروریات این دوران خطیر است كه باید توسط اساتید و مدیران آموزشی در اولویت قرار گیرد. فاصله طولانی دانشجویان از محیط آموزشی، آسیب های جبران ناپذیری در سراسر دنیا داشته است كه تا سالها عوارض آن بر جوامع ماندگار خواهد بود.

دكتر حسن شاكری معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه نیز در این نشست ضمن اشاره به تشكیل جلسه حوزه دانشجویی در خصوص واكسن دانشجویان، گفت: پنج تن از كارشناسان دانشگاه موظف به برقراری ارتباط با معاونت های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشكی كل كشور و نمایندگان دانشجویی هر استان شدند، تا پاسخ این معاونت ها به نامه ای كه از سوی رئیس دانشگاه برای دانشگاه های علوم پزشكی كشور ارسال شده را پیگیری كنند، كه خوشبختانه این كار انجام شد و همه معاونت ها پاسخگو بودند.

وی افزود: نامه رئیس دانشگاه به معاونت های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشكی كشور، در سامانه بوستان بارگذاری شده است تا دانشجویان با تهیه كپی این نامه از روی سامانه، دریافت واكسن را از طریق دانشگاه مركز استان محل سكونتشان پیگیری كنند، ضمن آنكه از طریق پیامك هم این پیگیری ها برای دانشجویان ارسال می شود.

دكتر شاكری خاطرنشان كرد كه همه این اطلاعات در اختیار شورای صنفی دانشجویان هم قرار گرفته كه در فضای مجازی اطلاع رسانی شود، نتیجه پیگیری ها نیز به صورت مكتوب به رئیس دانشگاه ارائه خواهد شد.

دكتر سهیلا شهشهانی پور مدیر امور آموزشی و تحصیلات تكمیلی نیز در این نشست گفت كه هماهنگی لازم و اطلاع رسانی به گروه های آموزشی جهت برگزاری فشرده دوره های كارورزی و واحدهای عملی براساس جدول زمانبندی مشخص انجام شده است.

وی افزود: به گروه های آموزشی تاكید می شود كه حضور دانشجویان برای اجرای پایان نامه، در كلاس های عملی، كارورزی، كارآموزی و كارگاه های آموزشی و همچنین، ورود به عرصه كار بالینی در مراكز درمانی، منوط به تلقیح واكسن و داشتن كارت واكسیناسیون كامل است كه البته این حوزه بطور تمام وقت پیگیر این امر مهم خواهد بود.

در این نشست همچنین مقرر شد كه كارت های دانشجویی فاقد عكس نیز از طریق هماهنگی میان مدیریت های آموزش و حراست، عكس دار شوند و كارت های صادر شده به آدرس دقیق دانشجویان كه از طریق گروه های آموزشی و سامانه بدست می آید، از طریق پست برای دانشجویان شهرستانی و حضوری برای دانشجویان تهرانی در اختیار دانشجویان قرار بگیرد.

طبق دستور ریاست دانشگاه ، این كمیته بطور هفتگی تشكیل جلسه خواهد داد تا ان شاالله واكسیناسیون دانشجویان بطور كامل صورت گیرد. در انجام این مهم مشاركت كلیه همكاران دانشگاه و دانشجویان ضروری است.

انتهای پیام/

   تاریخ: ۱۵:۱۱ - ۱۷/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۸۲