دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

شورای فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشكیل جلسه داد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

شورای فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشكیل جلسه داد

شورای فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با حضور رئیس دانشگاه، معاون فرهنگی - دانشجویی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و دیگر اعضای این شورا، تشكیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه طی سخنانی در این نشست، با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام ماه محرم و شهادت سالار شهیدان و یاران باوفایشان، به شرایط سخت كرونایی كشور اشاره كرد و از همه همكاران خواست تا در عزاداری ها، برای همدیگر و برای رفع بلا و بیماری از سر مردم كشورمان و دیگر كشورهای دنیا دعا كنند.

وی به برگزاری ترم آینده بصورت تلفیقی (مجازی و حضوری) اشاره كرد و گفت: با توجه به شرایط كرونایی كشور، كلاس های درس همچنان مجازی برگزار می شود و هرچند كه دانشگاه ما دارای معاونت بهداشتی نیست كه سهمیه ای برای واكسن دانشجویان داشته باشد، و متاسفانه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی نیز بدون توجه به توزیع عادلانه واكسن و در یك كار غیرمتعارف بخشی از دانشجویان خود را واكسینه كرده و سهمیه ای برای دانشجویان ما اختصاص نداده است، اما با پیگیری هایی كه از سوی معاونت های دانشجویی و درمان دانشگاه، و مكاتبات و ارتباطی كه اینجانب با معاونان وزارت بهداشت داشتم، تلاشمان بر دریافت سهمیه واكسن برای دانشجویان دانشگاه است.

دكتر خانكه افزود: از معاونت های دانشگاه خواستم كه برنامه های خود را برای ترم آینده بنویسند و قرار است نقاط ضعف و قوت آموزش مجازی در كمیته ای مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوانیم روش مجازی را ارتقا داده، ضمن آنكه با همكاری گروه های آموزشی، محتواهای آموزشی و فیلم های آموزشی تهیه و برای استفاده دانشجویان، در سایت های گروه های آموزشی بارگذاری شود.

رئیس دانشگاه در عین حال، تصریح كرد: مشكلات و دغدغه های دانشجویان را می دانیم و امیدوارم با واكسیناسیون دانشجویان در تهران و شهرستان ها، شرایط بهتری را برای مهرماه داشته باشیم، اما این مستلزم مشاركت همه دانشجویان و همكاران در دانشگاه است، مثلا طی روزهای اخیر معاونت آموزشی منتظر اعلام نظر دانشجویان برای تمایلشان به دریافت واكسن است تا به تعداد مورد نیاز واكسن برای دانشجویان دست پیدا كند و دانشجویان باید در این زمینه همكاری كرده و زودتر تمایل یا عدم تمایل خود برای دریافت واكسن را اعلام كنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد افشاری مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه نیز طی سخنانی با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع)، گفت: وجود مقدس امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان در طول تاریخ، به عنوان سیدالشهدا مطرح هستند.

وی افزود: امام حسین (ع) هرچند كه به شرایط و هر یك از اتفاقات ناگوار آن روز یقین داشتند، اما به تكلیف الهی و عقلانی خود عمل كردند و باید دعا كنیم كه خداوند توفیق شناخت تكلیف و انجام تكلیف در لحظه و به هنگام را به ما نیز بدهد.

حاج آقا افشاری با اشاره به شرایط كرونایی كشور، از آغاز سال جدید تحصیلی و ورودی های جدید گفت كه تعداد بسیاری از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه، از سال گذشته و امسال، شناخت درستی از دانشگاه و فضای دانشگاه ندارند كه لازم است برنامه جداگانه ای خاص این افراد داشته باشیم و سیاستگذاری و برنامه ریزی دقیقی را می طلبد تا از همه ظرفیت های دانشگاه در این زمینه استفاده كرده و فضای مناسبی را برای این دانشجویان ترسیم كنیم.

وی همچنین افزود: با توجه به شرایط فعلی، می توانیم برای دانشجویان تحصیلات تكمیلی نیز نگاه ویژه ای داشته باشیم و برنامه ریزی جداگانه ای انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین افشاری در بخش دیگری از سخنانش، بر اجرای سیاست توسعه و تمركززدایی فعالیت های فرهنگی در حوزه های اساتید و دانشجویی تاكید كرد و اظهار داشت: می توان این سیاست را در عرصه های شهری، برون شهری و كشوری در نظر گرفت.

وی پیشنهاد كرد: پیوست های فرهنگی در همه امور آموزشی و پژوهشی مورد نظر گروه های آموزشی قرار بگیرد و هر یك از گروه های آموزشی، یك فعالیت فرهنگی مرتبط با رشته خود را در برنامه های گروه داشته باشد.

