دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

320 تفاهم نامه و موافقتنامه برای تحقق عدالت جنسیتی منعقد شد
 
ابتكار: 320 تفاهم نامه و موافقتنامه برای تحقق عدالت جنسیتی منعقد شد معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری به تشریح تلاش ها در دولت دوازدهم از نظر دستاوردها و تحولات حوزه زنان پرداخت و گفت: در این دوره 320 موافقتنامه و تفاهم نامه میان معاونت و دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد مرتبط در جهت تحقق عدالت جنسیتی و تحكیم بنیاد خانواده منعقد شد.
معصومه ابتكار روز گذشته در نشستی كه به مناسبت فرارسیدن 17 مرداد روز خبرنگار و به منظور ارائه گزارش و تشكر معاون رییس جمهوری از خبرنگاران حوزه زنان و خانواده كه در معاونت امور زنان و خانواده برگزار شد، افزود: خوشبختانه در دوره دولت تدبیر وامید بسیاری از تلاش های گذشته به ثمر و نتیجه رسید.
وی در مورد لوایح حقوقی حمایتی زنان كه در معاونت پیشنهاد شد، گفت: همچنین در عرصه حقوقی هم مجموعه ای حدود سی لایحه و پیشنهاد مانند لایحه صیانت و حفظ كرامت زنان در برابر خشونت و تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند و لایحه حمایت حقوقی از اطفال و نوجوانان تنظیم شد و به دولت ارسال شد كه برخی از آن در مجلس تصویب و آیین نامه اجرایی آن ابلاغ شده است. وی ادامه داد: همچنین تلاش شد 900 مورد مقررات مربوط به زنان در قانون اصلاح شود.
معاون امور زنان یادآور شد: توان افزایی سازمان های مردم نهاد از دیگر اقدامات معاونت در جهت توان افزایی و گسترده تر شدن فعالیت های تشكل ها در تحقق عدالت جنسیتی بود. همچنین 20 مستند درباره زنان كارآفرین و بانوان خدوم توسط معاونت تهیه شده است كه در سایت هاشور در دسترس همگان قرار دارد.
ابتكار تاكید كرد: امیدواریم دولت بعد این مسیر مبتنی بر داده های روز و فرهنگ ایرانی و اسلامی را ادامه دهد.
در این دوره انتشار اخبار حوزه زنان از رسانه ملی محروم بود
معاون امور زنان اظهار داشت: خبرنگاران تلاش می كنند تصویری از واقعیت ها ارایه دهند تا مردم بر اساس آن قضاوت و ارزیابی واقع بینانه داشته باشند؛ خبرنگارانی كه در راه تلاش، جان دادند. وی ادامه داد: دولت دوازدهم دوران بسیار دشواری را در 1400 روز گذراند، دوره ای كه با جنگ اقتصادی و تحریم، بحران های طبیعی سیل و زلزله و شیوع كرونا كه كشور را گرفتار كرد، روبه رو بود. معاون رییس جمهوری با تاكید بر اینكه از همه این موارد سخت تر، جنگ روانی است كه از داخل و خارج به شدت به دولت فشار تحمیل كرد.
به گفته ابتكار، این موارد كار خبرنگاری را در انتقال پیام و بیان واقعیت و ارتباط گیری با مردم دشوار كرد كه باعث شد ذهنیتی غیرواقعی در ذهن مردم شكل گیرد كه متاسفانه انتقال خیلی از اخبارهای معاونت امور زنان و حوزه زنان دشوار شد تا آنجا كه فعالیت ها به گوش مردم نرسید.
وی افزود: معاونت امور زنان در این دوره محدودیت ها و كمبودها و كاستی های زیادی داشت تا آنجا كه سهم و حقی كه هر بخش دولتی از رسانه ملی باید داشته باشد را هم در سطح حداقلی داشت.
معاون رییس جمهوری با تاكید بر اینكه در سطح ستاد و رسانه ملی مطالب ما جایگاهی نداشت و فضایی به آن اختصاص داده نشد، تاكید كرد: پیش از این چنین روالی برای حذف نیمی از جمعیت كشور سابقه نداشته است.
ابتكار یادآور شد: به همین دلیل تلاش كردیم در انتشار صحیح اخبار با خبرگزاری ها همكاری بیشتری صورت گیرد ضمن اینكه در فضای مجازی تلاش شد تا انعكاس خبر به صورت اینفوگراف، موشن و پادكست و غیره صورت گیرد.
وی یادآور شد: بعد از شیوع كرونا، شكل رسانه هم تغییر كرده لذا ما بیشتر در فضای مجازی با اطلاع رسانی سروكار داریم.
منبع خبر:
روزنامه کائنات
   تاریخ: ۰۲:۳۹ - ۱۹/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۶