دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

پس از ابتلا به كرونا عضلات خود را چگونه تقویت كنیم؟
 
یك پزشك روس، نكاتی را برای بازیابی توده عضلانی پس از ابتلا به ویروس كرونا ارائه كرده است.


به گزارش خبرنگار حوزه كلینیك گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاشه نیوز، زهره پاولووا متخصص غدد در روسیه با اشاره به اینكه افراد مبتلا به كووید19 بخش بزرگی از توده عضلانی خود را از دست می دهند، نحوه بازگرداندن آنها را بدون خطرات سلامتی توضیح داد.

پاولووا در مصاحبه با رادیو "اسپوتنیك" تصریح كرد: افرادی كه در دوره اقامت در بیمارستان به نوع حاد كووید19 مبتلا شده اند، بخشی از وزن خود را از دست می دهند.

او می گوید: اغلب این كاهش در توده عضلانی است، البته آن ها بخشی از چربی خود را نیز از دست می دهند. برای مثال، در طول اقامت در بخش مراقبت های ویژه به مدت 1.5 ماه، یك بیمار 30 كیلوگرم از وزن خود را از دست داد؛ البته هستند افرادی كه فقط 3-4 كیلوگرم وزن كم می كنند كه دلیل آن متفاوت است.

این پزشك روس می افزاید: توده عضلانی باید پس از بهبودی از كووید 19 با آرامش و بدون استرس برای قلب و عروق خونی ترمیم شود. حتی اگر فردی قبل از كووید 19 به خوبی آموزش دیده باشد، باید تمرینات ساده و غیر فشرده ای مانند پیاده روی و شنا را شروع كند. یعنی، او باید مسافت كوتاهی را شروع كند و سپس به تدریج مسافت را با افزایش سرعت راه رفتن افزایش دهید.

پاولووا بر ضرورت نظارت بر نبض در حین ورزش تأكید كرد و افزود: اگر نبض طبیعی باشد، می توان بار را افزایش داد.

او می گوید: اكثر افراد دارای ساعت و تلفن های هوشمند هستند كه به آن ها امكان می دهد، نبض خود را كنترل كنند. اگر نبض در شروع فعالیت بدنی افزایش یابد و در حین ورزش به سرعت به حالت عادی بازگردد، می توان به تمرینات شدیدتر روی آورد.

این پزشك روس می افزاید: اگر فردی به كندی قسمت از دست رفته توده عضلانی خود را بازیابی كرد یا اصلا چیزی را بازیابی نكرد، باید به متخصص توانبخشی مراجعه كند.

بیشتر بخوانید

- 18 روش ساده برای كاهش چربی شكم
- راهكارهایی برای ورزش در ایام روزه داری
   تاریخ: ۱۳:۵۴ - ۲۴/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۰