دكتر حسن شاكری معاون فرهنگی - دانشجویی با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت سیدالشهدا و یاران با وفایشان، مسئولیت ریاست دانشگاه در شرایط كنونی را سنگین توصیف كرد و گفت: به روش های مختلف و با مكاتبات و مذاكراتی كه ریاست دانشگاه با مسئولان وزارت بهداشت داشتند، پیگیر دریافت سهمیه واكسن برای دانشجویان هستیم تا شاهد حضور پرشور آنان در دانشگاه باشیم.

وی افزود: البته ما حضور دانشجویان را در دوران كرونا، در كانون های خیریه داشتیم، كه به ارائه خدمات تخصصی برای نیازمندان همت كردند و یا در جمع آوری كمك های نقدی و غیرنقدی جهت تامین مایحتاج نیازمندان مشاركت داشتند، و هدف فرهنگی دانشگاه كه تقویت حس مسئولیت پذیری و مشاركت اجتماعی در دانشجویان بود، محقق شد.

وی همچنین در مورد سیاست اسلامی شدن دانشگاه ها نیز اظهار داشت: این سیاست در جلسات مورد تبادل نظر قرار می گیرد تا نقاط ضعف و قوت آن در دانشگاه شناسایی و بر تقویت نقاط قوت تلاش شود.

یوسف رضایی مدیر اداره تعالی فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه نیز در سخنانی با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان گفت: براساس راهنمایی حاج آقا افشاری، حول محور سند اسلامی شدن دانشگاه ها، بنظرم اعضا برنامه عملیاتی و راهبردی ارائه بدهند تا در آن برنامه، شاخص ها و منابع مشخص شده و نقش هر بخش در این برنامه مشخص شود.

وی در بخش دیگری از این نشست، با اشاره به راهبرد چهارم سند اسلامی شدن دانشگاه ها، بر نقش تقویتی اساتید تاكید كرد و پیشنهاد داد: هریك از گروه های آموزشی، یك نفر نماینده یا رابط فرهنگی معرفی كنند و ظرفیت های گروه ها را اعلام كنند تا با ارتباط بیشتر با گروه ها و برگزاری جلسات هماهنگی، كارهای موثری انجام شود.

مهدی محمدپناه كارشناس مسئول مدیریت امور فرهنگی دانشگاه نیز طی سخنانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سیدالشهدا و یارانشان، با اشاره به تاریخچه ای از مصوبه این شورا و مكاتباتی كه برای اعلام برنامه های راهبردی انجام شده، درخواست كرد كه پیشنهادها برای بررسی، بصورت مكتوب به دبیرخانه شورا ارائه شود.

وی همچنین افزود: از امروز هفته " امر به معروف و نهی از منكر" آغاز شده است كه اجازه می خواهم جلسات ستاد های امر به معروف و نهی از منكر و صیانت از حقوق شهروندی را از شهریورماه امسال برگزار كنیم و با توجه به حضور اعضای مشترك در هر دو ستاد، هماهنگی ها بهتر انجام خواهد شد.

مبین شهیدی نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه با اشاره به سند اسلامی شدن دانشگاه ها، گفت كه باید ارزیابی از مسایل فرهنگی دانشگاه داشته و براساس شاخصه های شورای انقلاب فرهنگی، ارزیابی دقیقی نسبت به این مسایل داشته باشیم.

وی همچنین پیشنهاد كرد كه كمیته ای تشكیل شود تا چگونگی اجرای برنامه ها برای آغاز سال جدید تحصیلی با توجه به شرایط كرونایی كشور را مورد بررسی و پیگیری قرار بدهد.

فرشته مخبر دزفولی مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت سیدالشهدا و یارانشان، در راستای دو راهبرد 14 و 17 سند اسلامی شدن دانشگاه ها، برنامه های اجرا شده در این بخش و برگزاری دهها كارگاه آموزشی بویژه در زمینه عفاف و حجاب، به صورت مجازی را بیان كرد.

وی همچنین افزود كه اجرای پویش تامین جهیزیه برای فرزندان كاركنان و كارگاه آموزشی صرفه جویی در اقتصاد خانواده، نیز در دستور كار بخش امور بانوان دانشگاه است.

حمید عبداللهی مدیر اجرائی دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه نیز در ابتدای سخنانش ایام سوگواری سالار شهیدان را تسلیت گفت و دو گزارش در خصوص سند اسلامی شدن دانشگاه در حوزه اساتید و همچنین، فعالیت هایی كه از تیرماه سال گذشته تا تیرماه امسال انجام شده را به شورای فرهنگی ارائه داد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات منظم هم اندیشی اساتید، اظهار داشت: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، اولین دانشگاهی است كه دبیر هم اندیشی اساتید آن، رئیس دانشگاه است و این نشان از اهمیت موضوع در این دانشگاه دارد.

