دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

نقش رسانه ها در كاهش آسیب های اجتماعی را دریابیم
 
كرمان- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری كل استان كرمان بر بهره گیری علمی از ظرفیت رسانه ها باهدف كمك به كاهش آسیب های اجتماعی در جامعه تاكید كرد.
نقش رسانه ها در كاهش آسیب های اجتماعی را دریابیم كرمان- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری كل استان كرمان بر بهره گیری علمی از ظرفیت رسانه ها باهدف كمك به كاهش آسیب های اجتماعی در جامعه تاكید كرد.

به گزارش ایرنا، سید مهدی قویدل روز چهارشنبه در دیدار با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به اینكه رسانه ها در كمك به رفع آسیب های اجتماعی و جرائم و نیز ارتقای رشد و بالندگی كشور نقش اساسی بر عهده دارند، افزود: یكی از مهمترین ابعاد كار در حوزه پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی درحوزه آگاهی رسانی است.

وی اضافه كرد: در صورت حركت هدفمند در حوزه اطلاع رسانی، در آینده بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی كاهش خواهد یافت.

به گفته این مسئول با اطلاع رسانی بموقع و نهادینه سازی موضوع پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، گام های موثری در زمینه كاهش آسیب های اجتماعی و به تبع آن كاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی انجام خواهد شد.

قویدل گفت: در عصر امروز كه از آن به عنوان عصر انفجار اطلاعات و فناوری های جدید یاد می شود بهره گیری از ابزارهای نوین ممكن است به آسیب هایی برای جامعه منجر شود و تهاجم فرهنگی برای جامعه و خانواده ها به دنبال داشته باشد كه در این زمینه، رسانه ها بخوبی می توانند برای آگاهی بخشی به جامعه اقدام كنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری كل استان كرمان همچنین یكی از مهمترین وظایف رسانه ها و روابط عمومی ها را ارتقای سواد رسانه ای در خصوص آشنایی و نحوه كاربرد ابزارها و فضای جدید دانست و تاكید كرد كه باید با تمركز ویژه ای بر روی این مسائل كار شود.

به گفته وی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان كرمان با بیش از 40 برنامه محوری و براساس حركت های برنامه محور خود، ارتباط و همكاری تنگاتنگی با رسانه ها دارد و در این زمینه به موضوع آگاهی بخشی و ارتقای آگاهی های عمومی بر مبنای افكارسنجی عمومی توجه ویژه ای شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری كل استان كرمان بر همكاری و همگرایی به منظور توسعه اقدامات در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و نیز تولید محتواهای اثرگذار و فاخر به منظور پیشگیری از وقوع جرم تاكید كرد و ادامه داد: افكارسنجی عمومی مقدمه آگاه سازی است و آگاه سازی نیز جزو ذات برنامه های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری كل استان كرمان به شمار می رود.
قویدل تصریح كرد: بخش عمده ای از برنامه های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری كل استان كرمان در تعامل با گروه های نخبگانی، سازمان های مردم نهاد، فرهیختگان، دانشجویان و دستگا های مسئول در حوزه فرهنگی و اجتماعی و در قالب برنامه های برون سازمانی دنبال می شود.

17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا در مزارشریف افغانستان به دست طالبان متحجر روز خبرنگار نام گرفته است.

برچسب ها
- آسیب های اجتماعی
- كرمان
- روز خبرنگار
- رسانه
- دادگستری كل استان كرمان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۳۸ - ۲۰/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۹