دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

70 درصد نوجوانان ارجاع شده به دادگاه ها نیازمند خدمات مشاوره هستند
 
زاهدان-ایرنا- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری كل سیستان و بلوچستان گفت: با عنایت به داده های پیمایشی افزون بر 70 درصد كودكان و نوجوانان ارجاع شده به دادگاه های اطفال و نوجوانان نیازمند خدمات روان شناختی و مشاوره هستند.
70 درصد نوجوانان ارجاع شده به دادگاه ها نیازمند خدمات مشاوره هستند زاهدان-ایرنا- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری كل سیستان و بلوچستان گفت: با عنایت به داده های پیمایشی افزون بر 70 درصد كودكان و نوجوانان ارجاع شده به دادگاه های اطفال و نوجوانان نیازمند خدمات روان شناختی و مشاوره هستند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامرضا نجفی روز چهارشنبه در نشست شورای مشورتی دادگاه های اطفال و نوجوانان با اشاره به اینكه اعمال قوانین جزایی درباره اطفال و نوجوانان بزهكار به خودی خود بازدارنده و درمان كننده اختلالات رفتاری آن ها نیست اظهارداشت: با وجود ظرفیت های قانونی موجود در قانون آیین دادرسی كیفری متاسفانه كماكان آنچنان كه شایسته است در سیستان وبلوچستان عملیاتی نشده و ضرورت دارد در قالب تعاملات بین بخشی و تامین مشاوران و مددكاران اجتماعی مجرب این دادگاه های اختصاصی راه اندازی و مشغول به فعالیت شوند.

وی افزود: اجرا و پیگیری همه آیین نامه های مرتبط با برنامه مشاور در دادگاه اطفال و نوجوانان، تنظیم برنامه های سالانه و دوره ای مرتبط با ارائه خدمات مشاوره ای، نظارت بر حسن اجرای ارائه خدمات مشاوره در دادگاه های مذكور و برنامه ریزی برای ارتقای توان كارشناسی و مهارت های مشاوران، برآورد بودجه سالانه و تعیین و تدوین راهبردهای تامین بودجه و نظارت بر توزیع اعتبارات برخی از رسالت های این شورا است كه به طور قطع در سالجاری در مسیر تحقق آن گام برمی داریم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری كل سیستان و بلوچستان خاطرنشان كرد: در برخی از حوزه های قضایی منابع انسانی مجرب و مورد نیاز راه اندازی دادگاه های اطفال در حوزه روان شناختی موجود نیست و همین نقیصه فرآیند راه اندازی این دادگاه ها را با تاكید بر تكمیل پرونده شخصیت متهمان با چالش مواجه می سازد.
وی ادامه داد: علاوه بر این ضرورت دارد تخصیص اماكن مناسب جهت مشاوره در مجاورت دادگاه ها و تعیین سازوكارهای تامین حق الزحمه مشاوران برای تحقق مطلوب اهداف شیوه نامه ارائه خدمات مشاوره در دادگاه های اطفال و نوجوانان سیستان وبلوچستان به عنوان یك اولویت جدی در دستور كار قرار گیرد.
نجفی تصریح كرد: با تامین مشاوران مورد نیاز دادگاه های اطفال و نوجوان با همكاری سازمان نظام روانشناسی، آموزش و پرورش، بهزیستی و نیروهای انتظامی بزودی دادگاه های اختصاصی اطفال و نوجوانان در حوزه های قضایی سیستان و بلوچستان راه اندازی و با عنایت به دستورالعمل های مربوطه به فعالیت مشغول شوند.

برچسب ها
- سیستان و بلوچستان
- مشاوره
- زاهدان
- معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۵۶ - ۲۰/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۴