دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

مركز سرپایی درمان بیماران كرونایی در مركز آموزشی – درمانی روانپزشكی رازی راه اندازی می شود
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

مركز سرپایی درمان بیماران كرونایی در مركز آموزشی – درمانی روانپزشكی رازی راه اندازی می شود

ستاد كرونا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روز دوشنبه ضمن تشكیل جلسه با حضور رئیس این دانشگاه، معاونان درمان و توسعه مدیریت، مدیران اداره پرستاری و امور دانشجویی دانشگاه، روسای مراكز درمانی تابعه و معاونان درمان این مراكز، مقرر كرد كه مركز سرپایی درمان بیماران كرونایی در مركز روانپزشكی رازی راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه در ابتدای این نشست، با اعلام آخرین وضعیت شیوع كرونا در كشور، بر مشاركت بیش از پیش مراكز درمانی تابعه این دانشگاه در درمان بیماران كرونایی تاكید كرد.

وی با توجه به افزایش مبتلایان به كرونا طی روزهای اخیر و نیاز بیماران به امكانات بیشتر در بخش سرپایی و تزریق داروی اصلی بیماری كرونا (رمدسیویر)، خواستار تجهیز یكی از ساختمان های مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی به این منظور شد.

دكتر خانكه، انجام یك حركت جهادی و داوطلبانه از سوی نیروهای پرستار و پزشكان شاغل در مراكز درمانی، برای راه اندازی و آغاز به كار سریع مركز سرپایی درمان این بیماران را وظیفه همه كادر درمان تحت پوشش دانشگاه دانست و مسئولان دانشگاه را موظف به پشتیبانی مادی و معنوی از این اقدام كرد تا به بیماران ساكن در مناطق جنوبی شهر تهران و شهر ری كمك شود.

وی در عین حال تاكید كرد كه خدمات این مركز سرپایی، علاوه بر خدمات درمانی كلینیك نظام مافی (از دیگر مراكز تحت پوشش دانشگاه ) است كه از ابتدای شیوع كرونا در كشور، به بیماران ارائه شده است، و كلینیك نظام مافی همچنان به ارائه خدمات درمانی به این بیماران ادامه می دهد.

رئیس دانشگاه با توجه به نیاز فوری بیماران، از معاونان درمان و توسعه مدیریت و مدیران مربوطه خواست تا با تشكیل كمیته ای، نیازهای پرسنلی و تجهیزاتی برای راه اندازی مركز سرپایی درمان كرونا، مشخص شده و با تمام ظرفیت موجود در مركز روانپزشكی رازی و دانشگاه، سریعا نسبت به این امر اقدام شود.

در ادامه این نشست، دكتر مهرداد فرخی معاون توسعه مدیریت دانشگاه، آمادگی این معاونت برای حمایت مالی جهت تهیه كپسول های اكسیژن مورد نیاز و دیگر تجهیزات لازم جهت راه اندازی این مركز سرپایی را اعلام كرد.

سپس، اعضای ستاد كرونا دانشگاه نقطه نظرهای خود در این خصوص را بیان داشتند و پس از تبادل نظر میان اعضاء، در نهایت، دكتر بیژن خراسانی معاون درمان دانشگاه با جمع بندی نظرها و پیشنهادهای ارائه شده، راه اندازی این مركز درمانی سرپایی را تا اوایل هفته آینده امكانپذیر دانست.

وی با اشاره به تشكیل كمپین های " مهر و نذر تخصص " توسط پرستاران و متخصصان داوطلب خدمت به بیماران كرونایی، افزود: با فراخوان در میان كادر درمان همه مراكز درمانی تحت پوشش دانشگاه و همچنین، داوطلبانی كه در این كمپین ها ثبت نام كردند، می توان نسبت به تامین نیروی انسانی این بخش اقدام كرد.

معاون درمان دانشگاه از مدیران زیرمجموعه این معاونت خواست تا روند فعالیت ها را جهت اطلاع ریاست دانشگاه گزارش كنند تا در صورت لزوم و تسریع در امور، از حمایت ایشان بهره مند شوند.

گفتنی است؛ دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی دارای دو بیمارستان تك تخصصی " توانبخشی رفیده و روانپزشكی رازی " و دو كلینیك پزشكی و توانبخشی " نظام مافی و اسماء " در سطح شهر تهران است كه از ابتدای شیوع كرونا در كشور، خدمات توانبخشی و سلامت روان را به بیماران بهبود یافته از كرونا، ارائه دادند و كلینیك های تابعه نیز به ارائه خدمات سرپایی در این خصوص پرداختند.

انتهای پیام/



تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۴:۳۹ - ۱۹/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۲