دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

از تراك ماساژور ستون فقرات تا دستگاه تمام الكترونیكی جابه جایی بیمار
 
محصولات ارگونومیك نظیر "موس های ارگونومیك، تراك ماساژور ستون فقرات، پد ماساژور كاهنده درد سیاتیك"، آتل فرم پذیر و چندكاره و دستگاه تمام الكترونیكی جابه جایی بیمار از جمله طرح هایی هستند كه در یازدهمین دوره از كمیته تجاری سازی انجمن شركت های دانش بنیان حوزه سلامت تهران برای جذب سرمایه گذار ارائه ...
از تراك ماساژور ستون فقرات تا دستگاه تمام الكترونیكی جابه جایی بیمارعكس تزیینی است به گزارش ایسنا، یازدهمین دوره از كمیته تجاری سازی انجمن شركت های دانش بنیان حوزه سلامت تهران امروز به صورت وبینار و با حضور نمایندگان سه طرح حوزه سلامت و 26 تن از سرمایه گذاران این بخش و با تكیه بر طرح های حمایت محور از بیماران در اسكای روم برگزار شد.

حسین وطن پور، رییس هیئت مدیره انجمن شركت های دانش بنیان سلامت تهران در ابتدای این جلسه ضمن اشاره به استقبال ایده پردازان و سرمایه گذاران، بر لزوم تداوم جلسات كمیته تاكید كرد.

تولید محصولات ارگونومیك

نخستین طرح ارائه شده در این جلسه با عنوان «تولید محصولات ارگونومیك» است كه با هدف پیشگیری از آسیب های اسكلتی عضلانی در كاربران رایانه، از طریق تولید محصولات ارگونومیك، مشاوره و آموزش تخصصی اصول ارگونومی، كار با رایانه و درست نشستن، این مشكل از این قشر را برطرف می كند و میزان آسیب های واردشده از آن را كاهش می دهد. عمده محصولات شركت ارائه دهنده این طرح را پشتی های طبی ماساژوردار ارگونومیك با قابلیت ماساژ و تحریك نقطه ای، موس پد شیب دار ارگونومیك و زیرآرنجی ارگونومیك شامل می شود. بخشی از محصولات این شركت فناور كه در مرحله ایده پردازی هستند، شامل موس های ارگونومیك، تراك ماساژور ستون فقرات، پد ماساژور كاهنده درد سیاتیك، اورینگ ماساژور كاهنده درد سیاتیك، زیرلپ تاپی ارگونومیك، نگهدارنده موبایل ارگونومیك و... می شود. از خدمات آنلاین و پس از فروش این طرح می توان به دریافت پكیج های مشاوره ارگونومی، برگزاری دوره های آموزشی اصول ارگونومی كار با رایانه اشاره كرد. هدف این گروه از تولید این محصولات، پیشگیری از ابتلا و یا درمان مشكلات اسكلتی و عضلانی كاربران رایانه ای است. این طرح توسط مصطفی وقاری مقدم ایده پردازی شده است.

آتل فرم پذیر و چندكاره

دومین طرح با عنوان «آتل فرم پذیر و چندكاره» توسط یكی از شركت های فنی مهندسی ارائه شد كه به تولید اسپلینت فرم پذیر چندكاره می پردازد. فرآیند این محصول به صورتی است كه امكان ثابت قرار گرفتن تمامی اعضای بدن برای درمان و یا هنگام جابه جایی بیمار را از زمان حادثه تا بعد از خروج از اتاق عمل، میسر می كند. این محصول به مراتب سبك ، چندبار مصرف و متنوع تر از نمونه های دیگر است. همچنین می توان از آن در ام .آر.آی، سی تی اسكن و... استفاده كرد. محصول طراحی شده توسط این شركت، به دلیل قابلیت های ارتجاعی و منحصربه فردش تاكنون بارها برای استفاده در مراكز مختلف، از جمله فدراسیون والیبال درآمده است. این آتل ها علاوه بر قابلیت های ارتجاعی و انعطاف پذیر، از استحكام بالایی برای محافظت از نقاط آسیب دیده برخوردارند.

دستگاه تمام الكترونیكی جابه جایی بیمار

سومین و آخرین طرح یازدهمین جلسه كمیته تجاری سازی انجمن شركت های دانش بنیان، توسط یكی از شركت ها به نمایندگی رضا مقتدرگویان معرفی شد. این طرح با عنوان «دستگاه تمام الكترونیكی جابه جایی بیمار» جابه جایی بیماران را تا حد ممكن، آسان می كند. این دستگاه در تمام مراكز درمانی، آزمایشگاه ها، آمبولانس ها و مراكز عكس برداری همچون رادیولوژی، سی تی اسكن و ام.آر.آی قابل استفاده است، همچنین بعد از اتمام عكسبرداری یا جابه جایی تخت، می توان آن را مجدداً به بخش های مختلف بستری بیمارستان بازگرداند. دستگاه تمام الكترونیكی جابه جایی بیمار، با نیروی محرك الكترومكانیكی و كنترل دیجیتال، امكان جابه جایی بیماران و توان یابان را از روی زمین، تخت و... فراهم می كند. از مزایای این دستگاه، افزایش راندمان، سرعت بخشیدن به انجام امور بیمارستانی، مكانیزه كردن حركات و كاهش تعداد نیروی انسانی، كاهش هزینه های بیمارستان ها و كلینیك ها، مراكز فیزیوتراپی، مراكز تصویربرداری، آسایشگاه سالمندان است؛ همچنین صدمات ناشی از حركت دادن بیماران آسیب دیده را تا حد بسیار زیادی كم می كند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۴:۰۴ - ۲۰/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۱