دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

خطر بازگشت مجدد كرونا/ شب عید اینترنتی خرید كنید
 
معاون كل وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در شهر تهران رعایت مقررات از 82 درصد به 39 درصد رسیده است و این به معنی خطر بازگشت دوباره بیماری است. نوشته خطر بازگشت مجدد كرونا/ شب عید اینترنتی خرید كنید اولین بار در شرح آنلاین. پدیدار شد.
خطر بازگشت مجدد كرونا/ شب عید اینترنتی خرید كنید
معاون كل وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در شهر تهران رعایت مقررات از 82 درصد به 39 درصد رسیده است و این به معنی خطر بازگشت دوباره بیماری است.
به گزارش شرح آنلاین به نقل از صداوسیما، دكتر ایرج حریرچی در برنامه تیتر امشب 4 شنبه شب شبكه خبر افزود: اگر دست به دست هم بدهیم و مقررات را رعایت كنیم می توانیم كرونا را شكست دهیم، در غیر این، كرونا همه ما را شكست خواهد داد.

وی گفت: نگرانی ما یكی از كاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی است و یكی هم جهش ویروس در داخل كشور,، چون ویروس 11 ماه در كشور ماست و در این مدت جهشی نداشته است، علم ویروس شناسی احتمال می دهد كه ویروس در داخل كشور جهش پیدا كند كه در این شرایط براساس شواهد سرعت سرایت آن و بیماری زایی اش بیشتر خواهد شد.

معاون كل وزارت بهداشت افزود: نگرانی دیگر ما درباره ورود ویروس جهش یافته به كشور است كه تمهیداتی برای جلوگیری از این اتفاق اندیشیده شده و تصمیمات سختگیرانه ای برای ورود افراد به كشور در نظر گرفته شده است و از همه مسافران تست پی سی آر می گیریم كه اگر منفی هم باشد باید 14 روز را هم در قرنطینه بمانند.

وی با اشاره به تبعیض در توزیع واكسن در جهان و توخالی بودن شعارهای كشورهای غربی گفت: جمهوری اسلامی هوشمندانه تصمیم گرفت كه خودش واكسن تولید كند و ما به لحاظ تولید بر اساس پلتفورم ها و روش های مختلف، فناوری لازم را داریم و حتی اگر ویروس جهش كند در فاصله كوتاهی امكان تولید واكسن مناسب برای آن خواهیم داشت.

معاون كل وزارت بهداشت افزود: عامل اصلی مقابله با كرونا كه همه جهان به آن امید بسته است، موضوع ایمنی مردم از طریق واكسیناسیون است و ما قدم های خیلی خوبی برای ساخت واكسن برداشته ایم.

وی گفت: دو اقدام دیگر یكی اجرای محدودیت ها و كنترل های هوشمند و بیماریابی و قرنطینه آن هاست كه هدف اصلی طرح بسیار خوب شهید سلیمانی است.

معاون كل وزارت بهداشت ضمن توصیه مردم به رعایت مقررات و خودداری از تجمع و تردد غیرضروری و اجتناب از حضور در مكان های بدون تهویه مناسب افزود: اگر یكی دو ماهی كه از زمستان مانده است را بتوانیم به سلامت بگذرانیم و روند كاهش بیماری ادامه داشته باشد، مردم ایام عید را می توانند آزادتر و آسوده تر بگذرانند در غیر این به ناچار باز مجبور به اعمال محدودیت ها خواهیم شد.

حریرچی از مردم خواست خریدهای عیدشان را مدیریت شده و اینترنتی انجام دهند.

وی گفت: با هدف شناسایی بیماران بیشتر و قرنطینه آن ها و قطع زنجیره بیماری، ما تست گیری را بیشتر خواهیم كرد و در تست جهش خیلی زیادی خواهیم داشت و در مراكز تجمع و محل های شلوغ مثل بازارها و مترو تست رایگان خواهیم گرفت،

-
-
منبع خبر:
شرح آنلاین
   تاریخ: ۱۲:۳۳ - ۱۱/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۲۵