دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، اجرای سه پروژه تحقیقاتی را به رصدخانه اجتماعی كووید 19 سفارش داد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، اجرای سه پروژه تحقیقاتی را به رصدخانه اجتماعی كووید 19 سفارش داد

رئیس رصدخانه اجتماعی كووید 19 در نشستی با اعضای دبیرخانه این رصدخانه، از سفارش مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برای اجرای سه پروژه تحقیقاتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه با اشاره به جلسه ای كه اخیرا با مسئولان مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی داشته، گفت كه این مركز، سه مطالعه را به رصدخانه اجتماعی كووید 19 سفارش داده است و مقرر شده تا برآورد هزینه ای در این مورد انجام شود، و درصورت امكان، حجمی از مطالعات رصدخانه مورد حمایت مالی مركز پژوهش های مجلس قرار بگیرد.

وی سپس، از اعضای دبیرخانه رصدخانه خواست تا گزارش عملكرد خود و برنامه های مربوط به شهریورماه را اعلام كنند كه « تهیه و انتشار پیام ها، برنامه ریزی برای برگزاری دو هفته یكبار وبینارهای كارگروه های مختلف رصدخانه، صدور گواهی نامه های الكترونیكی برای شركت كنندگان وبینارهای قبلی، توجه جدی بر رعایت پروتكل های بهداشتی و عدم استفاده از برخی مواد گیاهی و یا مخدرها برای درمان كرونا و اطلاع رسانی درست این موضوع ها در میان مردم، تاكید بر مشكلات و بویژه تبعات اقتصادی ناشی از بیماری و اعمال محدودیت های اجتماعی كه با طولانی شدن پاندمی افزایش می یابد » از جمله موارد مطرح شده بود.

همچنین، نتایج مطالعات انجام شده روی ویروس جهش یافته جدید و پیش بینی های جهانی از میزان شیوع در ماه های آتی نیز به اطلاع اعضای دبیرخانه رسید.

در ادامه، روند اجرای مراحل پایانی فاز دوم پروژه واكسن اعلام شد كه براساس پیش بینی انجام شده، تا اواسط شهریورماه، اطلاعات كامل برای نتیجه گیری از مطالعه فاز دوم واكسن آماده خواهد شد.

مشكلات مالی و غیرمالی موجود در اجرای مطالعات مورد تبادل نظر قرار گرفت و پیشنهادهایی نیز در این خصوص مطرح، و تصمیم گیری نهایی انجام شد.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: پیرهادی - نعیمی پور
   تاریخ: ۲۰:۲۳ - ۰۱/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۳