دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

بازدید رئیس دانشگاه از روند آماده سازی بخش سرپایی تزریق داروی "رمدسیویر" در مركز روانپزشكی رازی
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

بازدید رئیس دانشگاه از روند آماده سازی بخش سرپایی تزریق داروی "رمدسیویر" در مركز روانپزشكی رازی

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (سه شنبه) با همراهی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه، از روند آماده سازی بخش سرپایی تزریق داروی "رمدسیویر" در مركز روانپزشكی رازی دیدن كرد.

این بخش سرپایی تزریق داروی "رمدسیویر" كه جدای از بخش های بستری مربوط به بیمارستان روانپزشكی رازی واقع شده است، با 50 تخت و با ظرفیت روزانه بیش از صد بیمار ، از اول شهریورماه (هفته آینده) آماده پذیرش بیماران كرونایی برای تزریق داروی رمدسیویر می باشد.

قرار است، بیماران كرونایی كه با تجویز پزشك، نیاز به تزریق داروی " رمدسیویر" داشته باشند، با معرفی نامه بیمارستان فیروزآبادی و داروی رمدسیویر كه تهیه كرده اند، به این بخش مراجعه كنند و خدمات مربوط به تزریق رمدسیویر و انجام آزمایش های مربوط به آن را دریافت كنند.

این بخش كه در مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی (امین آباد) واقع شده است، هر روز حتی روزهای تعطیل، از ساعت 8 صبح تا 15، برای كمك به حجم مراجعات بیمارستان فیروزآبادی، تسهیل و تسریع در كار تزریق دارو برای بیماران نیازمند ساكن در مناطق امین آباد و شهر ری، ارائه خدمت می كند.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز به اتفاق رییس و مدیر مركز رازی و جمعی از مدیران بیمارستان رازی، از نزدیك امكانات تدارك دیده شده برای بخش تزریق رمدسیویر جهت بیماران سرپایی را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش وبدای دانشگاه بنقل از روابط عمومی مركز رازی، دكتر حمیدرضا خانكه در جمع مدیران مركز رازی تصریح كرد كه در شرایط فعلی جامعه، دانشگاه می بایست به عنوان بخشی از نظام سلامت كشور، وظیفه خود را به نحو احسن انجام بدهد تا بخشی از بار سنگین بر دوش تیم درمان كشور را بردارد.

وی با تأكید بر حمایت همه جانبه از مركز روانپزشكی رازی، گفت كه اولویت استفاده از خدمات این بخش، با كاركنان مركز و اعضای درجه یك شامل همسر، فرزند، پدر و مادر كاركنان مجموعه های تابعه و دانشگاه می باشد.

دكتر خانكه همچنین با اشاره به اعزام داوطلبانه تعدادی از پرسنل كادر پرستاری به استان هرمزگان، جهت كمك به فرایند درمان بیماران مبتلا به كووید-19، قول مساعد داد كه به نحو مقتضی از این عزیزان تقدیر شود.

در ابتدای این بازدید نیز دكتر امید رضایی رئیس مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی، ضمن خیرمقدم به حضار، از عزم جدی و تلاش زیاد كاركنان مركز رازی جهت راه اندازی جهادی و سریع بخش تزریق داروی رمدسیویر برای بیماران كرونایی گزارش داد، و با تأكید بر قابلیت ها و توانمندی های مركز، خواستار مساعدت هر چه بیشتر دانشگاه در این خصوص شد.

دكتر باباپور مدیر مركز رازی نیز در سخنانی گفت: برغم وجود محدودیت های فراوان، توانستیم بهترین شرایط را جهت راه اندازی این بخش فراهم كنیم و طبق توافق انجام شده با دانشگاه علوم پزشكی تهران، خانواده های درجه یك پرسنل مركز رازی نیز می توانند از امكانات آن دانشگاه جهت تزریق واكسن كووید-19 استفاده كنند.

در ادامه این برنامه، دكتر خانكه رئیس دانشگاه از پردیس دو شرقی بیمارستان روانپزشكی رازی، كه به بیماران كووید-19 مركز اختصاص دارد، بازدید كرد و از زحمات پرسنل آن بخش صمیمانه تشكر نمود.

سپس، دكتر خانكه از مزرعه سبزی كاری كه به عنوان بخشی از فعالیت های توانبخشی بیماران و مددجویان روان اداره می شود، بازدید كرد و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری، پرسنل را به رعایت كامل پروتكل های بهداشتی توصیه نمود.

در پایان نیز، دكتر مهرداد فرخی معاون توسعه مدیریت دانشگاه، ضمن تشكر از زحمات و تلاش كاركنان مركز روانپزشكی رازی، در جهت حمایت های همه جانبه از این مركز قول مساعد داد.

لازم به ذكر است؛ مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی، در منطقه امین آباد شهر ری واقع شده است، و تحت پوشش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی كه از جمله دانشگاه های زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی است، فعالیت می كند.

انتهای پیام/



تهیه و تنظیم خبر: تركاشوند، رضایی - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۹:۱۹ - ۲۶/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۸