عبداللهی، برای اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه ها، استفاده از تمام ظرفیت اساتید با توجه به تخصص و توانمندی آنان را امكانپذیر دانست و افزود: بیشتر برنامه ها به گروه های آموزشی برمی گردد، ضمن آنكه محتوای این برنامه ها را می توان از سند استخراج كرد.

وی با اشاره به بخش های مختلف سند در زمینه اساتید، دانشجویی، بحث های اقتصادی و ... ، ابراز امیدواری كرد كه با تمام توان در جهت اجرای این سند تلاش می كنیم.

میرزایی نماینده شورای صنفی دانشجویان دانشگاه نیز در بخشی از این نشست، از مسئولان دانشگاه بخاطر مكاتبات و پیگیری كه برای تهیه واكسن دانشجویان انجام شده، تشكر كرد و گفت كه طی روزهای آینده آمار دقیقی از دانشجویان كه تمایل به استفاده از واكسن دارند، ارائه خواهد شد چون عده ای از دانشجویان واكسن تزریق كردند و گروهی نیز در شرف تلقیح واكسن هستند، كه آمار این افراد از تعداد كل دانشجویان كم می شود.

وی ابراز امیدواری كرد كه بعد از واكسیناسیون، می توانیم كارگاه های آموزشی انجمن های علمی دانشجویی را برگزار كنیم.

میرزایی با ارائه پیشنهاد برگزاری برنامه و جشن مجازی برای ورودی های جدید امسال، تاكید كرد كه شورای صنفی قطعا در هر برنامه ای كه برای آغاز سال جدید تحصیلی پیش بینی بشود، مشاركت و همكاری خواهد كرد.

وی همچنین پیشنهاد داد كه در صورت امكان بخش گفت وگو در سامانه معاونت دانشجویی تدارك دیده شود تا دانشجویان هر زمان كه بخواهند از طریق این بخش، مسایل و سئوال های خود را مطرح كنند.

رئیس دانشگاه در بخش پایانی این نشست، از همكاری و مشاركت شورای صنفی دانشجویان در اجرای برنامه های دانشگاه تشكر كرد و در مورد آغاز سال جدید تحصیلی گفت: كمیته ای با دبیری دكتر شاكری و عضویت كارشناسان دفتر نهاد رهبری و نمایندگان دانشجویان تشكیل شود تا با توجه به شرایط كرونایی، هر برنامه ای كه امكان اجرا داشته باشد را برای دانشجویان برنامه ریزی و اجرا كند.

دكتر خانكه افزود: در مورد شاخص ها، می توان در قالب طرح پژوهشی، شاخص ها را بصورت علمی تبدیل به ابزار قابل اندازه گیری كنیم تا نقاط ضعف و قوت مشخص شود، بسیج دانشجویی هم می تواند این همت را داشته و با كمك دیگر دانشجویان این كار را انجام بدهد.

وی همچنین از جمع آوری كمك های نقدی و تهیه مایحتاج ساكنان نیازمند مناطق جنوب تهران و مناطق محروم سیستان و بلوچستان توسط كانون های خیریه تشكر كرد و قدردانی ویژه ای از مدیر امور فرهنگی داشت كه شخصا نسبت به تحویل مایحتاج تهیه شده به مردم محروم منطقه سیستان و بلوچستان اقدام كرده است.

وی، تشكیل كمیته مجازی سازی را از برنامه های دانشگاه معرفی كرد تا آسیب شناسی از فعالیت های مجازی آموزش داشته باشد و تهدید شرایط كرونایی را به فرصت های لازم برای رشد دانشجویان تبدیل كرده و تحول آموزشی ایجاد كند.

رئیس دانشگاه همچنین در پاسخ به پیشنهاد مدیر امور فرهنگی مبنی بر معرفی یك رابط فرهنگی از هر گروه آموزشی برای هماهنگی و اجرای برنامه های فرهنگی، گفت: كاملا موافق این موضوع هستم و دفتر هم اندیشی اساتید و مدیریت امور فرهنگی این موضوع را پیگیری كنند و رابط فرهنگی از سوی گروه های آموزشی معرفی شود.

دكتر خانكه تاكید كرد كه دانشجویان ارتباط خودشان را با اساتید و مسئولان دانشگاه حفظ كنند و در برنامه های دانشگاه، مشاركت فعال داشته باشند.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۰:۵۳ - ۲۲/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۳